Lasīšanas laiks: 2 min
Plašu rezonansi medijos un sabiedrībā guvusi Iekšlietu ministrijas valsts sekretāra Dimitrija Trofimova paustā informācija, ka no stacionāro fotoradaru sodiem valsts budžetā patlaban tiek iegūts mazāks finansējums nekā sākotnēji plānots, līdz ar to esošo fotoradaru turpmāka darbība un jaunu fotoradaru iegāde ir zem jautājuma zīmes. Latvijas Lielo pilsētu asociācija (LLPA) nosodījusi Iekšlietu un Finanšu ministrijas radīto situāciju, kuras rezultātā ir apdraudēta fotoradaru darbība Latvijā. LLPA informē, ka daļa ietilpstošo pilsētu ir gatavas sadarboties ar valsti, lai satiksmes plūsmas kontrole ar fotoradariem netiktu pārtraukta. Tā kā Valmiera ir viena no LLPA dalībniecēm, “Valmieras Ziņas” noskaidroja pilsētas pašvaldības viedokli šajā jautājumā.
Lai uzlabotu satiksmes drošību, disciplinētu autovadītājus, novērstu satiksmes negadījumus, samazinātu uz ceļiem cietušo un bojāgājušo skaitu, Valmieras pilsētas pašvaldība uzsver, ka ir nepieciešama fotoradaru darbības turpināšana.
Lai gan Valmierā līdz šim nav uzstādīts neviens fotoradars, transporta plūsmas mērījumi liecina, ka arī mūsu pilsētā ir vietas, kur nepieciešams uzstādīt fotoradarus.
Valmieras pilsētas pašvaldības Zīmolvedības un sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Kristīne Melece portālam “Valmieras Ziņas” pastāstīja:
“Drošība ir svarīgs kvalitatīvas dzīvesvides priekšnoteikums. Lai to nodrošinātu, Valmieras pilsētas pašvaldība attīsta pilsētas videonovērošanas infrastruktūru, kā arī kopš 2018.gada pilsētā tiek veikti transporta plūsmas mērījumi – automašīnas veids, ātrums, skaits u.c. Ar datiem iepazīstas Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), Valsts policija, Valmieras pilsētas pašvaldības policija. Iegūtie transporta plūsmas mērījumu datus Valmieras pilsētas pašvaldība izmanto lēmumu pieņemšanai par dažādiem satiksmes drošības uzlabošanas risinājumiem.
Piemēram, 2018.gada 17.augustā Valmieras pilsētas pašvaldība informēja Latvijas Pašvaldību savienību un CSDD par nepieciešamajām stacionāro fotoradaru izbūves vietām Valmieras pilsētā, kurās prioritāri nepieciešama ātruma kontrole – Matīšu šoseja, Valkas iela, Rīgas iela.
Stacionāro radaru izvēles vietas pamatotas ar tobrīd pilsētā notiekošās transporta plūsmas skaitīšanas datiem, kas minētajās vietās uzrādīja arī atļautā ātruma pārsniegšanas biežumu.
Savukārt šoruden Valmieras pilsētas pašvaldība ir uzsākusi transporta plūsmas mērījumus (veids, ātrums, skaits u.c.) uz ielām privātmāju teritorijās, sākot ar vietām, par kurām tika saņemtas iedzīvotāju sūdzības.”
Pilnīgi uz tualeti savajadzējās,kā mums te vajag tos radarus…..
Nu ja, entās štukas nopizģīja veidojot jauno zilo zīmolu, tgd jānopizģī uzstādot radarus, lai varētu pelnīt! Kropļi…
Sākumā tiekat galā ar tiem jampampiņiem, kuri nerāda pagriezienu rādītājus izbraucot no daudzajiem Valmieras apļveida krustojumiem, veidojot pilnīgi nevajadzīgus sastrēgumus.
Uz Valkas ielas un Matīšu šosejas, kur ir brauktuves ar atdalītiem gājēju un riteņbraucēju celiņiem ( ietvēm), jāuzliek ātruma ieobežojums līdz 70 km stundā un problēma būs atrisināta, ātruma pārkāpēju skaits samazināsies. Rīgas iela jau tā sačakarēta ka tur tikai garīgi slimie brauc ātrāk par 60 km/h. un cik tad ir to avārīju dēļ ātruma pārsniegšanas?