Valmieras Ziņas

Mācīties un iedvesmoties

Lasīšanas laiks: 6 min

Pedagogiem piemīt viena kopīga īpašība – viņiem patīk ne vien mācīt, bet arī mācīties. Tāpēc divu gadu garumā (no 2017.g. septembra līdz  2018.g.decembrim) Valmieras 2.vidusskolas un struktūrvienības vakara (maiņu) vidusskolas pedagogi devās 12 dažādās mācību mobilitātēs programmas Erasmus+ ietvaros. Skolas izstrādātais un iesniegtais projekts “More Languages = More Possibilities” (Vairāk valodu=vairāk iespēju) tika apstiprināts un ieguva finansējumu Valsts izglītības attīstības aģentūras izsludinātajā projektu konkursā.

Ko mēs mācījāmies?

Skola nepārtraukti mainās, rodas jaunas vajadzības un nostādnes valstī un apkārtējā sabiedrībā, un skolai jāspēj visam pielāgoties, pie tam veikt to operatīvi un kvalitatīvi. Tāpēc izvēlējāmies tādus kursus, kuru satura apguve būtu noderīga ikdienas darbā.

Pēdējos gados ir ļoti aktuāli iegūt Eiropas valstu pieredzi un labāko, vērtīgāko no apgūtā ieviest savā ikdienas darbā. Tomēr, lai kvalitatīvi apgūtu kursu saturu un varētu līdzdarboties, ir nepieciešamas svešvalodu – angļu un vācu – zināšanas. Mūsu skola jau gadiem veiksmīgi strādā ar CLIL metodiku, tāpēc vairākas mobilitātes bija veltītas angļu valodas kā svešvalodas padziļinātai apguvei un CLIL metodikai. Tas nozīmē, ka skolēns nevis mācās tikai katru valodu atsevišķi, bet apgūtās zināšanas izmanto pārējos mācību priekšmetos, piemēram, sportā, matemātikā u.c.

Tāpat arī ir aktuāli apgūt kultūras projektu vadību skolā. Šis ir veids, kā skolēniem uzlabot starppersonu prasmes – spēju sadarboties un iesaistīties – un paplašināt savu kā kultūras personības redzesloku.

Kad tika sagatavots projekta pieteikums, tāda mācību priekšmeta kā “Drāma” vēl nebija skolu mācību programmās. Taču mūsu skolotāji, izpētot izglītības politikas dokumentus, secināja, ka šīs tēmas aktualitāte tikai pieaugs, un izdarīja pareizo izvēli. Tagad skolā ir speciālists, kas ir apguvis drāmas metodes pielietojuma iespējas dažādās klašu grupās un mācību priekšmetos.

IKT lietojums arī ir joma, kura nepārtraukti attīstās; šeit nekad nevar teikt, ka viss ir jau apgūts pietiekami labi, jo ik sekundi pasaulē dzimst desmitiem jaunu tehnoloģisku risinājumu un ideju. Tāpēc viena mobilitāte tika veltīta tam, lai iepazītos un apgūtu papildus zināšanas darbam ar tehnoloģiju izmantojumu skolā – gan mācību stundās (ne tikai informātikā vien), gan administratīvajā darbā.

Nevarētu teikt, ka skolas ikdiena ir mierpilna un klusa. Katru dienu notiek daudz dažādu aktivitāšu, viss norit strauji, ātri, reizēm neprognozējami. Kā šajā virpulī nepazaudēt būtisko? Kā koncentrēties un saprast, ka pats svarīgākais tomēr ir cilvēks, nevis saturs, un kā respektēt ikvienas personas iespējas izaugsmei? Kā šajā procesā var izmantot brīvdabas pedagoģijas iespējas? Arī uz šādiem jautājumiem varēja gūt atbildes mobilitātēs.

Kādus secinājumus izdarījām?

Visbiežāk uzdotais jautājums – kāpēc šo pašu saturu nevar apgūt tepat, Latvijā? Var jau. Taču Eiropas kursu pievienotā vērtība ir plašāka redzesloka veidošanās, iespēja saskatīt savu un savas valsts vietu un lomu kopējās norisēs, iespēja kursu laikā tiešām iedziļināties apgūstamās tēmas saturā, dzīvot un darboties vidē, kur vienkārši nepieļauj nedarboties.

