Valmieras Ziņas

Mikus Dubickis: Valmiera ir zaļa un sulīga

Lasīšanas laiks: 7 min

Rubriku “Mana vieta Valmierā” turpina Mikus Dubickis – eksperts studiju kvalitātes jautājumos, kurš sava darba gaitas Vidzemes Augstskolā uzsāka pavisam nesen, bet jau iemīlējis pastaigas ne vien Gaujas gleznainajos krastos, bet arī pilsētā, un par savu mīļāko vietu labprāt sauc savu darbavietu – Vidzemes Augstskolu.

Kura ir Jūsu mīļākā vieta Valmierā?

Vispār sanāk tā, ka šobrīd esmu atgriezies tuvāk pilsētai, kurā esmu dzimis un audzis – Smiltenei. Pastāvīgi Valmierā dzīvot sāku pavisam nesen, tāpēc ir grūti nosaukt vienu mīļāko vietu. Vasarā patīk iet uz “Pils ķēķa” pagalmu pusdienās, bet sirdij vistuvākās man ir augstskolas telpas, kur atrodos visbiežāk. Tas laikam tāpēc, ka patīk tas, ko daru.

Ar ko Valmiera atšķiras no citām Latvijas pilsētām?

Valmiera man noteikti asociējas ar augsni un attīstību.

Ne tikai dažādu rādītāju dēļ, bet kopumā. Man patīk, ka Valmierā ir ērti pārvietoties ar kājām – no viena pilsētas gala līdz otram var nokļūt vienā mirklī. Tas gan laikam tā šķiet tikai cilvēkam, kurš padzīvojis Rīgā – esmu novērojis, ka šeit iedzīvotāji bieži arī salīdzinoši īsus attālumus mēro ar auto. Gauja un Stāvo krastu Sajūtu parks – jā, tas ir kaut kas lielisks, kas nav nekur citur. Varbūt pat kļūs par mīļāko vietu Valmierā.

Kāds bija jūsu ceļš līdz Vidzemes Augstskolai?

Interesanti, ka pirms laba laika es gandrīz sāku studēt Vidzemes Augstskolā, taču tomēr uzsāku studijas Rīgā. Tagad, pēc gadiem, rektora Gata Krūmiņa aicināts, sāku darboties šeit, lai veidotu un stiprinātu kvalitātes vadības sistēmu un citus akadēmiskos aspektus. Ar Gati iepazināmies jau pirms gadiem septiņiem, kad kopā darbojāmies Latvijas studiju virzienu izvērtēšanas projektā. Nu, viņš jau nostiprinājies augstskolā un ievēlēts uz otro termiņu, saskatīja manas profesionālās iemaņas un pieredzi attiecīgajos jautājumos, ar kuriem es darbojos, un saprata, ka būšu labs papildinājums esošajam kolektīvam. Interesanti, ka uzreiz aicinājumam neatsaucos, taču viņa neatlaidības un citu apstākļu dēļ esmu šeit. Domāju, ka visi esam par to ļoti priecīgi. Esmu ļoti pateicīgs visiem kolēģiem par pieņemšanu kolektīvā un atbalstu.

Ar ko nodarbojāties pirms pievienošanās Vidzemes Augstskolas kolektīvam?

Tolaik, kad neuzsāku studijas ViA, es iestājos Rīgā studēt  informācijas tehnoloģijas, taču nebija pienākušas Ziemassvētku brīvdienas, kad jau sakrāmēju visas mantas savā žigulī un sapratu, ka man nepieciešams rūpīgāk izvērtēt savu studiju izvēli. Pētot informāciju, uzzināju, ka studiju programmām ir pašnovērtējuma ziņojumi un sāku lasīt tos. Apmeklēju izstādi „Skola” un nostiprināju savu izvēli studēt mārketingu un reklāmu Rīgas Uzņēmējdarbības koledžā. Tuvojoties studiju noslēgumam, kas sakrita ar ekonomiskās krīzes laiku, bija skaidrs – studijas jāturpina bakalaura grāda iegūšanai. Mārketings arī ir tā joma, ko visvairāk esmu studējis un docējis kā pasniedzējs no 2014. gada.

