Lasīšanas laiks: 2 min
No 2014.gada 3.novembra līdz 2015.gada 31.janvārim AS “Latvijas Zaļais punkts” sadarbībā ar SIA “Narvesen Baltija” un auto preču vairumtirdzniecības uzņēmumu SIA “Getz Bros” rīkoja izlietoto plastmasas kanniņu šķirošanas un savākšanas akciju “Dod kannai otru iespēju!”. Tās laikā autovadītāji, rūpējoties par dabu un ierobežotajiem resursiem, speciālajos konteineros sašķirojuši vairāk nekā 3000 izlietoto kanniņu, nodrošinot to atkārtotu uzpildīšanu vai otrreizējo pārstrādi, informēja akcijas organizatori.
Šķirojot plastmasas kanniņas tām paredzētajos konteineros pie “Narvesen” kioskiem “Neste” degvielas uzpildes stacijās (DUS), no 3.novembra līdz 31.janvārim iedzīvotāji varēja piedalīties loterijā. Kopumā šo iespēju izmantoja 442 akcijas dalībnieki, starp kuriem šodien, 13.februārī, tika izlozēti 20 laimīgie, kuri saņems dāvanu kuponus piecu “Narvesen PREMIUM” vējstiklu šķidrumu (4 L) saņemšanai bez maksas.
AS “Latvijas Zaļais punkts” direktors Kaspars Zakulis: “Jau sesto reizi aicinājām autovadītājus vējstiklu mazgāšanas šķidruma kanniņas izmest speciālajos konteineros un šo gadu laikā vērojams, ka esam kļuvuši apzinīgāki un atbildīgāki pret apkārtējo vidi. Vien trīs mēnešu laikā autovadītāji sašķirojuši 3095 izlietotās kanniņas. Trešdaļa sašķiroto kanniņu ir derīgas atkārtotai uzpildei, bet pārējās rūpnīcā SIA “Nordic Plast” Olainē tiks pārstrādātas otrreizējās izejvielās un tālāk arī jaunos plastmasas produktos.”
Vējstiklu šķidruma plastmasas kanniņas autovadītāji aicināt šķirot visu gadu 16 “Narvesen” tirdzniecības vietās, kas atrodas DUS “Neste” teritorijā, izmantojot tam speciāli paredzētos šķirošanas konteinerus. AS “Latvijas Zaļais punkts” pagājušā gada rudenī novietoja jaunus plastmasas kanniņu šķirošanas konteinerus, padarot tos iedzīvotājiem pamanāmākus un lietošanai ērtākus.
SIA “Getz Bros.& CO.(LATVIA) LTD” valdes loceklis Simons Kozlinskis uzskata, ka ir svarīgi apzināties, ka ikviens, kurš ir atbildīgs par sevi, ir atbildīgs arī par vidi. “Akciju “Dod kannai otro iespēju!” rīkojam atkārtoti, jo iepriekšējā gada rezultāti parādīja, ka autovadītāji ir ieinteresēti un vēlas aktīvi iesaistīties videi draudzīgos projektos. Šī gada akcijas rezultāti priecē – būtiski uzlabojusies atkārtotai izmantošanai atgriezto kannu kvalitāte. Tādēļ šodien, atbildot uz ārzemju kolēģu jautājumu par to, cik reizes viena un tā pati kanna varētu atgriezties “Narvesen” plauktā, ar prieku atbildēju, ka, pateicoties autovadītāju atsaucībai, šīs kannas faktiski kļuvušas “nemirstīgas”,” pauda S.Kozlinskis.