Bieži uzskata, ka pedagogam pietiek ar pēc iespējas biežāku un kvalitatīvāku profesionālo zināšanu apguvi. Tomēr jāatceras, ka jebkurš pedagogs vispirms ir cilvēks ar savām šaubām, bailēm, pārliecībām. Jāpilnveido arī šī – personības cilvēciskā – puse, jābaro arī dvēsele, lai būtu, ko sniegt citiem. Un ir ļoti svarīgi, ka kursos var papildināt abas mūsu personības puses – gan to, kurā jūtamies kā profesionāļi, gan to, kurā esam cilvēciskas, radošas  būtnes.

Un, protams, visbiežākais noslēguma secinājums – mūsu pedagogi ir ļoti profesionāli un Eiropas pedagogu aprindās konkurētspējīgi. Mums ir ļoti daudz, ar ko lepoties; mūsu viedoklī mobilitāšu laikā labprāt ieklausās; ar mums vēlas sadarboties. Tad kālab gan mūsu skolēnu sasniegumi nav starptautiski tik augstā līmenī, kā mēs vēlētos? Daudz jautājumu, daudz vielas pārdomām, un dalība mobilitātēs varētu veicināt šo procesu ātrāku izpratni.

Skolotāju atsauksmes

Kursi bija interesanti, 5 dienas intensīvi strādājām un apguvām un lielu vārdu apjomu. Ļoti liels pozitīvisms. (L.Ledovskiha, “Intensive German Course and CLIL for Teachers”, Vācija)

Atgriežoties savā klasē, man uzreiz sagribējās izmēģināt dažus paņēmienus. (T.Koziņeca, “Intensive German Course and CLIL for Teachers”, Vācija)

Dalība projekta mobilitātē ir lieliska iespēja gūt jaunu pieredzi un aprobēt jauniegūtās metodes mūsu skolā, paplašināt pedagogu profesionālās zināšanas un kompetenci, kā arī stimuls personīgai izaugsmei. Kursos gūto pieredzi izmantosim savā ikdienas darbā, gatavojoties mācību stundām, kā arī daloties pieredzē ar kolēģiem (V.Piskunovs, “Intensive German Course and CLIL for Teachers”, Vācija)

Šie kursi deva ļoti daudz tieši valodas apguvei, pielietošanas praksei un drāmas metodes apguvei. (V.Sniķere, “Drama In Education: A Holistic Approach To Teaching With Drama Techniques”, Grieķija)

Kursos guvu atbildes par atbildes par brīvdabas pedagoģijas nozīmi pilsētvidē, radās pārliecība par mūsu katra personības vajadzību piepildīšanu skolā (D.Ramata, “Happy Schools: positive education for well-being and life-skills development”, Itālija)

Apguvu jaunas metodes, kā mācīt angļu valodas gramatiku bez gramatikas likumiem, un jau esmu  pārbaudījusi un izmantojusi zināšanas darbā (O.Karaļčuka, “Fluency & Language Development for Educational Staff”, Malta)

Nekad neesmu gaidījusi no kursiem gatavu, skolā izmantojamu materiālu, tāds katram skolotājam ir jāveido pašam, kursi ir vispārīgai pilnveidei un attīstībai, un šie kursi pilnībā atbilda manām vēlmēm un vajadzībām. (I.Eglīte, “Practicing Culture at School”, Grieķija)

Pārliecinājos, cik vērtīgi šie instrumenti var būt prasmīga lietotāja rokās (D.Ramata, “How to Make School More Digital”, Spānija)

Profesionālais ieguvums noteikti ir ātrā pielāgošanās darba vietā un tās straujajam darba tempam.(O.Suharževska, “Fluency & Language Development for Educational Staff”, Malta)

Profesionālais ieguvums ir ļoti liels, iegūtās zināšanas labprāt izmantoju ikdienas darbā.

(Ņ.Sokolova, “CLIL – Practical Methodology for teachers working with CLIL”, Malta)

Apmācības notika pozitīvā gaisotnē, jau pēc pirmās nodarbības sapratu, ka nenervozēju. Uz nodarbībām gāju ar pozitīvu noskaņu. Pasniedzēji ļoti augstā līmenī. Loti noderīgas bija organizētās ekskursijas, kuru laikā mēs iepazināmies ar valsti un praktizējām angļu valodu. (O.Šarlāne, “Fluency & Language Development for Educational Staff”, Malta)

Šis kurss ir ideāls, ja vēlaties uzlabot un attīstīt savas angļu valodas zināšanas. Tāpat arī apguvām metodes darbam ar CLIL. (N.Šilde, “Fluency & Language Development for Educational Staff”, Malta)

Plāni turpmākajam darbam?

Pašu un citu paveiktais un apgūtais iedvesmo. Spānija, Itālija, Malta, Grieķija, Vācija… Bet vienas zināšanas izraisa vēlmi apgūt nākamās, un tā šis lavīnas efekts turpinās, cerams, iesaistot arvien jaunus un jaunus dalībniekus, iedvesmojot pedagogus uz pārmaiņām un inovāciju ieviešanu skolā.

Tuvojas jaunā  – 2019.gada – projektu iesniegšanas kārta. Vēl var pagūt! Var jautāt VIAA, bet var jautāt arī mums – atbalstīsim, dalīsimies, ieteiksim, parādīsim, konsultēsim.

Uz sadzirdēšanos un sarakstīšanos!

P.S. Paldies visiem dalībniekiem par augsto atbildības sajūtu projekta mērķu realizēšanā!

Projekts ”More Languages = More Possibilities” tika finansēts ar Eiropas Komisijas programmas “Erasmus+”, kuru Latvijā administrē Valsts izglītības attīstības aģentūra, atbalstu. Šī publikācija atspoguļo vienīgi autora uzskatus, un Komisijai nevar uzlikt atbildību par tajā ietvertās informācijas jebkuru iespējamo izlietojumu.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigāde (Reģ.Nr. Reģ.Nr. 90000040549) VALMIERĀ uz noteiktu laiku piedāvā darbu VADOŠAJAM FINANSISTAM Darba pienākumi:  Izstrādāt ZS 2.VBde budžeta projektu un plānotā finansējuma izmaksu sadalījumu pa ceturkšņiem; Veikt kārtējā gada ZS 2.VBde budžeta izdevumu programmu izpildes uzskaiti pa mēnešiem un pārplānošanu gada laikā;  Vadīt 2.VBde budžeta projektu un izstrādāt priekšlikumus budžeta grozījumiem; ZS 2.VBde budžeta ietvaros veikt finanšu līdzekļu sadali ZS 2.VBde vienībām atbilstoši veicamajam uzdevumam; Apkopot ZS 2.VBDE štāba un vienību iesūtītās vajadzības iepirkumu veikšanai; Sagatavot ZS 2.VBde izdevumu tāmes vienību nodrošināšanai ar nepieciešamajām preču iegādēm atbilstoši plānotajam budžetam; Veidot vienību saimniecisko darījumu norēķinu dokumentu sagataves resursu vadības sistēmā HORIZON; Veikt ZS 2.VBde budžeta izpildes analīzi par noteiktu laika periodu vai par noteiktu izdevumu programmu pēc daļas priekšnieka pieprasījuma; Kontrolēt ZS 2.VBde komandiera pavēļu izpildi savas kompetences ietvaros; Apkopot, sagatavot un iesniegt nepieciešamo informāciju pēc ZS Štāba pieprasījumiem par atbildībā esošajiem jautājumiem; Pamatprasības: 2.līmeņa augstākā izglītība; Kvalifikācijas kursi grāmatvedībā; Vismaz divu gadu darba pieredze grāmatveža, finansista amatā (pieredze grāmatvedības darbā valsts iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību)  Prasme lietot grāmatvedības programmu “Horizon”; Teicamas latviešu un vēlamas angļu valodas zināšanas; Labas organizatoriskās prasmes Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām;  Precizitāte un augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja pielietot pozitīvās saskarsmes iemaņas, psiholoģiskā noturība; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; · Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vadošais finansists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.01.2026. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: FINANSISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi sūtīt uz aija.bumane@mil.lv, t. 26130777. Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri