Lasīšanas laiks: < 1 min
Pagājušajā gadā ceļu satiksmes negadījumos gāja bojā 50, bet tika ievainoti teju 900 gājēji. Vai šādi fakti mums uz ceļiem liek uzmanīties vairāk un cik atbildīgi par gājēju drošību ir autovadītāji? Kanāla RETV raidījuma “IKdiena” rubrikā #LabākaiIkdienai Elvis Skrastiņš gatavs nelielam eksperimentam Valmieras ielās.
Redakcija….lūdzu nododiet šo teikumu šim “žurnālistam”
“Gājējiem, kuri nav paguvuši šķērsot brauktuvi, jāapstājas uz “drošības saliņas”, bet, ja tās nav, gājējiem atļauts apstāties vietā, kur transporta plūsmas sadalās pretējos virzienos.” Nu nevar tā pasniegt informāciju, jo pēc viņa teiktā gājējs ielu var šķērsot tikai pa gājēju pāreju. Lai žurnālists paņem rokās ceļu satiksmes noteikumu grāmatiņu un atkārto lietas un vietas, kā gājējam tikt pāri otrā ielas malā…..
Tad kad šoferis iemācīsies 145. punktu un izlasīs ko nozīmē prasība DOT CEĻU, tad arī kaut kas mainīsies, bet kamēr tiks attaisnots vadītāja pārkāpums NEDOT ceļu gājējam, tikmēr būs cietušie un bojāgājušie uz pārejām!!!
CSN 130. Kad luksoforā iedegas atļaujošais signāls, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš to transportlīdzekļu vadītājiem, kas iebraukuši krustojumā, kad viņiem to atļāva luksofora signāls, kā arī gājējiem, kas nav paguvuši šķērsot brauktuvi.