Lasīšanas laiks: 3 min
Valmieras sākumskolā darbs notiek ik uz soļa, neskatoties uz izsludināto ārkārtas situāciju, mainīgo mācīšanās plānu klātienē, rudens laika apstākļiem un katras personības dažādajiem raksturiem un noskaņojumu. Skolas resursi: gan cilvēciskie, gan tehniskie tiek izmantoti, lai mācīšanās un sadarbība notiktu aizvien kvalitatīvāk un pēc labākās sirdsapziņas, katram ieguldot savu darbu.
Klāt rudens brīvlaiks. Šoreiz ilgi gaidīts, bet pienācis pietiekoši ātri. Katrs var vērtēt, cik paspējis, cik apzinīgi strādājis, kas vēl jādara, lai veiktos labāk. Un tagad tikai daži piemēri no kopīgā darba, kas darīts līdz brīvlaikam.
2.b klases skolēni mācījušies centīgi, un Pūcīte visus sagaidīja “ballītē”, spēlējot spēles, par ko visiem klātesošajiem bija liels prieks (ierastā ballīte, kādas svinējām “parastajā” režīmā, pašreiz nav iespējama): mācīties draudzēties, uzvarēt un zaudēt, veidoties par labu kolektīvu kopā ar skolotāju Martu.
3.d klasē aktuāla tēma “Emocijas”: kā tās rodas, kā atpazīt, kādus atslēgvārdus izmantot, lai tās raksturotu, ko darīt ar emocijām, emociju dažādība. Tāpat turpinās ierastais darbs “centriņos”. Taču skolotājai Helgai jāizmanto radoša pieeja, lai ierasto grupu darbu modificētu, nodrošinot skolēnu distancēšanos. Jāsaka, ka izdodas ļoti labi. Tāpat var baudīt 3.klašu mandalu izstādi: krāsas, faktūras un sava veida meditācijas iespējas skolēniem šajā visiem trauksmainajā laikā.
Skolotāja Sanita ievedusi skolēnus dzejas pasaulē, veidojot dzeju ar noskaņu – vizuālu dzejoli. Tas padara interesantāku un aizraujošāku gan dzejas lasīšanu, gan iedziļināšanos tajā. Atkal kāds veiksmīgs skolas stāsts.
Pasaules vēstures un Latvijas vēstures stundas, kā jau ilgus gadus ierasts, skolā notiek skolotājas Inetas vadītas. Aizraujošie stāsti par vēstures liecībām, apceļojot Valmieras sākumskolu, Valmieras Valsts ģimnāziju, Ģīmes upes dabas taku un pat šaursliežu dzelzceļu, notiek aktīvā pārgājienā, klausoties skolotājas prasmīgo stāstījumu. Šeit jāpiebilst, ka skolotāji veido sadarbības stundas, un šoreiz kopā strādāja skolotājas Ineta un Stella. Sestajiem, mūsu lielākajiem un prasmīgākajiem skolēniem, ir lieliska iespēja mācīties kopā ar savām skolotājām.
Izzinoša un gudra izveidojusies siena līdzās mūzikas un mākslas jomas kabinetiem. Šeit uzkavējas arī skolotāji un tehniskie darbinieki, lai smeltos zināšanas un atkārtotu jau zināmo par pasaulē izciliem mūziķiem un mūzikas grupām. Tas kā projekta darbs tapis attālināto mācību laikā mūzikas skolotāju Ineses un Larisas vadībā. Protams, visi zinām, ka mūzikas stundas nav tikai dziesmu dziedāšana, tās ir notis, noskaņa un emocijas, komponisti, ansambļi, skaņdarbi, mūzikas instrumenti, ritms un radīšana. Skolēniem ir visas iespējas iegūt ne tikai zināšanas, bet arī radoši un emocionāli pilnveidoties.
Vizuālās mākslas kabinetā smaržo pēc rudens, krāsām, līmes un ir kur “aci piesiet” ik uz soļa. Maskas, telpiskums, faktūra, figūra, dinamika un daudz kas cits skan stundās, un skolēni aizrautīgi dara uzdoto uzdevumu, kurā katrs var izpausties un parādīt prasmes.
Interesentiem bija iespēja redzēt senas lietas, kuras 4.klašu skolēni un sociālo zinību un vēstures skolotāja Kristīne iekārtoja izstādē. Vai arī tavas mājas glabā kādu senu liecību?
Datorikas stundās, kuras apgūst visu klašu skolēni kā atsevišķu mācību priekšmetu, jau notikušas aktivitātes Programmēšanas nedēļas ietvaros. Īsts prāta mežģis, kas notiek ar aizrautību un degsmi. To visu plāno un vada skolotājas Baiba, Linda un Helga. Un kas zina, iespējams, pēc kāda laika Latvijā labākais programmētājs būs mācījies tieši Valmieras sākumskolā.
Šie ir tikai daži mācību priekšmeti un aktivitātes, kuras paveikuši skolēni kopā ar saviem skolotājiem. Aktīvs darbs notiek katrā klasē, mācoties klātienē, un pie datoru ekrāniem, pieslēdzoties attālinātajās stundās. Tiek risināti matemātikas uzdevumi, sacītas atbildes latviešu, angļu, vācu un krievu valodās, pētīta daba un tās procesi, šūts, līmēts, palīdzēts, uzklausīts un domāts. Domāts par katru skolēnu skolā: kā dzirdēt, saprast un būt blakus vislabāk, lai visi sasniegtu savu labāko virsotni.