Lasīšanas laiks: < 1 min
Lai gan satiksmes intensitāte Valmieras ielās kopumā uzskatāmas par atbilstošām ielu infrastruktūras caurlaides spējai, rīta un vakara maksimumstundās novērojamas īslaicīgas automašīnu rindu veidošanās pilsētas centrālajā daļā Rīgas ielā pie centrālā apļa vai pie tuvējām neregulētajām gājēju pārejām, tomēr tas saistāms ar automašīnu un gājēju plūsmu nevienmērīgumu un fragmentāro raksturu, ko ietekmē, piemēram, viena kravas automašīna, aiz kuras īslaicīgi ir izveidojusies automašīnu rinda, secināts Valmieras pilsētas transporta infrastruktūras attīstības koncepcijā.
Viena no noslogotākajām centra daļām ir Pārgaujas rotācijas aplis pie autoostas, kuru šķērso vidēji 1100 transportlīdzekļi stundā. Lai gājēju plūsmu regulētu un optimizētu, nepieciešams uzstādīt luksoforu signalizāciju gājēju pārejās ar satiksmes intensitāti, kur gājēju un transportlīdzekļu summas ir lielākas par 500 vienībām, paredz Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi.
Šobrīd tiek projektēta gājēju pārejas ar luksoforu izbūve Cēsu ielā pirms rotācijas apļa virzienā no Gaujas tilta. Luksofors būs aprīkots ar pogu, kuru nospiežot, gājējs paātrina zaļās gaismas iedegšanos. Tiklīdz būs gatavs projekts, tiks organizēts iepirkums par darbu veikšanu, informē Valmieras pilsētas pašvaldība.
Šajā pārejā vajag luksoforu ar laika limitu pāriešanai. Tagad katrs spiedīs un mašīnas tik stāvēs. Tad būs tas pats,kas tagad.
Ar to pogu iebrauks vēl lielākās auzās kā tagad. Jo tagad gājējs pāriet pāri, mašīna pa starpu līdz, nākamajam gājējam ir aizbrauksi. A tad kā pāries pāri, mašīna netiks braukt un nāks jau nākamie kad tūlīt mašīnām būs zaļais.
Muļķíbas,zinu ka poga darbojas pēc noteikta intervāla nevis pēc katras spiešanas,ja ilgāku laiku nav spiesta tas notiek ātrāk.Visi luksofori ir saprogrammēti pēc vajadzības in gājējiem darbojas pēc pieprasījuma,bet izejot programmas ciklu.Pretējā gadījumā nebūtu jēgas uzstādīt luksoforu.