Lasīšanas laiks: 2 min
Trešdien, 25.februārī, Vidzemes Augstskolā (ViA), turpinot uzsākto “Latvian Art Directors Club” (LADC) iniciatīvu “Vieslekciju programma augstskolās”, par ietekmīgu zīmolu veidošanu stāstīja viens no Latvijā atzītākajiem reklāmas speciālistiem, reklāmas aģentūras “DDB Latvija” (DDB) izpilddirektors Andris Rubīns.
Savā lekcijā A.Rubīns norādīja, ka katram uzņēmumam ir nepieciešams pozicionējums: “Visi zīmoli ir iesaistīti spēlē, kurā jākļūst par sabiedrības sarunu tematu, jāgūst uzmanība un jāpanāk, ka sabiedrība iesaistās, dalās, reaģē.”
Viņš atzīmēja, ka vairs nav tik svarīgi, kas ir produkts vai piedāvājums, kāds ir tā sastāvs (lai gan arī par to uzņēmējam ir jādomā) un ar ko produkts vai piedāvājums atšķirsies no konkurentiem. Svarīgi ir tas, kādu sabiedrībā aktuālu tēmu uzņēmums izceļ. “Lai atstātu iespaidu, vajag par kaut ko iestāties,” atzīmēja A.Rubīns.
Turklāt, pēc viņa teiktā, nepieciešama ne tikai aktuāla tēma, bet arī provokatīvs veids, kā to izcelt un pasniegt sabiedrībai:
“Vienmēr būs daļa sabiedrības, kurai ziņa nepatiks, kuri pat gribēs boikotēt jūsu produktu, bet šī sabiedrības daļa arī ir nepieciešama, lai raisītu diskusiju, iesaistītu, liktu runāt par to.”
Lekcijā A.Rubīns rādīja vairākus veiksmīgu piemērus pasaulē pazīstamu zīmolu vidū, piemēram, “Dove”, “Always”, “Honeymade”, “Chipotle”, “Camper”. Tāpat tika izcelti arī veiksmīgie piemēri Latvijā un Valmieras pusē.
DDB komandai Andris Rubīns pievienojās 2000.gadā kā Projektu direktors, pēc trīs gadiem kļuva par Biznesa attīstības direktoru, un 2006. gadā – par izpilddirektoru. Līdz tam ir guvis mārketinga pieredzi strādājot vadošajās pozīcijās AS “Kaija” un Media Bridge. DDB ir pēdējo trīs gadu apbalvotākā Latvijas aģentūra gan mārketinga efektivitātes konkursā Password, gan radošās izcilības festivālā Adwards. 2014.gadā DDB komanda izcīna Latvijai pirmo zelta godalgu prestižajā Euro Effie Awards festivālā. A.Rubīns ir Latvijas Reklāmas Asociācijas un LADC valdes loceklis, viens no konferences TEDxRiga organizatoriem un Latvijas pirmā sociālā biznesa MAMMU dibinātājs.
LADC iniciatīvu “Vieslekciju programma augstskolās” Latvijas augstskolās uzsāka decembrī ar kluba prezidenta un reklāmas speciālista Ērika Stendzenieka vieslekciju. Programmas mērķis ir veicināt pieredzes un informācijas apmaiņu starp radošo industriju profesionāļiem un sabiedrību, kā arī iedvesmot jaunos talantus.