Brīdī, kad uzsāku bakalaura studijas Rīgas Tehniskajā universitātē (RTU), es sāku vēl aktīvāk iesaistīties arī studentu organizācijās jeb studentu pārstāvniecībā. Faktiski uzreiz arī plānoju kandidēt uz RTU Studentu parlamenta valdes locekļa amatu vai uz Latvijas Studentu apvienības valdes locekļa amatu. Tajā brīdī Studentu apvienības prezidents mani uzrunāja vadīt finanšu virzienu. Tajā laikā studentu apvienība bija ar salīdzinoši nelieliem finanšu resursiem, visādi citādi trūcīgāka organizācija nekā Studentu parlaments RTU. Tomēr, tā bija nacionāla līmeņa organizācija. Arī tagad domāju, ka tā bija laba izvēle. Tajā laikā finanšu virziena vadītājs bija arī grāmatvedis, strādāja ar sponsoriem un iekasēja biedru naudas. Tolaik es panācu augstāko biedru naudas iekasēšanas procentu – tās caursišanas spējas apguvu procesa laikā (smejas). Pēc finanšu virziena vadīšanas nebiju plānojis turpināt darbību Studentu apvienībā, tomēr apstākļu sakritības dēļ kandidēju un mani ievēlēja akadēmiskā virziena vadītāja amatā. Pēc tam jau arī bija jākandidē par prezidentu. Parasti prezidenta vēlēšanās bija tikai viens kandidāts, vai divi. Bet tajā laikā bijām trīs, tāpēc bija doma, ka vēlēšanas notiks vairākās kārtās, bet nē – pirmajā kārtā mani ievēlēja. Tā arī bija tā platforma, kur sākās darbs ar studiju jautājumiem, ārējās kvalitātes novērtēšanas jautājumiem. Līdz ar to var teikt, ka studiju kvalitātes nodrošināšanā ceļš man sākās no otras puses, jo sāku ar studiju programmu, virzienu un augstākās izglītības institūciju gan Latvijā, gan ārzemēs kvalitātes novērtēšanu, nevis studiju kursu un programmu veidošanu. Kad tikko sāku vērtēt, tad pats īpaši daudz nesapratu, ko īsti es daru (smejas), bet darot un daudz lasot, apguvu ļoti daudz. Izpratne veidojās, gan piedaloties un pašam organizējot kvalitātes nodrošināšanas pasākumos Latvijā un strādājot kopā ar tā laika Eiropas universitāšu bijušajiem rektoriem novērtēšanas vizītēs ārvalstīs. Pēc tam pieredze turpinājās RTU, veicot Uzņēmējdarbības inženierijas un vadības institūta direktora vietnieka pienākumus studiju kvalitātes jautājumos un Latvijas nacionālās kvalitātes aģentūras akreditācijas komisijā. Paralēli līdz šim darbojos arī citās jomās, bet tas jau ir cits stāsts.

Kam jūs sava darba ikdienā pievēršat vislielāko uzmanību?

Man patīk ierasties uz sapulcēm un citām tikšanās reizēm laikā. Man patīk, ja mums ir zināms, par ko runājam, ir noteikts laiks. Tādējādi ražīgi šo laiku sapulcēs arī pavadām. Tā tas parasti ViA arī notiek.

Ja kāds prasa manu viedokli, viņam noteikti ir jāpadomā, vai viņš tiešām to grib dzirdēt.

Kā vadībzinātnes pārstāvis pārzinu dažādas organizācijas funkcionālās jomas un man bieži ir viedoklis, bet pats ar to cenšos neuzbāzties. Protams, iekšējās kvalitātes vadības sistēmas veidošana ir pietiekami liels izaicinājums, jo augstskolā ir izveidojusies sava, noteikta kultūra, kas arī lielā mērā ietekmē, to, kā kādas noteiktas lietas var paveikt. Protams, ka pozitīvais ir tas, ka šie sistēmas elementi lielākoties ir ļoti augstā līmenī. Viens no izaicinājumiem ir balanss starp centralizāciju un decentralizāciju, kas jāmēģina ieviest tā, lai kādam nešķistu kā apgrūtinājums, jo virsmērķis jau ir vieglāki un skaidrāki procesi visām iesaistītajām pusēm.

Vai ir kāda metode, kas palīdz saņemties sarežģītās situācijās? 

Ja mēs kaut ko gribam mainīt, vai sākt darīt ko jaunu, mums vienmēr jābūt skaidrai motivācijai, kāpēc mēs to gribam.

