Lasīšanas laiks: 4 min
Viens no mērķiem, ko sev uzstāda uzņēmumi, kuri darbojas interneta vidē, ir nokļūšana pēc iespējas augstāk Google meklējumos. Kāpēc tas ir tik svarīgi, un ko lietas labā darīt? Iegūsti atbildes uz šiem jautājumiem raksta turpinājumā!
Kāpēc atrasties Google meklējumu augšgalā ir tik svarīgi?
39% – pēc 2020. gada maijā iegūtiem pētījuma datiem (to veica Mastercard un Finanšu nozares asociācija sadarbībā ar pētījumu centru SKDS) tik daudz Latvijas iedzīvotāju vismaz reizi mēnesī iepērkas internetā, un šāda prakse kļūst aizvien izplatītāka. 70% respondentu arī norādīja, ka viņiem kopumā ir svarīgi, lai preces būtu iespējams iegādāties internetā.
Taču kā visbiežāk cilvēki atrod sev nepieciešamās preces un pakalpojumus internetā? Meklētājservisā (visbiežāk – Google) ievadot kādu atslēgvārdu/-us, piemēram, jaunas ziemas riepas, lēti mobilie telefoni vai datoru remonts. Vari trīsreiz minēt, pie kuriem uzņēmumiem pirkums tiek veikts biežāk – pie tiem, kuru mājaslapa pēc konkrētā meklējuma atrodas 1., vai 14. Google meklējumu lapā.
Divi efektīvi veidi, kā sasniegt Google TOP pozīcijas
Ja vēlies, lai arī tavs uzņēmums, Google ievadot kādus noteiktus atslēgvārdus, atrastos pietiekami saredzamā pozīcijā, iecienītākie risinājumi ir divi: Google Ads un SEO (Search engine optimization) jeb meklētāju optimizācija.
1. veids: Google Ads
Šis ir salīdzinoši ātrs veids, kā kļūt redzamam – Google Ads piedāvā iespēju maksāt par to, lai reklāma būtu redzama lapas augšpusē vai apakšpusē (ar norādi Reklāma vai Ad), un no tā, kur reklāma atrodas, atkarīga tās cena. Tāpat cenu ietekmē vairāki citi faktori, piemēram, konkrētie atslēgvārdi un konkurences līmenis, kurā uzņēmums darbojas. Šī risinājuma priekšrocība: rezultāts ir redzams uzreiz, kā arī jāmaksā tikai par reālām darbībām, proti, klikšķiem (tāpēc Google Ads tiek dēvētas par PPC (Pay-per-click) reklāmām). Arī budžetu iespējams ērti regulēt – atliek vien noteikt konkrētu slieksni, pēc kura sasniegšanas reklāmas vairs netiks rādītas.
2. veids: SEO jeb meklētāju optimizācija
Šis ir organisks veids, kā nokļūt TOP rezultātos Google lapās. Skaidrojot ļoti vienkāršoti, SEO optimizācija ir mājaslapas pielāgošana Google algoritmiem – ja tava uzņēmuma vietne tiem šķitīs pievilcīga, mājaslapa, Google meklējot noteiktas frāzes un vārdus, automātiski parādīsies labākajās pozīcijās. Lūk, daži no aspektiem, ko sevī ietver SEO optimizācija:
- mājaslapas satura radīšana un pielāgošana SEO vajadzībām (strukturēšana, atslēgvārdu iekļaušana, un daudzas citas darbības);
- saites jeb linki uz tava uzņēmuma mājaslapu;
- mājaslapas lietošanas ērtums un ātrums;
- atbilstošu domēnu un URL struktūru izveide;
- mājaslapas pielāgošana dažādām platformām (laptopiem un personālajiem datoriem, mobilajiem telefoniem, planšetdatoriem).
Kā jau droši vien saproti, mērķu sasniegšanai ar meklētāju optimizāciju nepieciešama profesionāla stratēģija, līdzekļi, un arī laiks, taču SEO sniegtie rezultāti nes rezultātus ilgtermiņā.
Darīt pašiem vai meklēt speciālistus?
Nav noslēpums, ka gan Google Ads, gan SEO optimizācijas ieviešanai nepieciešamas specifiskas zināšanas, tāpēc uz apakšvirsrakstā uzdoto jautājumu atbilde ir visai vienkārša – jāizvēlas attiecīgās nozares eksperti. Google Ads gadījumā ir jāzina virkne nianšu, un to neievērošana ne vien ietekmēs kampaņas rezultātus, bet arī būtiski palielinās iztērētās naudas apjomu. Tas pats attiecas arī uz SEO optimizāciju, turklāt Google algoritmi nemitīgi attīstās un mainās, tāpēc darbības, kas derēja vakar, šodien var arī nestrādāt.