Lasīšanas laiks: 2 min
Šodien, 20.maijā, celtnieki sāka topošās Valmieras BMX trases virāžu asfaltēšanu. Kā informēja SIA “Sanart” atbildīgais būvdarbu vadītājs Andris Treimanis, trases kompleksa būvniecība ir pabeigta par aptuveni 85 procentiem. Pašlaik ir izveidota trases konfigurācija, šonedēļ visās trijās virāžās tiks uzklāts asfalts. Tāds pats segums būs arī pie starta kalniem, finiša un pirmā tramplīna taisnē. Pārējai trasei būs grants segums. Pēc tam tiks asfaltēti arī celiņi un laukums pie trases.
Starta estakādē ir paveikti karkasa montāžas un starta kalna betonēšanas darbi. Vēl ir jāmontē ārsienu karkass un fasāde, kā arī norobežojošie režģi. Līdz ar to 1. kārtas darbi jūnija sākumā būs pabeigti un trasē varētu sākt trenēties sportisti.
Trasei nav paredzētas stacionāras tribīnes. Eiropas BMX čempionāta laikā, kas norisināsies no 11. – 14. jūlijam Valmierā, tiks uzstādītas pagaidu tribīnes.
Andris Treimanis atzina, ka šis ir sarežģīts objekts. Šāda veida būvi SIA “Sanart” ceļ pirmo reizi. Starta estakādes betonēšanai nācies iegādāties īpašu iekārtu no ASV. Izaicinājums ir arī virāžu asfaltēšana, kas Latvijā tiek veikta pirmo reizi.
BMX treneris Ivo Lakučs skaidroja, ka virāžu asfaltēšana ir nepieciešama, lai sportisti šajās vietās nezaudētu ātrumu. Asfalts arī palīdz virāžai turēties kopā, tā netiek izskalota lietus laikā. Trases uzturēšana ir vienkāršāka, jo šajos posmos neveidojas bedres. Savukārt taisnie posmi būs ar grantētu sagumu, jo asfalts nav tik elastīgs, tādēļ “tiek zaudēts šī sporta burvīgums”. Starta kalns tika betonēts, jo šis segums lietus laikā neslīd. Tas ir kritiski svarīgi, jo citādi lietus laikā nāktos atcelt sacensības.
Lakučs piebilda, ka šī būs Latvijā lielākā, ātrākā un sarežģītākā sacensību trase, kas ļaus dažāda vecuma sportistiem labāk trenēties un sasniegt augstus rezultātus. Sportisti jau deg nepacietībā, lai varētu sākt trenēties un izmantot mājas trases priekšrocības čempionāta laikā. „Mums katra diena ir svarīga. Jo ātrāk sāksies treniņi, jo labāk arī trasei. Tikai vairāk braucot, virskārta tiks pieblietēta. Līdz ar to ūdens nevarēs iesūkties pamatnē un sabojāt trasi.”