Lasīšanas laiks: 2 min
Absolūti visas mūsdienu automašīnas ir aprīkotas ar pagrieziena signāla lukturiem, kuriem saskaņā ar noteikumiem ir jābūt redzamiem no katras virsbūves puses. Vecākiem modeļiem, kas ražoti līdz 90. gadiem, papildus priekšējiem pagrieziena signāla lukturiem uz sānu spārniem parasti tika uzstādītas atsevišķi lukturīši, kas dublē signālu.
Laika gaitā šādi lukturīši no automašīnu sāniem pazuda, un tagad globālie autoražotāji pie katra pamatluktura uzstāda izstieptu pagrieziena rādītāju, kas “uzpeld” uz automašīnas spārniem, tādējādi signāli ir skaidri atšķirami gan no automašīnas priekšas, gan no sāniem.
Pagrieziena signāla luktura izvietojumam, izmēriem, redzamības leņķiem un krāsai (dzeltenai) jāatbilst noteikumiem. Tajā pašā laikā šie noteikumi neparedz obligātu sānu spoguļu virziena rādītāju esamību, proti pagrieziena rādītāju izvietošanu uz sānu spoguļu korpusiem.
Premium zīmoli bija pirmie, kas sāka šādā veidā dublēt pagrieziena signāla lukturus, taču tagad sānu spoguļa virziena rādītājs ir sastopams arī uz budžeta automašīnām. Gribētos cerēt, ka tas tiek galvenokārt darīts drošības, nevis dizaina dēļ.
Ir acīmredzams, ka ekstremālos ceļa apstākļos ar ierobežotu redzamību — miglas, lietus vai sniega laikā — papildu virziena rādītājs nekad nebūs lieks. Jo, kā zināms, lielākā daļa negadījumu notiek, veicot manevru, par ko virziena rādītājs arī brīdina.
Turklāt gausā sastrēgumā nereti gadās, ka par blakus esošās automašīnas vadītāja nodomu mainīt joslu var uzzināt tikai pateicoties sānu spoguļa virziena rādītājam. Piemēram, ja paralēlajā joslā pārvietojas automašīna ar tādu pašu ātrumu kā jūs, jūs vispār neredzat ne tās priekšējos, ne aizmugurējos pagrieziena rādītājus. Un tikai mirgojoši signāli jūsu acu līmenī izskaidro situāciju.