Lasīšanas laiks: 3 min
Ceturtdien, 10.oktobrī, Valmieras muzeja Izstāžu namā notika Eiropas Sociālās riteņbraukšanas izaicinājuma dalībnieku apbalvošana un pateicības vakars Eiropas Mobilitātes nedēļas organizatoriem Valmierā. Vienlaikus tika izvērtēti Eiropas Mobilitātes nedēļas dalībnieku sniegtie ierosinājumi pilsētas transporta infrastruktūras uzlabošanai, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras pilsētas pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste vides komunikācijā Līga Bieziņa.
Aktīvākais Eiropas Sociālās riteņbraukšanas izaicinājuma dalībnieks ar visvairāk savāktajiem punktiem gan individuālajā, gan pāru, gan grupu izaicinājumā un kopā nobrauktiem 354 km bija Armands Bergs. Pāru un grupu izaicinājumā visvairāk punktu savāca arī Sanda Berga – nobraukti kopā 140 km. Savukārt grupu izaicinājumā ar nobrauktiem kopā 90 km uzvarētājiem pievienojas arī Agita Berga un nobrauktiem kopā 59 km Rihards Bergs.
Eiropas Sociālās riteņbraukšanas izaicinājumā Valmieru kopā pārstāvēja 52 dalībnieki, kopā nobraucot 1395 km. Izaicinājums norisinājās trīs nedēļu garumā no 16.septembra līdz 6.oktobrim, izaicinājuma pirmajā nedēļā aicinot valmieriešus braukt pa pāriem, otrajā nedēļā – grupās pa četri, un trešajā – individuāli.
Katrā no posmiem pēc nejaušības principa tika izlozēti arī desmit individuālie uzvarētāji, kas saņēma pateicības balvas par dalību izaicinājumā. Šie dalībnieki bija Kaspars Zirnis, Indra Oestergaard, Gints Bērtiņš, Madara Ūrmane, Dāvis Strauts, Dainis Zvaigznons, Normunds Rozītis un Aldis Bašķers, Armands Bergs, Sanda Berga, Agita Berga un Rihards Bergs.
Eiropas Sociālās riteņbraukšanas izaicinājums Valmierā notika sadarbībā ar starptautisko pārtikas ražošanas grupu “Food Union”, kurā ietilpst arī “Valmieras piens”. Visi izlozētie pateicības balvu saņēmēji, kā arī izaicinājuma Valmieras uzvarētāji saņēma “Food Union” zīmola “Valmiera” gardos un veselīgos piena produktus.
Eiropas Sociālās riteņbraukšanas izaicinājums un Eiropas Mobilitātes nedēļas aktivitātes Valmierā vienlaikus noritēja arī kā sociāls pētījums. Eiropas Sociālās riteņbraukšanas izaicinājuma dalībnieku braucienu dati caur izaicinājuma mobilo lietotni BikePrints tika apkopoti Valmieras kartē, ļaujot pētīt velobraucēju visbiežāk izmantotās Valmieras pilsētas daļas un maršrutus. Visintensīvāk velobraucēji pārvietojas pa pilsētas centru, kā arī atbilstoši, ērti veloceliņi ietekmē arī velobraucēju maršruta izvēli.
Eiropas Mobilitātes nedēļas laikā valmierieši un pilsētas viesi tika aptaujāti par mobilitātes paradumiem, kā arī ieteikumiem pilsētas transporta infrastruktūras uzlabošanai. Aptaujātie Eiropas Mobilitātes nedēļas dalībnieki bija pamatā kājāmgājēji un velobraucēji, kas ikdienā mēdz izmantot arī pilsētas sabiedrisko transportu. Tādēļ daļa izteikto ierosinājumu infrastruktūras uzlabošanai bija īpaši saistībā ar infrastruktūru velosipēdistiem: aicinājums nodalīt atsevišķi gājēju ietves no veloceļiem; veloinfrastruktūru pilsētā veidot sistēmiski, bez pārrāvumiem; uzlabot veloceļu un labās prakses standartam atbilstošu velonovietņu pieejamību; vairāk izglītot kājāmgājējus un velobraucējus par katra tiesībām un pienākumiem attiecībā pret citiem satiksmes dalībniekiem. Taču tika ierosināts meklēt risinājumus pilsētas centra atslogošanai no automašīnu intensīvas satiksmes un automašīnu stāvvietu pieejamības uzlabošanai pilsētas centrā. Tika izteikti ierosinājumi arī par nepieciešamu ērti pieejamu un izmantojamu elektrovelosipēdu nomu pilsētas centrā; nepieciešamību veikt grantēto ielu remontu; gājēju pāreju drošības uzlabošanu; kā arī sabiedriskā transporta informācijas pieejamības uzlabošanu.
Pateicības vakarā iedzīvotāju ierosinājumus komentēja Valmieras pilsētas pašvaldības Pilsētplānošanas nodaļas arhitekta palīdze Marta Katana. Satiksmes dalībnieku izglītošana par savstarpēju cieņu un ceļu satiksmes noteikumu regulētajām tiesībām ir pašvaldības un katra mūsu uzdevums. Pilsētā automašīnu un gājēju intensitāte nav tik liela striktai velobraucēju plūsmas nodalīšanai. Vienlaikus pašvaldība turpina darbu pie jaunu veloceļu veidošanas. Pārbūvējot pilsētas ielas, tiek veidoti arī gājēju-velosipēdistu apvienotie veloceļi, ar sarkanu un baltu bruģi ierādot vēlamo katra satiksmes dalībnieka pārvietošanās pusi. Katru gadu pašvaldība pakāpeniski papildina labas prakses standartam atbilstošas velonovietnes pilsētā. Tiek plānota arī komunikācija ar uzņēmējiem velonovietņu pieejamības uzlabošanai. Savukārt automašīnu stāvvietu pieejamības uzlabošanai pilsētas centrā saskaņā ar Valmieras pilsētas transporta infrastruktūras attīstības koncepciju stāvvietās tiek noteikts stāvēšanas laika ierobežojums, kā ievērošanu pastiprināti uzrauga Valmieras pilsētas pašvaldības policija. Šobrīd, pētot pilsētas autobraucēju paradumus un satiksmes intensitāti privātmāju dzīvojamajos rajonos, lai lemtu par nepieciešamajiem risinājumiem visu satiksmes dalībnieku drošības uzlabošanai, tiek veikta arī automašīnu skaita, veida, braukšanas ātruma un intensitātes dažādos diennakts laikos uzskaite dažādās ielās dzīvojamo māju rajonos.