Lasīšanas laiks: 4 min
Līdz ar gaidāmajiem Līgo svētkiem šonedēļ, salīdzinot ar maiju, ir pieaudzis pieprasījums pēc alus un ražotāji šogad prognozē labākus pārdošanas apmērus nekā pērn, aģentūrai BNS pastāstīja aptaujātie alus ražotāji.
Alus darītavas “Cēsu alus” sabiedrisko attiecību vadītāja Agita Baltbārde aģentūrai BNS norādīja, ka Latvijas iedzīvotāji gatavojas līgošanai, jo salīdzinot pirmsjāņu nedēļu ar tādu pašu laika periodu maijā, alus pārdošanas apjomi ir ievērojami – par 37% – palielinājušies.
Viņa arī norādīja, ka, neskatoties vēsajiem laika apstākļiem maijā, uzņēmuma pārdošanas apmēru prognozes jūnijam ir labas. “Plānojam, ka Līgo svētkos pārdošanas apjomi būs veiksmīgi. Līgo svētkos, ko latvieši visbiežāk izvēlas svinēt ārpus mājas, brīvdabā, visbiežāk tiek dot priekšroka ērtiem, vairāku pudeļu vai skārdeņu iepakojumiem. No “Cēsu alus” sortimenta visbiežāk izvēlas sešu pudeļu un divpadsmit skārdeņu iepakojumus, kā arī lielās 20 pudeļu kastes,” pastāstīja Baltbārde.
“Cēsu alus” sabiedrisko attiecību vadītāja pastāstīja, ka uzņēmums Līgo svētkiem ir radījis vairākas jaunas alus šķirnes, tostarp jaunu kviešu alus šķirni. Tāpat “Cēsu alus” šogad ir sācis darbību jaunā dzērienu kategorijā, piedāvājot pircējiem dzirkstošos augļu vīna kokteiļus.
Alus ražotāja “Aldaris” komunikāciju direktore Laura Krastiņa aģentūrai BNS norādīja, lai arī jūnija sākumā alus pārdošanas rādītājus ietekmēja nelabvēlīgie laika apstākļi, pēdējo silto un saulaino dienu ietekmē tie ir uzlabojušies un ir labāki nekā aizvadītā gada attiecīgajā periodā. “Mēs plānojam, ka arī kopējie pārdošanas rādītāji Jāņos būs labāki nekā pagājušajā gadā, ja saglabāsies labvēlīgi laika apstākļi,” sacīja Krastiņa.
Viņa arī norādīja, ka pozitīvi ir vērtējams tas, ka šobrīd labāk pārdošanas rādītāji ir “Premium” un “craft” alus šķirnēm, kas liecina, ka patērētāji biežāk izvēlas alu, kas tiem tiešām garšo, nevis vērtē tikai dažādu akciju piedāvājumus.
Dzērienu ražotāja “Cido Grupa”, kam pieder alus zīmoli “Lāčplēsis” un “Līvu alus”, pārstāve Inese Lielpinka aģentūrai BNS norādīja, ka jūnijā uzņēmums prognozē būtisku alus pārdošanas apmēru kāpumu. “Ņemot vērā garās Jāņu brīvdienas, var prognozēt būtisku alus pārdošanas apjomu pieaugumu, ko var novērot ik gadu jūnijā,” sacīja Lielpinka.
Viņa arī pastāstīja, ka pirmā pusgada kopējos alus pārdošanas apjomus ietekmē sezonai netipiski vēsie laika apstākļi aprīlī un maijā. Taču tā kā jūnijs ir siltāks nekā iepriekšējos gadus, tas atstāj savukārt labvēlīgu ietekmi uz alus patēriņu. Pēc viņas teiktā, negatīva ietekme sagaidāma arī no akcīzes nodokļa palielināšanas un neskaidrībām par tā gala likmēm, kā rezultātā tirgotāji šogad vasarā alu iepērk piesardzīgāk un mazākos apjomos nekā citus gadus, lai vēlāk nav jāpārskata nodokļa likmes
Lielpinka arī norādīja, ka šogad starp Līgo svētkos iecienītākajiem produktiem ir gaišais alus, kā arī ilgāk izturētais alus.
