Lasīšanas laiks: 2 min
Pēdējos gados Valmierā ir pārbūvētas vairākas ielas, taču joprojām daudzas ielas pilsētā gaida rekonstrukciju. Galvenais iemesls, kādēļ ielu tīkla atjaunošana nesokas tik ātri, cik vēlamies, ir līdzekļu trūkums, atzina Valmieras pilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs Jānis Baiks.
Tiekoties pilsētas ekskursijā ar iedzīvotājiem viņš skaidroja, ka
valdības īstenotās reformas nodokļu jomā šogad būtiski skārušas pašvaldības. Valmieras budžets šī iemesla dēļ zaudējis 10 procentus ieņēmumu, ko būtu varējis novirzīt infrastruktūras, tostarp arī ielu, atjaunošanas projektiem.
Savukārt no valsts Valmieras pilsētas pašvaldība saņēmusi šogad pusmiljona eiro dotāciju, kas ir līdzvērtīga summa, ko pilsētai nākas tērēt ielu uzturēšanai ziemā. Līdz ar to no valsts atvēlētajiem līdzekļiem, ko automašīnu īpašnieki samaksā nodokļos, ielu rekonstrukcijai neatliek ne centa.
Ļoti ierobežotas iespējas ir piesaistīt līdzekļus ielu rekonstrukcijai pilsētas dzīvojamos kvartālos. Līdzfinansējumu no Eiropas Savienības fondiem var iegūt pārbūvei tikai tām ielām, kas atrodas blakus ražošanas uzņēmumiem, izpildot noteiktus kritērijus.
Pašvaldībai ir jāatrod sadarbības partneri – uzņēmēji, kuri gatavi investēt tikpat daudz līdzekļu ražotnēs, kas atrodas blakus pārbūvējamai ielai, cik pašvaldība iegulda ielas pārbūvē. Turklāt uzņēmumos ir jāizveido noteiktu skaitu jaunu darbavietu. Šādā veidā tika piesaistīti līdzekļi jau pabeigtajai Cempu ielas rekonstrukcijai, kā arī pašlaik notiekošajai Kauguru ielas pārbūvei.
J.Baiks atklāja, ka vairākām ielām, piemēram, Ūdens ielai un Marijas ielai ir izstrādāts pārbūves tehniskais projekts, un pašvaldība aktīvi meklē finansējuma avotus rekonstrukcijas veikšanai. Nākamgad, izbūvējot savienojumu starp esošo katlumāju Rīgas ielā 25 un jauno šķeldas katlumāju Dakstiņu ielā 1, tiks atjaunota daļa no Beātes ielas, kas pašlaik ir kritiskā stāvoklī. Diemžēl pārbūve nākamgad neskars tikpat sliktā stāvoklī esošo posmu starp Lucas ielu un K.Baumaņa ielu.
Jau ziņots, ka līdzekļu trūkuma dēļ šovasar nenotika plānotā Tālavas ielas un Teodora Ūdera ielas pārbūve, jo darbu realizācijai pašvaldība nevarēja iegūt aizņēmumu Valsts kasē. Šī paša iemesla dēļ nenotiek arī plānotās pārbūves citās ielās, kā arī citi infrastruktūras projekti.
Di*sā Valmieru un visu Latviju kopā ņemot…
Tas labi nau kur naudu izmest jo trotuāri lielāki par ielu murgs.
Dīvānā pirdēji!
Tas ir sīkums. Jā, nav patīkami, ikdienā braucu ar auto pa šīm ielām, bet tai pat laikā mums ir īstenoti daudz svarīgāki projekti nekā ceļu remonti. Varam pieciest un izbraukt pa citām ielām, nav tik lieli tie līkumi, ja žēl auto skādēt. Paldies par skaidrojumu.
Kauguru iela piemērs šaurāka stipri!
Bildē izskatās, ka Kauguru iela būs viena josla, vienvirziena. Agrāk bija divas. Kādēļ tad jāpiesaista blakus esošos uzņēmumus, ja izveido uzņēmumiem ne visai lietojamu ceļu?