Lasīšanas laiks: 2 min
Par pašu svarīgāko kritēriju auto iegādei 67% aptaujāto iedzīvotāju uzskata auto kvalitāti, savukārt 66% – automašīnas cenu, liecina sociālās pētniecības kompānijas “Gfk” un automašīnu “Mazda” un “Ford” tirgotāja “Inchcape Motors Latvia” veiktā aptauja.
Tāpat dati liecina, ka ļoti būtisks kritērijs ir drošums un degvielas patēriņš, ko norādīja 60% aptaujāto iedzīvotāju, kā arī zemas lietošanas izmaksas ikdienā, kas svarīgas bija 61% cilvēku.
“Pēc aptaujās rezultātiem, var redzēt, ka cilvēkiem svarīga kvalitāte par adekvātu un pieņemamu cenu. Papildus, protams, arī ņemti vērā ekonomiski faktori, degvielas patēriņš, pēcpārdošanas izmaksas, respektīvi, cilvēki skaita naudu, auto izvēlas daudz pragmatiskāk,” skaidroja “Inchcape Motors Latvia” mārketinga vadītāja Jana Garanča.
Vienlaikus autovadītāji min arī tādus kritērijus kā piemēroto atlaidi (54%), precīzu vadāmību (49%) un mašīnas piemērotību (7%), kas, kā uzsver aptaujātie, esot svarīgi, braucot pa Latvijas ceļiem. Gandrīz pusei respondentu (49%) kā nozīmīgs kritērijs ir arī pieņemams ikmēneša maksājums. Savukārt no mašīnas ērtības viedokļa cilvēki minēja krāsas izvēli (35%) un auto ietilpību (16%).
Savukārt par mazsvarīgu vai nesvarīgu kritēriju cilvēki minēja auto sportisko tipu (33%), jaunāko modeli (31%), kā arī zīmola atpazīstamību.
Pēc aptaujas datiem, 56% respondentu plāno iegādāties jaunu vai lietotu vieglo automašīnu, tostarp 40% to taisās iegādāties tuvākā gada laikā.
“Gfk” un “Inchcape Motors Latvia” aptaujā no 31.maija līdz 2.jūnijam tika aptaujāti 529 respondenti vecumā no 18 līdz 65 gadiem. Aptauja veikta, lai noteiktu automašīnu zīmolu atpazīstamību, galvenās asociācijas un automašīnu izvēles kritērijus.
Automašīnu “Mazda” un “Ford” tirgotājs “Inchcape Motors Latvia” reģistrēts 1992.gadā un tā pamatkapitāls ir 14,378 miljoni eiro. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Nīderlandes kompānija “Inchcape International Group B.V.”