Alus darītavas “Valmiermuižas alus” saimnieks Aigars Ruņģis aģentūrai BNS norādīja, ka pirmssvētku nedēļā ir pieaudzis pieprasījums pēc “Valmiermuižas alus”. “Sadarbībā ar lielākiem klientiem, piemēram, lielveikaliem un restorāniem, jau šonedēļ mēs tirgojam ļoti lielus apmērus, jo visi gādā, lai uz Jāņiem plauktos alus pietiktu. Tā kā šis ir ļoti aizņemts laiks,” sacīja Runģis, piebilstot, ka savukārt iedzīvotāji, visticamāk, visvairāk alu pirks tieši 22.jūnijā un 23.jūnijā. Tā kā šogad brīvdienu ir vairāk, pieprasījums varētu pieaugt arī šajā nedēļas nogalē, viņš prognozēja.
Viņš norādīja, ka “Valmiermuižas alus” tirgotavās uz Jāņiem parasti alus pārdošanas apmēri pieaug divas vai pat trīs reizes. “Alus darītavai kopumā pirmssvētku nedēļā ir vismaz divreiz rosīgāka nekā maija nedēļa. Kā parasti tas ir visrosīgākais laiks, kas liecina, ka arī šogad uz svētkiem alus būs godā,” sacīja Ruņģis, piebilstot, ka šogad “Valmiermuižas alus” pārdošanas rādītāji varētu būt vēl labāki nekā citus gadus, jo pieaug pieprasījums pēc Latvijā brūvēta alus.
Tāpat viņš pastāstīja, ka uz svētkiem vislielākais pieprasījums ir pēc nefiltrētā alus. Tāpat šogad pirmo gadu ir pieaudzis pieprasījums arī pēc kviešu alus. Tāpat svētkos iecienīti ir arī alus kokteiļi. Viņš prognozēja, ka pieprasījums varētu pieaugt arī pēc iesala dzērieniem un Latvijas ogu zelteriem, jo pircēji uz svētkiem labprāt pērk arī bezalkoholiskus dzērienus.
“Alus darītājiem, es domāju, ka šogad Jāņos klāsies labāk nekā citus gadus, jo ir iespēja nesteidzīgi pasvinēt, sākot no piektdienas vakara līdz par ceturtdienai,” sacīja Ruņģis.
Arī alus darītavas “Piebalgas alus” tirdzniecības direktors Oskars Liepiņš aģentūrai BNS norādīja, ka saistībā ar gaidāmajiem Līgo svētkiem un Jāņiem pieprasījums pēc “Piebalgas alus” ir pieaudzis. “Tas ir saprotams, ka pieprasījums pieaug, jo tirdzniecība ar katru jūnija nedēļu tikai palielinās,” sacīja Liepiņš, piebilstot, ka uzņēmums jūnijā parasti iztirgo ne tikai šajā mēnesī saražoto alu, bet arī pavasara krājumus.
Pēc viņa teiktā, ierobežoto ražošanas jaudu dēļ pieprasījums pēc “Piebalgas alus” šogad varētu pārsniegt piedāvājumu. “”Piebalgas alus” jauda neļauj saražot tik daudz alus, cik pieprasa pircēji un jūnija mēnesī, kad pieprasījums pēc alus pieaug visvairāk,, tas varētu būt lielāks nekā mēs spējam saražot un ir mūsu krājumos,” teica “Piebalgas alus” tirdzniecības direktors.
Viņš arī pastāstīja, ka parasti iedzīvotāji uz svētkiem dod priekšroku gaišajam alum, kas arī šogad ir vairāk pirkts nekā tumšais.
Pēc viņa sacītā, tirgotāji visvairāk alu iegādājas tieši šonedēļ, savukārt pircēju pieprasījums pēc alus varētu pieaugt īsi pirms svētkiem. Pēc viņa teiktā, svarīgi ir arī laika apstākļi pēc svētkiem, ja būs saulains un silts, pieprasījums pēc alus turpinās pieaugt.