Valmieras Ziņas

Latvijas Pasts izdod Gaujas plostniekiem veltītu pastmarku

Lasīšanas laiks: 3 min

12. aprīlī Latvijas Pasts laidīs apgrozībā jaunu pastmarku, kas veltīta Gaujas plostniekiem. Pastmarkas dizaina autors ir mākslinieks Ģirts Grīva, kurš jau vairākkārt piedalījies pastmarku dizaina izstrādē un arī pirmās dienas aplokšņu un zīmogu radīšanā. Pirmās dienas zīmogošana notiks 12. aprīlī no 9.00 līdz 18.00 Rīgā, 10. pasta nodaļā Elizabetes ielā 41/43.

Savukārt 27. Gaujas plostnieku svētku laikā, 18. maijā no plkst. 15.00 līdz 18.00, Strenčos pie Gaujas, Plostnieku teltī notiks šīs pastmarkas un mākslinieciski izveidotas svētku aploksnes speczīmogošana ar speciālo svētku zīmogu. Tā būs unikāla iespēja ikvienam iegūt savā īpašumā mākslinieciski veidotu Gaujas plostnieku svētku aploksni ar pastmarku un unikālu zīmogu. Šis notikums būs vēl viena 27. Gaujas plostnieku svētku skaista norise, kuru aicinām apmeklēt strencēniešus, svētku viesus, filatēlistus un citus interesentus.

Jaunizveidotās pastmarkas nominālvērtība – 1,88 eiro. Tā paredzēta sūtījumiem svara kategorijā līdz 20 gramiem uz valstīm, kas atrodas 12. grupā. Pasta vērtszīme ir izdota 25 000 eksemplāru tirāžā, savukārt aploksne – 500.

Gaujas plostnieku amata prasmēm ir tikpat sena vēsture kā Gaujas ūdensceļam. Zināms, ka 19. gadsimtā plostu braukšana bija iecienīts Vidzemes zemnieku peļņas darbs pavasarī. Plostos sapītie baļķi tika pludināti no Gaujas augšgala līdz Carnikavai.

Gaujas plosti savulaik bija 8,5 metrus plati un līdz 95 metriem gari. Gaujas plostniekiem vajadzēja pieredzi un meistarību, lai tos prasmīgi aizvestu garām daudzajām Gaujas salām, sērēm un klintīm, cauri asajiem līkumiem, pāri krācēm un žvirām.

20. gadsimtā plostus Gaujā palēnām nomainīja ekonomiski izdevīgākā vaļējā kokmateriālu pludināšana. 1996. gadā tradīcija tika atjaunota, aizsākot ikgadēju plosta siešanu un pludināšanu pa Gauju līdz Strenčiem.

2018. gadā Gaujas plostnieku amata prasmes tika iekļautas Latvijas Nacionālajā nemateriālā kultūras mantojuma sarakstā, savukārt 2022. gadā UNESCO Cilvēces nemateriālā kultūras mantojuma reprezentatīvajā sarakstā iekļauts elements “Koku pludināšana”, ko pārstāv arī Gaujas plostnieku amata prasmes.

Jauno pastmarku sākotnēji varēs iegādāties lielāko pilsētu pasta nodaļās, kā arī Latvijas Pasta e-veikalā https://veikals.pasts.lv/.

Par šīs pastmarkas izdošanu paldies jāsaka Valmieras novada iedzīvotājam Jānim Siliņam, kurš iniciējis šīs pastmarkas izdošanu un brīvajā laikā aizraujas ar pastmarku kolekcionēšanu.

Mūsdienu progresa laikmetā, kad neiespējami izsekot tehnoloģiju straujajai attīstībai, koku pludināšanas un plostu siešanas prasmju saglabāšanai ir īpaša nozīme kā cilvēka un dabas mijiedarbības un dabas resursu saprātīgas izmantošanas paraugam. To atzinīgi novērtēja arī UNESCO Starpvaldību komiteja nemateriālā kultūras mantojuma saglabāšanai, 2022. gada nogalē iekļaujot elementu “koku pludināšana” UNESCO Cilvēces nemateriālā kultūras mantojuma reprezentatīvajā sarakstā.

Pastmarka “Gaujas plostnieki” būs lieliska dāvana Gaujas plostniekiem, Strenču iedzīvotājiem,  27. Gaujas plostnieku svētku viesiem, kā arī dalībvalstu, ar kurām kopā Latvija iekļuva UNESCO Cilvēces nemateriālā kultūras mantojuma reprezentatīvajā sarakstā – Austrijas, Čehijas, Polijas, Spānijas un Vācijas, plostniekiem, jo pastmarka kā reprezentācijas priekšmets darbojas ne tikai Latvijā, bet arī ārpus robežām, ceļojot pa visu pasauli.

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Valmieras novada bāriņtiesas (turpmāk – Bāriņtiesa) bāriņtiesas locekli (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • veikt lietu pārraudzību atbilstoši spēkā esošajiem normatīviem aktiem; • nodrošināt uzraudzību par aizbildnībā esošiem bērniem; • nodrošināt nepilngadīgo un aizgādnībā esošo personu mantas pārvaldības uzraudzību; • sagatavot ierosinātās lietas izskatīšanai bāriņtiesas sēdēs; • pārbaudīt dzīves apstākļus personu dzīvesvietās; • pārstāvēt tiesā un citās institūcijās bērnus un aizgādnībā esošas personas bāriņtiesas kompetences jautājumos; • pieņemt apmeklētājus un sniegt konsultācijas bāriņtiesas kompetences un bērnu tiesību aizsardzības jautājumos; • ievadīt, apstrādāt un iegūt informāciju informācijas sistēmās; un ja Tev ir: • atbilstība Bāriņtiesu likuma 10.panta otrajā daļā noteiktajiem kritērijiem, ka arī nav attiecināms neviens no Bāriņtiesu likuma 11.pantā noteiktajiem ierobežojumiem; • darba pieredze līdzīgā amatā tiks uzskatīta par priekšrocību; • zināšanas un pieredze bērnu un aizgādnībā esošu personu interešu un tiesību aizsardzības jautājumos; • izpratne par bāriņtiesas darba organizāciju un procesiem; • teicamas prasmes darbā ar datoru, MS Office programmām; • B kategorijas auto vadītāja apliecība; • kompetences: labas komunikācijas un saskarsmes spējas; spēja strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; strādāt ar lielu informācijas apjomu; spēja patstāvīgi organizēt savu darbu un strādāt komandā; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; analītiskās spējas; augsta atbildības sajūta; precizitāte; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”), augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads ar norādi „Pieteikums bāriņtiesas locekļa/-es amatam”, līdz 2025.gada 11.aprīlim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: BĀRIŅTIESAS LOCEKLIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 8, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-04-11 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Tūrisma pārvaldes (turpmāk – Pārvalde) tūrisma speciālistu/-i uz noteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: ● nodrošināt Valmieras Tūrisma informācijas centra un Pārvaldes darbību Valmieras muzeja ekspozīcijā “de Woldemer” apkalpojot klientus klātienē, pa telefonu un e-pastā sniedzot informāciju un konsultācijas par Valmieras novada tūrisma piedāvājumu, ekspozīciju “de Woldemer”, pārdot ieejas biļetes, amatnieku izstrādājumus un suvenīrus; ● sagatavot finanšu un statistikas atskaites; ● nodrošinot kvalitatīvu klientu servisu latviešu valodā un svešvalodās; ● iesaistīties Pašvaldības suvenīru ideju izstrādē, esošo suvenīru, amatniecības un reprezentācijas materiālu klāsta papildināšanā; un ja Tev ir: ● profesionālā vai augstākā izglītība vai pēdējie kursi studijās tūrisma nozarē; ● pieredze ar darbu pie mājas lapas un sociālajos medijos (tiks uzskatīta par priekšrocību); ● izpratne par aktualitātēm tūrisma nozarē Valmieras novadā un citviet Latvijā; ● valsts valodas prasme augstākajā līmenī un labas svešvalodu (angļu un krievu valodas) zināšanas mutiski un rakstveidā; ● prasmes un zināšanas lietvedībā, dokumentu noformēšanā, MS Office, darbā ar biroja tehniku; ● kompetences: ļoti labas organizatoriskās un saskarsmes spējas, prezentācijas un argumentācijas prasme; korektums attiecībās ar cilvēkiem; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; augsta atbildības sajūta; precizitāte; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; radoša pieeja problēmsituāciju risināšanā un stresa noturība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • summētais darba laiks; • pamatalgu pārbaudes laikā 999 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopijas var iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Tūrisma informācijas konsultanta (-es) amatam ZKAC” līdz 2025.gada 11.aprīlim. Tālrunis papildu informācijai: 28698121. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: TŪRISMA INFORMĀCIJAS KONSULTANTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Bruņinieku iela 1, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Tūrisms / Viesnīcas Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-04-11 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 28698121

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Tūrisma pārvaldes (turpmāk – Pārvalde) tūrisma informācijas konsultantu (-i) Zilākalna kultūrvēstures un apmeklētāju centrā (turpmāk - ZKAC) (uz noteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: ● darboties viesmīlībā Zilākalnā, uzņemot ciemos gan individuālos tūristus, gan tūristu grupas; ● strādāt gan svaigā gaisā ar pērn īpaši pieprasīto tūrisma aktivitāti – sliežu velosipēdiem, gan telpās - ZKAC iepazīstinot viesus ar Zilākalna dažādo piedāvājumu, Virtuālo realitāti un ūdenstorni, vadīt apmeklētāju grupas un individuālās ekskursijas latviešu, angļu un krievu valodā; ● strādāt ar kases aparātu, pārdot biļetes un suvenīrus, gatavot finanšu atskaites; ● veidot un vadīt aizraujošus tūrisma piedāvājumus un tematiskās programmas; ● popularizēt un kopt izpratni apmeklētājiem par industriālo mantojumu tūrismam; un ja Tev ir: ● profesionālā vai augstākā izglītība vai pēdējie kursi studijās tūrisma nozarē; ● pieredze ar darbu pie mājas lapas un sociālajos medijos (tiks uzskatīta par priekšrocību); ● izpratne par aktualitātēm tūrisma nozarē Valmieras novadā un citviet Latvijā; ● valsts valodas prasme augstākajā līmenī un labas svešvalodu (angļu un krievu valodas) zināšanas mutiski un rakstveidā; ● prasmes un zināšanas lietvedībā, dokumentu noformēšanā, MS Office, darbā ar biroja tehniku; ● kompetences: ļoti labas organizatoriskās un saskarsmes spējas, prezentācijas un argumentācijas prasme; korektums attiecībās ar cilvēkiem; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; augsta atbildības sajūta; precizitāte; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; radoša pieeja problēmsituāciju risināšanā un stresa noturība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • summētais darba laiks; • pamatalgu pārbaudes laikā 999 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopijas var iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Tūrisma informācijas konsultanta (-es) amatam ZKAC” līdz 2025.gada 11.aprīlim. Tālrunis papildu informācijai: 28698121. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: TŪRISMA INFORMĀCIJAS KONSULTANTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Parka iela 2, Zilaiskalns, Zilākalna pag., Valmieras nov. Darbības joma: Tūrisms / Viesnīcas Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-04-11 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 28698121

Mūsu partneri