Lasīšanas laiks: 3 min
Pieprasījums pēc olām šogad Lieldienās varētu būt lielāks nekā pērn, aģentūrai BNS prognozēja aptaujātie tirgotāju pārstāvji.
Mazumtirgotāja “Maxima Latvija” komunikācijas vadītājs Jānis Beseris aģentūrai BNS norādīja, ka
šogad olu pārdošanas apmēri varētu būt lielāki nekā pērn, jo starp katoļu un pareizticīgo Lieldienām nav liels pārtraukums.
“Pērn uz svētkiem “Maxima Latvija” veikalos iedzīvotāji svētku nedēļā nopirka vairāk nekā 4,3 miljonus olu. (..) Jāpiebilst, ka šogad olu un citu svētkiem nepieciešamo produktu pārdošanas apjomi varētu būt lielāki, jo šogad starp katoļu un pareizticīgo Lieldienām nav tik liels pārtraukums kā tas bija pagājušajā gadā,” norādīja Beseris.
Viņš sacīja, ka pirmssvētku dienās salīdzinājumā attiecīgo periodu pērn olu pārdošanas apmēri ir pieauguši par aptuveni 12%, savukārt majonēzes pārdošanas apmēri – par 3%.Turpretī pieprasījums pēc Lieldienu šokolādes zaķiem un citām šokolādes figūrām šogad ir pieaudzis par 80%.
“Pieprasījums pēc olu krāsām pagaidām nav liels, taču par 42% ir palielinājušies dažādu uzlīmju un termoetiķešu pārdošanas apjomi. Ierasti pirms svētkiem palielinās arī sīpolu pārdošanas apjomi, jo iedzīvotāji tradicionāli krāso olas sīpolu mizās,”
teica Beseris.
Mazumtirgotāja “Rimi Latvia” vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Laura Podskočija aģentūrai BNS sacīja, ka
pagājušajā nedēļā pieprasījums pēc olām salīdzinājumā ar ikdienu ir palielinājās par 25% un, tuvojoties svētku brīvdienām, tas varētu dubultoties vai trīskāršoties.
Viņa atzīmēja, ka šogad katoļu un pareizticīgo konfesijas svētkus plānots svinēt ar nedēļas intervālu, tādējādi lielāks pieprasījums pēc olām varētu būt vērojams aprīļa divas pirmās nedēļas. “Šogad katoļu un pareizticīgo konfesijas svētkus svin ar nedēļu intervālu, tādējādi pieprasījums varētu sadalīties uz divām nedēļām,” sacīja Podskočija.
Vienlaikus viņi atzina, ka pieprasījumu pēc citām Lieldienu precēm šobrīd ir grūti prognozēt, jo precīzus pieprasījuma apmērus būs iespējams novērot svētku brīvdienās.
Tradicionāli svētkos ievērojami palielinās pieprasījums pēc svaigajiem dārzeņiem, piena produktiem, majonēzes, zaļajiem zirnīšiem, dažādiem konditorejas izstrādājumiem un Lieldienu saldumiem, kā arī pēc olu krāsām un citiem Lieldienu dekoriem,
klāstīja Podskočija.
Viņa sacīja, ka pieprasījumu pēc Lieldienu precēm ietekmē svētku svinēšanas paradumi un mērogs, kā arī laika apstākļi. “Ja pieturas silts laiks, tad cilvēki bieži viens izvēlas svētkus svinēt brīvā dabā, un attiecīgi te var būt pavisam citādāks maltītes modelis, kad galdā tiek celti šašliki un grila dārzeņi. Ja ārā pieturas lietains un auksts laiks, tad pircēji vairāk savos pirkuma grozos izvēlas tradicionālos produktus – salātus un tamlīdzīgi,” pastāstīja “Rimi” vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste.
Savukārt mazumtirgotāja “Elvi Latvija” komercdirektore Laila Vārtukapteine aģentūrai BNS norādīja, ka olu pārdošanas apmēri šogad Lieldienās varētu saglabāties pagājušā gada apmērā vai pieaugt.
Vislielākais pieprasījums pēc olām un citām Lieldienu precēm varētu būs šīs nedēļas noslēgumā, prognozēja Vārtukapteine.
“Tie iedzīvotāji, kas garās brīvdienas izvēlēsies pavadīt ārpus pilsētas, pārtikas produktus iepirks jau ceturtdien un piektdien. Arī brīvdienās gaidāma liela pircēju plūsma,”
viņa sacīja.
Vienlaikus viņa atzina, ka pagaidām ir grūti izvērtēt pieprasījumu pēc Lieldienu precēm, jo nav vēl pieejami pārdošanas dati. Vienlaikus viņa atzīmēja, ka pārdošanas tendences var ietekmēt laika apstākļi.
“Ja Lieldienās tie neuzlabosies, Latvijas teritorijā pārsvarā līs, būs vējains un auksts, cilvēki mazāk uzturēsies ārā, līdz ar to mazāk izvēlēsies iegādāties pārtikas produktus un preces atpūtai pie dabas.
Piemēram, pērnā gada Lieldienās, kas bija aprīļa beigās, turējās silts un saulains laiks. Pateicoties siltajiem un saulainajiem laikapstākļiem, cilvēki labprāt uzturējās ārā, rīkojot pikniku un esot kopā ar ģimeni,” sacīja Vārtukapteine.