Valmieras Ziņas

Aigars Vītols: Valmieras pārstāvniecība Rīgā – ne tikai pašvaldības, bet visas pilsētas interešu pārstāve

Lasīšanas laiks: 4 min

Jau informējām, ka Valmieras pilsētas pašvaldības domes deputāti lēma par Valmieras pilsētas pārstāvniecības Rīgā izveidošanu. Kādēļ šāda institūcija nepieciešama un kādas funkcijas tā veiks, portālam “Valmieras Ziņas” stāsta pašvaldības izpilddirektors Aigars Vītols.

Kādēļ Valmieras pašvaldība nolēma izveidot savu pārstāvniecību Rīgā?

Šī ideja nav jauna. Par to jau tika diskutēts pašvaldībā 2000.gadu sākumā, taču iecere netika īstenota. Citas pilsētas jau diezgan sen ir izveidojušas šādu lobija instrumentu ar atrašanās vietu galvaspilsētā. Arī Latgalei ir sava pārstāvniecība Rīgā. Taču Valmieras pārstāvniecība netiek veidota tikai tādēļ, ka citām pilsētām tādas jau darbojas – tā ir nepieciešamība, lai Valmieras pilsēta sevi varētu efektīvi pārstāvēt nacionālā līmenī, lai pēc iespējas mērķtiecīgām mēs patērētu resursus un sasniegtu pilsētas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā izvirzītos mērķus.

Valmiera ir pārstāvēta gan Latvijas Pašvaldību savienībā, gan Latvijas Lielo pilsētu asociācijā, taču ir daudz jautājumu, kas ir specifiski tikai mūsu pilsētai un kurus nepieciešams pārrunāt ar daudzām iesaistītām pusēm. Piemēram, saistībā ar ES struktūrfondiem minētās organizācijas pauž pašvaldību intereses attiecībā par vispārīgiem kritērijiem finansējuma sadalīšanā. Taču Valmiera vēlas piesaistīt finansējumu konkrētiem projektiem, kas citām pašvaldībām nav saistoši. Pieredze liecina, ka arvien biežāk pašvaldības vadošajiem darbiniekiem ir jābūt Rīgā, lai pārstāvētu Valmieras intereses darba grupu sanāksmēs ministrijās, Ministru Kabinetā (MK), Saeimas komisijās un citās institūcijās. Ja pilsētas pārstāvji tajās nepiedalās, mēs daudzas lietas palaižam garām, zaudējam iespēju izteikt savu viedokli, tapt sadzirdētiem un aizstāvēt Valmieras pozīciju. Tādējādi mums var nākties sadzīvot ar pieņemtajiem lēmumiem, kuros mūsu intereses nav ņemtas vērā un neveicina pilsētas attīstību. Piemēram, pašvaldība nesen rīkoja apjomīgu iepirkumu saistībā ar skolēnu ēdināšanas pakalpojuma nodrošināšanu 5 gadu periodam. Kad 11 mēnešus ilgais iepirkuma process, kas ietvēra vairākas pārsūdzības, bija noslēdzies, tika pieņemti jauni MK noteikumi ar citām normām. Līdz ar to gandrīz gadu veikto darbu nācās pārstrādāt. Šādi gadījumi arvien vairāk rosināja veidot savu līdzdalības instrumentu šajos procesos.

Aktīvi iesaistoties plānošanas darbā, mums ir iespēja ietekmēt lēmumus pilsētai vai pat visam Vidzemes reģionam labvēlīgā virzienā. Mēs arvien ciešāk sadarbojamies arī ar apkārtējiem novadiem un pilsētām, jo, tikai ejot ar vienotu redzējumu par reģionu attīstību, mēs varam panākt pozitīvas izmaiņas.

Pašlaik apgriezienus uzņem aktivitātes jaunajā ES struktūrfondu plānošanas periodā, tādēļ ir ļoti svarīgi būt klāt plānošanas sanāksmēs, lai varētu piesaistīt finansējumu pilsētas attīstībai būtiskiem projektiem, diskutēt par pārdomātu un līdzsvarotu reģionu attīstību, par maksimālu atdevi no ieguldītajiem līdzekļiem. Parasti šādās sanāksmēs, atbilstoši kompetencei, piedalās pašvaldības struktūrvienības vadītājs. Dalība šādā sanāksmē, kas parasti rit vienu stundu, prasa vismaz piecas darba stundas, ņemot vērā ceļā pavadīto laiku. Tas ir neefektīvi izmantots darba laiks un līdzekļi.

