Lasīšanas laiks: 2 min
Kā liecina pagājušā mēneša statistikas dati, tad 60% no Vidzemes slimnīcas pacientiem, kas vērsās pēc palīdzības Neatliekamās medicīniskās palīdzības un pacientu uzņemšanas nodaļā, bija ārstējami ambulatori, un tikai 37% bija nepieciešama ārstēšanās stacionārā, portālu “Valmieras Ziņas” informēja “Vidzemes slimnīca” Sabiedrisko attiecību un mārketinga speciāliste Agnija Upīte.
Vidzemes slimnīcas valdes priekšsēdētājs Uģis Muskovs: “Protams, mēs saprotam, ka cilvēki uztraucas par savu veselības stāvokli un vēlas pārliecināties, vai dzīvībai nedraud briesmas, bet bieži pēdējā laikā mēs novērojam, ka pacienti slimnīcas Neatliekamās medicīniskās palīdzības un pacientu uzņemšanas nodaļā vēršas ar maznozīmīgām sūdzībām vai ambulatori ārstējamām slimībām. Jāņem vērā, ka šī iemesla dēļ pacientiem var ilgi nākties gaidīt uzņemšanas nodaļā, jo primārā apskate, protams, tiks sniegta tiem, kam tas ir vitāli nepieciešams.”
Vidzemes slimnīca vēlas aicināt pacientus komunicēt un konsultēties ar saviem ģimenes ārstiem un kopā izvērtēt savu veselības stāvokli un apsvērt, vai tiešām ir nepieciešams vērsties Neatliekamās medicīniskās palīdzības un pacientu uzņemšanas nodaļā. Vēlamies visus informēt, ka diemžēl pēdējā laikā nodaļā veidojas garas gaidīšanas rindas. Svarīgi arī atcerēties, ka aizdomu gadījumā par kādu saslimšanu, ja nav radušies dzīvībai bīstami apstākļi, vispirms ir jāvēršas pie sava ģimenes ārsta.
Vidzemes slimnīca atgādina, ka Neatliekamās medicīniskās palīdzības un pacientu uzņemšanas nodaļa strādā 24/7 režīmā. Dzīvībai kritiskā gadījumā jāzvana Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam pa tālruni 113. Neatliekamā medicīniskā palīdzība ir jāsauc, ja: cilvēks ir bezsamaņā, ir dzīvībai bīstama asiņošana, gūta smaga trauma (ceļu satiksmes negadījums, elektrotrauma, ugunsgrēks u.c.), ir pēkšņas sāpes krūtīs, kas var liecināt par infarktu, ir vienas puses pēkšņs vājums, kas var liecināt par insultu, jebkurā citā situācija, kad palīdzības saņemšanā izšķirošas ir minūtes. Svarīgi atcerēties, ja nepieciešama ārsta palīdzība, kas nav saistīta ar veselības vai dzīvības apdraudējumu, vispirms ir jāsazinās ar ārstniecības pakalpojumu sniedzēju telefoniski.