Lasīšanas laiks: 4 min
Jau ziņots, ka 1.septembrī darbu uzsāka Valmieras novada pašvaldības teritoriālo apvienību pārvaldes. Apvienību pārvaldes pildīs divas galvenās funkcijas – nekustamo īpašumu apsaimniekošanu un klientu apkalpošanu. Par Burtnieku apvienības pārvaldes vadītāju tika apstiprināta KRISTĪNE AUZIŅA.
Kādēļ uzņēmāties šī amata pienākumus?
Man ir salīdzinoši liela pieredze darbā bijušā Burtnieku novada pašvaldībā, esot gan izpildvaras pusē kā attīstības nodaļas vadītājai, gan pēdējos četrus gadus esot deputātei. Līdz ar to esmu iepazinusi pašvaldības darbu arī no lēmējvaras pozīcijas. Manuprāt, šī ir laba pieredze, ar kuru startēt šajā amatā tik sarežģītā un grūtā laikā.
Kāda ir situācija Burtnieku apvienībā, izveidojot Valmieras novadu?
Es nesaskatu milzīgas problēmas, kas būtu steidzami jārisina, jo bijusī novada pašvaldība kopš iepriekšējās reformas ir gādājusi, lai attīstība notiktu. Protams, katram priekšsēdētājam bija savs darbs stils un prioritātes, bet visi ir strādājuši pēc sirdsapziņas, kā viņi to ir izpratuši. Var diskutēt, kādā secībā ir veikti lielie ieguldījumi. Iespējams, vispirms vajadzēja ieguldīt ceļu infrastruktūras uzlabošanā, nevis kultūras iestāžu rekonstrukcijā. Mēs esam gājuši citu ceļu. Savā ziņā tas ir labi, jo tagad nav jādomā par kultūras centru un tautas namu glābšanu no sabrukšanas. Mēs varam pārorientēties uz pamatinfrastruktūras – ceļu un ūdenssaimniecības sistēmas sakārtošanu. Es ceru, ka lielnovadā to izdarīt būs vienkāršāk, jo lielam spēlētājam piesaistīt Eiropas Savienības fondu līdzekļus ir vieglāk nekā mazai pašvaldībai, konkurējot ar kaimiņu pašvaldībām. Tagad būs iespēja izsvērtāk plānot turpmāko attīstību.
Kādi ir galvenie uzdevumi, kas ir jārisina Burtnieku apvienībā?
Ir jānodrošina, ka iepriekš iesāktie darbi tiek veiksmīgi pabeigti. Viens no tiem ir bērnudārza „Burtiņš” piebūves celtniecība. Tas būs liels izaicinājums, jo dažādu objektīvu apstākļu dēļ ar iepirkumu nav veicies tik labi, kā cerēts. Līdz gadam beigām process ir jānoslēdz, lai netiktu zaudēts piešķirtais aizņēmums no Valsts kases.
Starp svarīgiem projektiem ir jāmin arī apgaismojuma līniju izbūve divās ielās Burtniekos un Matīšu depo ēkas jumta remonts.
Izmaiņas ir paredzētas Burtnieku Ausekļa pamatskolas stadiona risinājumā, atsakoties no vērienīgas sporta būves 300 tūkstošiem eiro vērtībā, tā vietā ir izstrādāts jauns projekts, kas paredz vienkāršāku risinājumu stadiona sakārtošanai, tostarp drenāžas sistēmas izbūvi. Projektu plānots sākt īstenot nākamgad.
Kādas aktualitātes ir Burtnieku ezera apsaimniekošanā?
Pēc domes lēmuma par zvejas tīklu limita būtisku samazināšanu iesniegti dokumenti atbildīgajās valsts institūcijās, gaidām saskaņojumu. Visticamāk tīklu limits tiks samazināts, atstājot vien iespēju ļoti limitētai rūpnieciskai zvejai, lai atjaunotu Burtniekā zivju resursus un attīstītu makšķerēšanas tūrisma nozari ezera apkārtnē. Vienlaikus tiek strādāts pie Burtnieku zandarta zīmola izveides un aizsargātas preču zīmes reģistrācijas.
Vai ir vēl kādas jaunas iniciatīvas, ko Burtnieku apvienības pārvalde rosinās īstenot?
Viens no jautājumiem, par ko būs jādiskutē deputātiem un jāpieņem politisks lēmums, ir Burtnieku skolas ēkas nākotne. Domes ziņā ir lemt, vai skola paliks līdzšinējās ēkās, vai tuvāko gadu laikā tiks sakārtota infrastruktūra, lai skola varētu pārcelties uz Burtnieku centru, pārbūvējot tagadējā jauniešu centra, kultūras centra un bibliotēkas ēku kompleksu. Manuprāt un pēc daudzu vietēju iedzīvotāju viedokļa, šis ir optimāls risinājums, kas piešķirtu Burtniekiem jaunu dzīvību.
Patlaban arī plānojam nepieciešamos remontdarbus Burtnieku apvienības pārvaldes ēkā Burtniekos, lai tuvākajā laikā pārvalde varētu tur sākt strādāt. Līdz ar pārvaldes pārcelšanos uz jaunajām telpām tā kļūs tuvāka lielākai daļai apvienības teritorijas iedzīvotāju. Savukārt Valmieras pagasta iedzīvotājiem pieejamība pašvaldības pakalpojumiem būtiski nemainīsies. Viņi varēs tos saņemt Valmierā.
Kā tiks nodrošināta Burtnieku apvienības iedzīvotāju interešu pārstāvniecība novadā?
Es esmu atvērta jebkuram aicinājumam no iedzīvotājiem un iedzīvotāju grupām un cenšos risināt aktuālos jautājumus. Pirms ārkārtējās situācijas izsludināšanas tikos ar senioru biedrības pārstāvjiem un uzklausīju viņu viedokli. Pašlaik saziņa ar iedzīvotājiem notiek pa telefonu un elektroniski. Iedzīvotājiem esmu uzsvērusi, ka esmu viņu galvenais rupors, kas nodos informāciju par problēmām un ierosinājumus pašvaldības vadībai. Man ir prieks, ka kolēģi pašvaldībā manī ieklausās un ir gatavi palīdzēt risināt iedzīvotājiem aktuālos jautājumus. Esmu gandarīta, ka jaunajā novada pašvaldībā veidojas spēcīga komanda, uz kuru var paļauties.