Kādi būs pārstāvniecības galvenie darba virzieni?

Kā jau minēju, viens no darba virzieniem būs pašvaldības interešu pārstāvēšana dažādās institūcijās, taču tas nebūs vienīgais pārstāvniecības uzdevums. Tā vienlaikus būs arī pakalpojumu centrs. Pazīstu vairākus cilvēkus, kas dzīvo Valmierā, bet strādā Rīgā, tādēļ viņiem nav iespējams darba laikā apmeklēt pašvaldības institūcijas. Tagad viņi varēs nokārtot dažādas formalitātes pašvaldības pārstāvniecībā. Tāpat pārstāvniecībai būs arī reprezentatīvā funkcija, kas ietver gan tūrisma informāciju, gan arī citas jomas. Piemēram, nesen Vidzemes Olimpiskais centrs rīkoja preses konferenci Rīgā par Valsts Prezidenta balvas izcīņas sacensībām, šim nolūkam īrējot telpas. Jau nākamgad preses konferenci varēsim rīkot pilsētas pārstāvniecībā. Tāpat arī Valmieras Drāmas teātris, Vidzemes Augstskola un citas iestādes un organizācijas varēs rīkot tur savus reprezentācijas pasākumus, organizēt tikšanās ar radošo industriju pārstāvjiem, mācībspēkiem un citiem Valmieras pilsētas sadarbības partneriem.

Cik darbinieku pārstāvniecībā strādās?

Iecerēts, ka būs divi darbinieki – vadītājs, kas pamatā nodarbosies ar interešu pārstāvniecību un lobija jautājumiem, kā arī speciālists, kas pastāvīgi būs birojā un nodrošinās pakalpojumu centra darbību, un sniegs visa veida informāciju. Drīzumā izsludināsim konkursu uz šo vakanci.

Vai plānots ar laiku paplašināt pārstāvniecības funkcijas?

Manuprāt, tai vajadzētu pārstāvēt ne tikai pašvaldības, bet arī pilsētas uzņēmēju intereses tādās institūcijās kā Ekonomikas ministrija un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra u.c. Tāpat, risinot jaunu mājokļu būvniecības jautājumu, ir jāveido kontakti ar nekustamo īpašumu attīstītājiem, kas varētu īstenot projektus Valmierā. Šie jautājumi nav tiešā pašvaldības kompetencē, bet ir ļoti būtiski pilsētas attīstībai.

Vai jau ir zināms, kur atradīsies pārstāvniecība?

