Lasīšanas laiks: 3 min
Piektdien, 8.maijā, Valmierā notika Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) Lielo pilsētu pasažieru pārvadātāju sekcijas sanāksme, pulcējot pasažieru pārvadātājus no Rīgas, Ventspils, Jēkabpils, Daugavpils, Jelgavas, Liepājas, Rēzeknes, Jūrmalas un Valmieras, informē SIA “VTU Valmiera”.
Sanāksmē tika pārrunāts par LPPA 2014.gada finanšu rādītājiem, biļešu tirdzniecību, pasažieru informācijas sistēmas nodrošināšanu, degvielas cenām un videi draudzīgu autobusu iegādi.
Lielākās diskusijas bija par izmaiņām Ministru kabineta (MK) noteikumos, kas stāsies spēkā 2017.gada 1.janvārī. Izmaiņas nosaka, ka tiks ieviesta vienota maksājuma sistēma, kas attieksies uz trim pasažieru grupām, kurām par pārvietošanos ar sabiedrisko transportu nav jāmaksā: personām ar pirmās un otrās grupas invaliditāti, bērniem bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem, kā arī politiski represētām personām un nacionālās pretošanās kustības dalībniekiem.
Plānots no 2017.gada 1.janvāra ieviest maksājumu karti, lai kontrolētu, ka bezmaksas braucienu izmanto tikai tie pasažieri, kuriem tas ir atļauts MK noteikumos. Šobrīd bezmaksas brauciens sabiedriskajā transportā tiek nodrošināts, personai uzrādot atbilstošu apliecību.
Kā norādīja LPPA prezidents Pēteris Salkazanovs, asociācija atbalsta pārmaiņu ieviešanu, tas ļaus ietaupīt vairākus miljonus valsts līdzekļu, kas tērēti, sedzot zaudējumus par krāpnieciskām darbībām ar “nulles” biļetēm un apliecību viltošanu. Sistēma ļaus identificēt pasažierus, kuri izmanto šo pakalpojumu, vienlaikus garantējot datu aizsardzību.
Pašlaik pastāv daudz neskaidrību par sistēmas ieviešanu, administrēšanu, izmaksām.
“Sanāksmē apkopojam galvenos jautājumus, iebildumus, neskaidrības. Viedokli sniegs arī citi Latvijas pasažieru pārvadātāji. Visticamāk, ka apkopojumu iesniegsim valsts SIA “Autotransporta direkcijai”. Valsts nav norādījusi, kuram par jaunās sistēmas ieviešanu jāuzņemas iniciatīva. Spriedām, ka tā varētu būt Satiksmes ministrija un “Autotransporta direkcija”. Sarunas ar bankām būtu jāved valstij,”
skaidroja Pēteris Salkazanovs, LPPA prezidents.
Tam piekrita arī Kristiāns Godiņš, valsts SIA “Autotransporta direkcijas” valdes priekšsēdētājs:
“Nav skaidrs, kurš par procesu ir atbildīgais. Noteikumi ir apstiprināti, bet to ieviešana notiek pašplūsmā. Mēs šobrīd esam uzsākuši sarunas, gaidām priekšlikumus, lai varam runāt ar dažādām pusēm. Mūsu interese, lai maksimāli plašs būtu banku iesaistes process, lai nebūtu tikai viens pakalpojumu nodrošinātājs, tas pats attiecas par operētājsistēmas apkalpošanu, datu bāzēm un citiem jautājumiem. Šai sarunai šobrīd liekam daudzpunkti.”
P.Salkazanovs norādīja, ka sanāksmes būtiskas ne tikai, lai apspriestu aktualitātes nozarē, bet arī neformālā gaisotnē iepazītos ar citu pasažieru pārvadātāju darbu. Tiekoties Valmierā, sanāksmes dalībnieki viesojās BMX muzejā, apmeklēja Sajūtu parku, kā arī apskatīja SIA “VTU Valmiera” autoparku un Valmieras autoostu.
“Valmieras pilsēta ir ļoti attīstījusies un augusi, prasmīgi izmanto Eiropas Savienības fondu līdzekļus. Savukārt SIA “VTU Valmiera” ir viens no valstī stabilākajiem uzņēmumiem, kas sniedz pasažieru pārvadāšanas pakalpojumu. Ir jāsaglabā veselīga konkurence, jādarbojas ar domu attīstīties ilgtermiņā un paplašināties. Šeit tam ir labas iespējas un potenciāls,”
atzina K.Godiņš.
Sanāksme tiek rīkota reizi ceturksnī, pārmaiņus viesojoties pie kāda no biedriem. Valmierā LPPA Lielo pilsētu pasažieru pārvadātāju sekcijas sanāksme notika pirmo reizi. Tajā piedalījās SIA “Jēkabpils AP”, PSIA “Ventspils reiss”, a/s “Daugavpils satiksme”, “Rēzeknes satiksme”, “Liepājas AP”, “Pasažieru pārvadājumi Jūrmala SV”; SIA “Rīgas satiksme”, Nordeka Serviss, SIA “VTU Valmiera”, kā arī Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas, valsts SIA “Autotransporta direkcijas”, “Norvik Bankas” un Valmieras pilsētas pašvaldības pārstāvji.
Sanāksmē apspriesto var skatīt arī Vidzemes TV sagatavotajā sižetā.