Lasīšanas laiks: 2 min
Valmieras pilsētas pašvaldība kopš 2018.gada decembra Valmierā veic automašīnu plūsmu mērījumus. Tajos fiksētie dati ir pieejami arī publiski Valmieras mājaslapas www.valmiera.lv sadaļas “Pilsēta” – “Ielu infrastruktūra” kartē šeit: ej.uz/autoplusmas, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras pilsētas pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste vides komunikācijā Līga Bieziņa.
Mērījumi tiek veikti, izmantojot ierīci SDR Traffic, kas ļauj noteiktajā periodā fiksēt automašīnu plūsmu virzienus, automašīnu skaitu un intensitāti, automašīnu tipus un automašīnu braukšanas ātrumu. Iegūtā informācija publiskai pieejai piedāvāta interaktīvā kartē. Tajā ir apkopotas vietas, kur Valmierā veikti automašīnu plūsmu mērījumi, piedāvājot informāciju par fiksētajiem datiem.
Mērierīces sniegtie automašīnu plūsmu dati nepieciešami objektīvu lēmumu pieņemšanai par pilsētas satiksmes drošības risinājumiem, kā arī sniedz noderīgu informāciju pašvaldības Satiksmes drošības komisijai, reaģējot uz problēmu pieteikumiem pilsētas satiksmē.
Kā liecina mērījumu dati, dažās Valmieras ielās vidējais ātrums pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, un pārkāpēju skaits tuvojas 100 %.
Piemēram, Somu ielā, kur atļautais braukšanas ātrums ir 50 km/h, vidējais ātrums sasniedza pat 71 km/h. Ātruma ierobežojumu pārkāpa 97,7% autovadītāju. Līdzīga situācija ir Valkas ielā, iebraucot pilsētā. Tur vidējais ātrums bija 66 km/h. Ātruma ierobežojumu pārkāpa 96,1% autobraucēju. Savukārt Cēsu ielā pie Gaujas tilta vidējais ātrums sasniedza 61 km/h. Ātruma ierobežojumu pārkāpa 85% autovadītāju.
Jāpiebilst, ka drošības risinājumu pieņemšanai ne vienmēr pietiek ar mērierīces veikto mērījumu rezultātiem. Tādēļ Valmieras pilsētas pašvaldība līdz 13.jūlijam aicina valmieriešus būt aktīviem savas dzīves vides veidotājiem un paust viedokli par piedāvāto risinājumu – dzīvojamo zonu izveidi mazstāvu dzīvojamo māju rajonos – gājēju un velosipēdistu drošības uzlabošanai.
Lai uzlabotu mazaizsargāto satiksmes dalībnieku drošību, Valmieras pilsētas pašvaldība atbilstoši tematiskajā plānojumā “Valmieras pilsētas transporta infrastruktūras attīstības koncepcija” piedāvātajam risinājumam plāno rajonos ar mazstāvu dzīvojamo māju apbūvi veidot 22 dzīvojamās zonas. Tajās būs jāievēro zīmes “Dzīvojamā zona” noteiktie īpašie ceļu satiksmes noteikumi. Jāņa Daliņa, Jaunzemju, Brīvības un Beverīnas ielu aptvertais kvartāls izvēlēts par dzīvojamās zonas izveides pilotprojektu, jo šī kvartāla iedzīvotāji līdz šim visaktīvāk rosinājuši mazināt atļauto braukšanas ātrumu. Plašāka informācija par piedāvāto risinājumu un aicinājumu iedzīvotājiem paust viedokli par optimālajiem satiksmes drošības risinājumiem pieejama šeit.
Un ko darīt ar tiem autovadītājiem kas pārvietojas pilsētā ar 35 km/h?
Nez kas vainas 35 km/h ? Man šie ļaudis netraucē. Hm, varbūt ir kāds, kurš vienmēr un simts procenti precīzi zina kādēļ kādam jābrauc šādā ātrumā un kādēļ tas ir pareizi vai nepareizi? Es tas neesmu.’Dzīvojam rāmi un ar baudu, tad varēs bez bēdas arī krustojumā piestāt un parunāties par laiku kāds šodien.
Parciņā piestāj un parunājies,ceļš domāts braukšanai!
Frāze par dzivošanu rāmi,vien ko nozīmē :))
Ja bailes un gribas braukt uz 35 km/h pilsētā, tad labāk pilsētā nebraukt vispār. Tāpat arī ārpus pilsētas ir jābrauc uz 90 km/h, nevis 80 km/h.
Ja satiksme atļauj, tad nav jāvelkas un viss.
Un kas vainas braukt ar 55km/h pilsētā? Tiešām jākavē satiksme un jāpiespiež citiem apdzīt un tad raud, ka visi agresīvi braucēji.. Dažreiz tiešām tā lēnā satiksme izbesī, uz 35 var kratīties pa lauku ceļiem,ne pilsētā.
Vajag mērīt sestdienās kad izbrauc pensionāri būs priekšzīmīgākā pilsēta.