Pašlaik meklējam telpas. Esam lūguši arī Rīgas pašvaldībai apzināt savus īpašumus, kas būtu piemēroti mūsu vajadzībām. Ir skaidrs, ka pārstāvniecībai ir jābūt pilsētas centrā, lai tā būtu pamanāmā un viegli sasniedzamā vietā. Manuprāt, Vecrīga ir vispiemērotākā vieta Valmieras pārstāvniecībai.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Informācijas tehnoloģiju centra (ITC) vadītāju (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • veikt ITC darba plānošanu, vadību un darba koordinēšanu, nodrošināt ar ITC kompetenci saistīto iekšējo normatīvo aktu izstrādi; • izstrādāt un ieviest vienotu Valmieras novada informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) attīstības stratēģiju; • nodrošināt IKT projektu pārvaldību; • nodrošināt Pašvaldības IKT drošības pārvaldību, t.sk. kiberdrošības pasākumu ievērošanu; • nodrošināt Pašvaldībā izmantoto informācijas sistēmu pārraudzīšanu, administrēšanu un attīstību; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība informācijas tehnoloģiju nozarē; • vismaz pēdējo divu gadu darba pieredze vadošā amatā (ar informācijas tehnoloģijām saistītā jomā); • izpratne par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju risinājumu darbības principiem; • izpratne par informācijas sistēmu izstrādes un ieviešanas etapiem; • pieredze IKT projektu vadībā un/vai projektu īstenošanā; • iniciatīva un vēlme ieviest jaunus un attīstīt esošus IT risinājumus; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: precizitāte un pacietība darba izpildē; labas komunikācijas un sadarbības prasmes; precizitāte un augsta atbildības sajūta; analītiska un loģiska domāšana; spēja strādāt ar lielu datu apjomu; spēja argumentēt savu viedokli; prezentācijas prasmes; spēja patstāvīgi organizēt savu darbu, noteikt mērķus, ievērot termiņus; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • B kategorijas autovadītāja apliecība;   mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 2695 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 2856 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, norādot piemērus par IKT projektos ieviestajiem IT risinājumiem (konkrēti norādot savu lomu un pienākumus tajos)), un augstākās izglītības dokumenta kopiju, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv vai personīgi Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Informācijas tehnoloģiju centra vadītāja amatam” līdz 2024.gada 25.novembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148, 64292237. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJU STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJS /DIREKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-11-25 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras sākumskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā medicīnas māsu (1 likme – 40 stundas nedēļā) uz nenoteiktu laiku.   Ja Tev ir vēlme: • sniegt medicīnisko palīdzību bērniem un personālam; • veikt izglītojamo veselības stāvokļa novērtēšanu; • kontrolēt higiēnas prasību ievērošanu Iestādē; • aizpildīt nepieciešamo dokumentāciju, atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam; • sadarboties ar izglītojamo vecākiem; • veikt primāro pretepidēmijas pasākumu organizēšanu infekcijas slimību gadījumos; • popularizēt bērnu, viņu vecāku un personāla vidū veselīgu dzīvesveidu, iesaistoties Iestādes mācību un audzināšanas procesā; un ja Tev ir: • Latvijas Republikā atzīta vidējā profesionālā vai augstākā izglītība medicīnas māsas specialitātē, reģistrācija ārstniecības personu reģistrā kā medicīnas māsai; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu; atbildības sajūta, disciplinētība, precizitāte, saglabāt konfidencialitāti un toleranci; spēja cieņpilni komunicēt ar bērniem un pieaugušajiem; • prasme strādāt ar biroja tehniku un informāciju tehnoloģijām; mēs piedāvājam: • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.851 „Noteikumi par zemāko mēnešalgu un speciālo piemaksu veselības aprūpes jomā nodarbinātajiem”, 1189 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un darba pienākumu veikšanai atbilstošu darba vidi. Pieteikuma vēstuli, profesionālās darbības aprakstu (CV), lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz e-pastu: vs@valmiera.edu.lv ar norādi “Medicīnas māsas vakance” līdz 2024.gada 29.novembrim plkst.17:00. Tālrunis papildu informācijai: 64224737. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: MĀSA/ vispārējās aprūpes MĀSA Darba vietas adrese: LATVIJA, Pāvila Rozīša iela 40A, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-11-29 Kontaktpersona: vs@valmiera.edu.lv 64224737

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras pirmsskolas izglītības iestāde “Ābelīte” (turpmāk – Iestāde) ar 2024.gada 13.decembri aicina darbā apkopēju (40 stundas nedēļā (likme – 1)) (darba vietas adrese: Palejas iela 5, Valmiera, Valmieras novads) uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • uzkopt Iestādes koplietošanas telpas, saskaņā ar telpu un aprīkojuma uzkopšanas un dezinfekcijas grafiku; • ievērot sanitāri higiēnisko normu prasības; • savas kompetences ietvaros atbildēt par saimniecisko līdzekļu racionālu izmantošanu; un ja Tev ir: • vismaz vispārējā vidējā izglītība; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu, disciplinētība; pozitīva, atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • atalgojumu pārbaudes laikā 700 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Pieteikuma vēstuli, profesionālās darbības aprakstu (CV), lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz e-pastu abelite@valmiera.edu.lv ar norādi “Apkopējas vakancei” līdz 2024.gada 25.novembrim plkst.16.00. Tālrunis informācijai: 64222645. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: APKOPĒJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Palejas iela 5, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-11-25 Kontaktpersona: abelite@valmiera.edu.lv 64222645 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri