Lasīšanas laiks: 2 min
14.augusta Valmieras pilsētas pašvaldības Satiksmes drošības komisijas sanāksmē apstiprināta centra apļa satiksmes organizācijas shēma, nosakot satiksmes plūsmu veidot divās joslās, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras pilsētas pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Liene Zālīte.
Pašvaldība aicina iedzīvotājus iepazīties ar izveidoto centra apļa satiksmes organizācijas shēmu un līdz 8.septembrim izteikt viedokli, rakstot info@valmiera.lv. Iesūtītie viedokļi tiks apkopoti un nodoti izvērtēšanai Valmieras pilsētas pašvaldības Satiksmes drošības komisijai, lai pieņemtu lēmumu par shēmas ieviešanu. Centra apļa satiksmes organizācijas shēma pieejama šeit.
Shēma veidota, lai uzlabotu un sakārtotu satiksmes kustību pilsētas centrā.
“Valmieras pilsētas pašvaldības Satiksmes drošības komisija regulāri saņem iedzīvotāju jautājumus un ierosinājumus saistībā ar centra apļa izbraukšanu. Tos izvērtējot, komisija sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) audita daļu lēma izstrādāt centra apļa satiksmes organizācijas shēmu. Mērķis ir palielināt apļa caurplūdi, pilnībā izmantojot abas joslas. Ceram, ka jaunā centra apļa satiksmes organizācijas shēma būs risinājums, lai atvieglotu tā izbraukšanu gan valmieriešiem, gan pilsētas viesiem. Mazināsies arī nelielie sastrēgumi, kas rodas, iedzīvotājiem dodoties uz darbu un atpakaļ no tā,”
norāda Valmieras pilsētas pašvaldības Satiksmes drošības komisijas priekšsēdētājs Valdis Stiģis.
Izstrādājot shēmu, ir vērtēts gan apļa diametrs, gan satiksmes intensitāte, lai rastu labāko iespējamo risinājumu transporta kustības plūsmas caurlaidībai. Centra aplī tiks izveidots arī īpašs marķējums – uzvilktas joslas atdalošās līnijas un uzstādītas jaunas ceļazīmes. Jāpiemin, ka līdzīgi satiksmes organizācijas risinājumi apļu izbraukšanai tiek izmantoti Eiropā, tajā skaitā arī kaimiņvalstī Igaunijā. Ja tā tiks ieviesta, Valmiera būs pirmā pilsēta Latvijā, kur satiksme tiks organizēta pēc šādas shēmas. Izstrādāto centra apļa satiksmes organizācijas shēmu apstiprinājis un saskaņojis arī CSDD drošības audita daļas auditors Dainis Tūtāns.
Valmieras pilsētas centra aplis (Rīgas un Cēsu ielu krustojums) ir izbūvēts ar divām joslām aplī un divām pienākošajām joslām katrā atzarā. Atbilstoši izveidotajai centra apļa satiksmes organizācijas shēmai savlaicīgi ir jāizvēlas, pa kuru joslu aplī iebraukt. Pa labo jeb ārējo joslu braucošajam transportlīdzeklim pirmajā izbrauktuvē jāizbrauc no apļa, tas nevarēs turpināt ceļu pa apļa labo joslu. Savukārt transportlīdzekļa vadītājam, kurš neplāno izbraukt pirmajā izbrauktuvē, bet vēlas to darīt kādā no nākamajām, nepieciešams braukt pa kreiso jeb iekšējo joslu. Tas nozīmē, ka pirms izbraukšanas būs arī savlaicīgi jāpārkārtojas, lai varētu veikt izbraukšanas no apļa manevru.
“slava” gudrajām galvām ! Normāliem braucējiem sen jau tas bija skaidrs,kā jābrauc! Bet vai apmācību instruktori arī būs spiesti ievērot,jo redzot kā šobrīd tas notiek-iebrauc Cēsu aplī no pilsētas,pa ārējo joslu atpakaļ uz pilsētu (!!!),lielas ilūzijas neloloju..
ja būs saliktas ziimes, tad nāksies beidzot braukt kā normālā pasaulē :)
Pilnīgi piekrītu. Anglijā ir gan norādes ar bultām un pat rakstīts UZ CEĻA “ASFALTA” norādes kura josla iet uz attiecīgu pilsētu.
Likums nosaka arpus apdzivotas vietas tureties tuvak cela labajai pusei. Tas par Cesu apli… Centra apli radisies problemas, ja savilks tadas linijas, jo nakot no domes puses vares braukt principa neskatoties un kas naks no tilta netiks no apla ara
Tas nozīmē, ka visi kilometrīgie apļi ārpus Valmieras ,vai citām apdzīvotām vietām ,jāvantē pa ārējo joslu un jāpederē tie kas grib iebraukt aplī?
Pamosties idiņ!
Pa ārējo joslu -līfz pirmajai nobrauktuvei, pārējie pa centru
JAPIS pats pamosties… aplis nav nekāds savādāks, priviliģētāks objekts kā visi citi ceļi, un lielie apļi ārpus apdzīvotām vietām tiešām, pie pareizas tā izbraukšanas, veido pretrunas likumā.. Labā malējā. Ja aizņemta, tikai tad uz iekšējām joslām.
Kaspar, es ceru, Tu nebrauc? Tu esi bīstams elements!₩
Toc pamosties mulkji
tas taču neattiecas uz apli !!!
es arī ceru,ka Kaspars nebrauc! Vismaz sapratne par apļa izbraukšanu viņam nav !!!
Tik maza diametra aplī būs ļoti sarežģīti braukt tā, kā plānots, paredzu, ka tie, kas iebrauc vidējā joslā, varētu arī netikt ārā tik vienkārši.
Kādas muļķības, visu laiku izmantoju apļa iekšējo joslu un tieku visur, kur vajag, pie tam reāli ātrāk par visiem tiem, kas stāv labajā joslā un gaida uz visiem pārējiem jampampiņiem, kas čučina 3/4 apļa pa ārējo joslu!
Piekrītu. Turklāt tas nav aplis,bet elipse
Tiem kas netiek ārā varbūt labāk braukt ar pilsētas autobusu nevis mašīnu.
Centra aplim ideaali der igaunu variants; 1 josla tikai uz pirmo izbrauktuvi bet 2 josla uz otro un naakoso; bet tam jaaliek attiecigas ziimes.
Wtf, vai tad tas nav pašsaprotami?
Vai pilsētas dome uzskata, ka pa Valmieru pārvietojas tikai “lauki”, kuriem ir vajadzīgs vēl speciālu shēmu sazīmēt? 😡
Es tikai divus gadus Valmierā. Parasti cenšos pa iekšējo joslu braukt. Tik vietējie skatās uz mani šķībi un negrib ļaut izbraukt no apļa
Valmierā tiešām brauc lauķi, pat taksisti vālē pa ārējo joslu, bet instruktori, urbinoties degunā, tā māca nākamos šoferus un pagriezienu nerādīšana!!!!
Pa tēmu: shēmā nav kur piekasīties. Ir tikai viens ieteikums: pie lielveikala gājēju pārejas (virzienā no baznīcas) 1. joslā vajadzētu uzkrāsot apstāšanās līniju kādu metru pirms tās, lai otrā joslā labāk pamanītu gājēju(s) no labās puses. Uz šo bīstamību TV raidījumā norādīja arī instruktors.
Sen bij laiks. Kaitina ka dēļ “labo joslu braucējiem” pievakarē stūķis veidojas līdz autoostai. Savilkt joslas + zīmes un tad jau pat autoskolām nāksies pareizi beidzot mācīt jaunos šoferus!!!
TĪīrakais sviests tas aplis.
Kā šeit rakstīts, tā arī jau dara vadītāji(vismaz lielākā daļa). Un “štoperis” sākas tieši tajā brīdī, kad aplī jāpārkārtojas uz labo joslu.
Un no drošības viedokļa, es labāk braucu apkārt aplim pa labo joslu.
Labāk būtu izveidojuši parastu krustojumu ar braukšanas virzieniem, nevis ātrā variantā apli pa lētākām izmaksām un starpību nevajadzēja “maciņā” mest, bet piemaksāt un normālu krustojumu izveidot.
Vo vo
Jančuk! Tad, kad tu vēl čurāji bikšelēs, tāds variants bija, tikai no baznīcas puses uz Gaujas tiltu nācās gaidīt līdz brīdim, kad visi būs aizbraukuši uz darbu vai vakarā- mājās.
Parasti skatos, kas ir tas pareizais apļa izbraucējs un gandrīz vienmēr uz numura ir tādi jocīgi burtiņi EST! Laikam arī braukšanas prasmē viņi mums ir kādus 50 gadus priekšā.
Kaitina tie tirliņi, kuri neprot parādīt pagrieziena rādītāju, kad izbrauc no apļa un kuru dēļ bailīgāka dāmīte baidās iebraukt aplī un gaida, kad beidzot kāds ieslēgs pagrieziena rādītāju, kurš izbrauc no apļa pirms viņas iebraukšanas vietas.
Paldies! Beidzot būs risinājums, jo citādi kreisā iebrauktuves josla aplī ir veltīgi uzbūvēta.
Tas nav aplis, bet gan parodija par apli.
Ta nu problēma. Jābrauc tieši tā kā to dara visās citās valstīs. Kā piemēram Anglijā. Viss darbojas ideāli. Šeit vispār nav vietas jautājumam kā izbraukt. Vai tiešām mēs esam atpalikuši jau tik daudz? Nebūs ne sastrēgumu ne problēmu. Tikai jāievēro noteikumi un CIEŅA šoferu starpā.
Tā cieņa šoferu starpā diemžēl pietrūkst
Mūsu “cieņas līmeni” nevar salīdzināt ar Angliju. Tās šeit nav, līdz ar to sastrēgums būs vēl lielāks, lai no kreisās joslas pārkārtotos uz labo joslu. Absurds ir tas jaunais apļa plāns…
Tas nebūs izbraucams nekad.. Mainīt csn un tikai tad runāt
3 jautājumi:
1) vai pašvaldība drīkst mainīt satiksmes noteikumus, atbilstoši pašu vajadzībām?
2)kā par šim izmaiņām uzzinās tie, kas nelasa Valmieras ziņas, vai nedzīvo Valmierā?
3)kā būs ar tiesvedību sadursmes gadījumā, jo csdd noteikumi paredz pirmo joslu pirmajai UN otrajai nobrauktuvei. tiesvedības gadījumā, pieļauju, pašvaldības noteikumi ir spēkā neesoši.
Jāuzraksta būs Timrotam uz Zebru, lai uztaisa sižetu. :)
1) pašvaldība drīkst mainīt cļaszīems savā teritorijā :)
2)parizmaiņām uzzināsi skatoties uz zīmēm svešā vieta tak ar tev nav izziņots pusgadu ieprieks’kā jābrauc
3) kas tas par murgu oko tu tutr sarastiiji ?
Tas darbosies, ja trīstūru vietās būs bordas, nevis tikai līnijas. Lai būtu spiests izbraukt no apļa pirmajā izbrauktuvē no ārējās joslas. Savādāk visi tāpat brauks, kā grib.
Nu bet sveiki- to mācīja jau autoskolā! Sen tā bija jābrauc.
Malači. Uztaisijāt tik “greznu” apli, ka parastajos noteikumos nerakstas iekšā un ir jādomā speciālas shēmas. 👌
Aplis ir pa mazu šim manervam! Lai sāk rādīt pagriezienus, rindas neveidosies! Cik reizes nav bijis, ka jau sen būtu izlidojis cauri aplim, bet jāapstājās tikai tāpēc ka kāds pajols neprot ieslēgt pagriezienarādītāju un tāpāt nogriežās pirmajā izbrauktuvē!
Ar shēmu liekas, ka nepietiks!!! Būs ceļu policijai jāsoda tos, kas neievēros pareizu apļa izbraukšanu :)Tad varbūt būs izmaiņas. Nenobrīnīties par tiem, kas sēž tajā pirmajā joslā, lai nobrauktu otrajā vai trešajā nobrauktuvē…..
Kā varēs izgriezt lielie autobusi pa iekšējo joslu tikai? Paskatīties kas tagad notiek ar autobusu pagriezienu leņķi pie Rīgas 50, Beātes – Rubenes-Limbažu ielu apļus jau tagad aizmugures rats brauc pa akmeņiem. Autobusi virzienā no Gaujas tilta uz kino vienkārši apstādinās kustību, lai pārkārtotos apļa centrā no 2 joslas (iekšējās) uz 1 joslu lai izbrauktu no apļa.Tagad jau reāli aizņem 1,5 joslas.
Beidzot pareizs lēmums.
Varbūt projektētājs Vismaz zīmju numurus varētu pareizi salikt? Zīme 725 ir “Ieteicamais braukšanas ātrums”.
Zīmes gan vajadzētu citas. Tādas kā Tartu,lai var redzēt apli ar joslām un virzieniem.
Viss tas jau sen bija zinams ka tā jābrauc.tik nez kāpēc macibnieki čakarē smadzenes..tas tā….bet kā ar autobusiem viņi izgriezis neuzbraucot uz svītras un netraucējot blakus bracejus????
Līnijas noteikti vajadzētu aplī sazīmēt, BET vācu ceļu drošības analīzē norāda, ka apļi samazina sadursmju skaitu tikai pie nosacījuma, ja aplī NEtiek mainītas joslas un tas pat tiek īpaši izcelts, ka joslas mainīt aplī nevejag. Šajā gadījumā viss būtu labi, ja 2 joslu aplim būtu arī 2 joslu izbraukšana, nevis tikai iebraukšana (tātad izbraucot nenākas pārkārtoties, bet gan izbraukt pa to pašu joslu, pa kuru tiek iebraukts). Valmieras gadījumā, protams, vieta to īsti nepieļauj. Otra lieta, gan man, gan teju visiem zināmiem cilvēkiem auto skolā instruktors mācījis braukt vienmēr pa ārejo joslu (iespējams, ka tas baidoties, vai mācībnieks spēs savākt auto un sakarīgi pārkārtoties). Ko ikdienā vēl pamanu – 1) aplī bieži brauc ļoti lielā ātrumā – tas tomēr ir krustojums, labāk braukt drusku lēnāk, bet, lai satiksme plūst, nevis ienesās, tad met pa mēmiem, jo kāds cits arī pārkārtojas joslās; 2) izbraucot no apļa bieži netiek rādīti pagriezieni – vislielākā bēdā. Pagriezienu rādīšana jau vien ievērojami paātrinātu satiksmi.
Beidzot šajā aplī beigsies anarhija.