Lasīšanas laiks: 2 min
Valmieras pilsēta ir ieguvusi 19. vietu starp Latvijas Zaļākajiem zīmoliem šī gada Latvijas zīmolu topā, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras pilsētas pašvaldības Zīmolvedības un sabiedrisko attiecību nodaļas sabiedrisko attiecību speciāliste vides komunikācijā Līga Bieziņa.
Sabiedrības priekšstats par zīmolu zaļumu tiek noteikts ar jautājumu: “Vai, jūsuprāt, šis zīmols ir videi draudzīgs?” Zīmolu zaļumu nosaka pēc iedzīvotāju īpatsvara, kas zīmolu atzinuši par videi draudzīgu. 2018.gadā vērtējumu izteikuši 1010 15-74 gadus veci Latvijas iedzīvotāji, un šogad Latvijas zaļāko zīmolu izpētē iekļauti 339 zīmoli 49 kategorijās.
Latvijas Zaļāko zīmolu TOP 50 iekļuvuši arī Dobeles, Smiltenes, Rūjienas un Trikātas zīmoli. Starp visiem vērtējumiem Valmieras un SEAL zīmoli ir vienīgie, kas auguši vairāk par 3%. Zaļā zīmola izaugsme Valmierai ir īpaši nozīmīga, ņemot vērā, ka atbilstoši topošajai pilsētas zīmolvedības stratēģijai, Valmieras pilsētas ilgtspējīgas attīstības stratēģijai 2015.-2030.gadam un Valmieras vides deklarācijai pilsētas attīstība notiek, domājot par Valmieras iedzīvotāju dzīves kvalitāti, ietverot arī ilgtspējīgu attieksmi pret vidi.
Lai arī Latvijas zīmolu tops tiek veidots jau kopš 2004. gada, Latvijas Zaļāko zīmolu TOP50 šogad tika veidots trešo gadu. To organizē „DDB Consulting”, „Rait Custom Research Baltic” un žurnāls „Kapitāls”. Zīmolu tops ir svarīgs atskaites punkts patērētāju attieksmes, dzīves stila un ieradumu atainojumā Latvijas mērogā. Latvijas Zaļāko zīmolu tops tiek veidots sadarbībā ar Latvijas Zaļo punktu.