Jaunieveduma vērtībai mūsu acīs ir jābūt lielākai, nekā tai vērtībai vai komfortam, kas mums ir šobrīd. Ja mēs to redzam, tad būtībā mēs šīs izmaiņas veicam vai sākam darīt jauno. Tāda ir cilvēka daba. Savukārt, ja ir runa par to, kad esam nonākuši kādā sarežģītā situācijā, tad es iedomājos to pašu sliktāko scenāriju, kas var būt. Parasti, kad mēs šo iedomājamies, saprotam, ka nav jau īstenībā tik traki – ir jāpieņem lietas, kuras vairs nevar mainīt. Kad šo iedomājoties, akmens no sirds nokrīt, lietas aiziet un risinās. Būtībā diezgan vienkārši. Citreiz tas ir jautājums par cilvēka uzstādītajām gaidām un ambīcijām, kas ir bijušas augstas, tāpēc grūti samierināties. Dažreiz vajag arī neko nedarīt un atvilkt elpu no ikdienas. Pretējā gadījumā organisms izdarīs to manā vietā, kas droši vien nav tas patīkamākais.

Kādi ir jūsu hobiji?

Nevarētu teikt, ka ļoti daudz nododos ārpusdarba aktivitātēm, taču tā noteikti ir sporta zāle, ritenis, nedaudz biškopība un cenšos ķert viļņus okeānā – to gan gribētos biežāk. Vai es jau minēju, ka, cik vien iespējams, cenšos pārvietoties kājām? Iešana ir lielisks veids kā sakārtot domas.

Kas jūs iedvesmo?

Laime ir plūsmā starp mūsu mērķiem jeb ambīcijām un prasmēm. Jāaug ambīcijām un jāaug prasmēm.

Grafiski attēlojot, tas būtu pa diagonāli virzīties uz augšu. Lejā, proti, pie nosacīti zemām zināšanām un prasmēm, mērķiem, esam apātijā. Tajā brīdī, kad mērķi un ambīcijas ir augstākas, par esošajām zināšanām un prasmēm, tad mums ir stress. Tās ir tās pārāk augstās gaidas. Protams, ka mērķiem un gaidām droši vien ir jābūt augstākiem par prasmēm, tāpēc ir jādomā, kā sasniegt atbilstošu prasmju līmeni. Ja mēs zinām šo Čikzentmihali modeli, ir daudz vienkāršāk vadīt savu dzīvi. Šī teorija arī ir tā, kas man palīdz grūtākos brīžos. Pēdējā laikā to ir mazāk, jo šo apzinoties, varbūt dažās jomās neesmu tik ambiciozs, piezemētāks, jo ir jādod dažkārt tām lietām sava virzība, sava gaita. Savukārt otra novirze no šīs laimes plūsmas ir tad, kad prasmes un zināšanas ir, esam kompetenti, bet mērķu un ambīciju nav. Mēs neizmantojam to savu potenciālu, mums ir garlaicīgi.

Pašrealizācija noteikti arī ir tas, kas iedvesmo.

Domāju, ka jāpateicas gan rektoram, gan visam institūcijas kolektīvam par šo doto iespēju veidot un pilnveidot esošo kvalitātes vadības sistēmu un daudzus citus ar to saistītos aspektus. Tā noteikti ir iespēja izveidot kaut ko paliekošu. Kā celtnieki, kas piedalījušies kādas ēkas vai tilta celtniecībā, pēc tam var braukt garām un priecāties. Domāju, ka šeit ir līdzīgi.

Kas ir jūsu šī brīža lielākā aktualitāte?

Ja neskaita ikdienas darbus, man šobrīd aktuāli ir pabeigt doktora disertāciju. Pētu inovāciju un tehnoloģijas pārnesi biznesa vadībā. Esmu beidzis pēdējo empīrisko datu ieguvi, un ir palikusi šo rezultātu analīze, interpretācija un novitāšu izstrāde. Tāda finiša astīte, kas ir pietiekami apjomīga, bet salīdzinājumā ar to, kas jau ir paveikts, pavisam nedaudz ir palicis.

Kāda ir Valmieras garša?

Zaļa un sulīga!

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

AS "Sadales tīkls" (reģistrācijas Nr.40003857687) nodrošina elektroenerģijas savienojumu vairāk nekā 790 000 klientu pieslēgumu visā Latvijā. Mēs ilgtermiņā rūpējamies par droša, vieda un efektīva elektrotīkla attīstību, lai nodrošinātu klientiem kvalitatīvu elektroapgādi un veicinātu sabiedrības labklājību, drošību un izaugsmi. Aicinām darbā specializētā automobiļa vadītājus-/as Darbs saistīts ar komandējumiem Latvijas teritorijā.  1 darba vieta Valmierā, Raiņa ielā 12B vai Siguldā, Augļu ielā 2 Mēs Tev uzticēsim veikt elektropārvades līniju trašu tīrīšanas darbus ar speciālo tehniku un instrumentiem veikt kravu pārvadājumus un strādāt ar specializēto tehniku elektropārvades līniju remonta darba izpildē veikt ikdienas tehnisko apkopi un piedalīties darba pienākumu veikšanai nodoto transportlīdzekļu uzturēšanas un remonta darbos Piesakies, ja Tev ir vēlme un interese strādāt ar dažāda veida specializēto tehniku vispārējā vidējā izglītība motorzāģa un krūmgrieža operatora apliecība pieredze mežistrādē B, BE, C un CE kategorijas autovadītāja apliecība un braukšanas pieredze vēlama profesionālā transportlīdzekļu vadītāju kategorija (95.kods) TR2 kategorijas traktortehnikas vadītāja apliecība un braukšanas pieredze valsts valodas zināšanas pamata līmenī (A2) prasme darbā ar datoru (MS Office) Esot mūsu komandā, Tu iegūsi amata algu no 1465 EUR līdz 1640 EUR bruto mēnesī veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšanu piektdien īsāku darba laiku papildu 5 atvaļinājuma dienas gadā papildu finansiālu atbalstu ikgadējam atvaļinājumam papildu apmaksātas brīvdienas un atbalstu īpašos dzīves gadījumos profesionālus un atsaucīgus kolēģus apmācību darba vietā profesionālās izaugsmes iespējas uz tehnoloģijām balstītu darba vidi vienā no Latvijas vadošajiem uzņēmumiem mūsdienīgu un drošu darba apģērbu un individuālās aizsardzības līdzekļus darba specifikai atbilstošu aprīkojumu un instrumentus mūsdienīgu un jaunu autotransportu un specializēto tehniku apmaksātas apmācības, kas nepieciešamas darbam Pieteikumus gaidīsim līdz 13.05.2025. Piesakies mājaslapā, šeit: Specializētā automobiļa vadītāji/-as (specifika-trašu tīrīšana), neiekļaujot sensitīvu informāciju (piem. foto, tautību, vecumu utt.). Iesniegto informāciju uzglabāsim 6 mēnešus. Ar detalizētu informāciju par AS "Sadales tīkls" veikto personas datu apstrādi var iepazīties mājas lapas https://sadalestikls.lv/lv/noteikumi Iesniegtā informācija atlases caurspīdīguma nodrošināšanas un darbinieku interešu pārstāvības mērķa sasniegšanai var tikt nodota LAB "Enerģija", www.energija.lv. Iebildumu gadījumā informē mūs, e-pasts: darbs@sadalestikls.lv Profesija: SPECIALIZĒTĀ /AUTOMOBIĻA VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Raiņa iela 12B, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-05-13 Kontaktpersona: Personāla daļa Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

SIA “Artifex plus” ir uzņēmums Valmiermuižā ar 23 gadu pieredzi nozarē, plašu piedāvājuma klāstu vizuālās reklāmas un drukas materiālu izgatavošanā.  Aicina savā komandā Digitālo iekārtu operatoru/-i   drukas un apstrādes iekārtām (printeri, digitālie griezēji, laminatori, iesiešanas u.c. iekārtas) Galvenās prasības: Teicamas datora lietošanas prasmes. Laba loģiskā un tehniskā domāšana, vizuālā uztvere. Radoša pieeja -spēja rast tehniskus risinājumus nestandarta situācijās. Augsta atbildības sajūta, disciplinētība, pedantisms un precizitāte. Pieredze darbā ar instrumentiem un dažādiem materiāliem, rokdarbiem. Spēja ātri apgūt jaunas iekārtas un tehnoloģijas. Lasīt un iedziļināties iekārtu tehniskajās instrukcijās angļu valodā. B kategorijas autovadītāja apliecība Galvenie pienākumi: Nodrošināt kvalitatīvu vizītkaršu, bukletu un citu informatīvo un reklāmas produktu izgatavošanu un apstrādi. Darbs ar printeriem, digitāliem griezējiem, pēcapstrādes iekārtām, laminēšanu, iesiešanu, locīšanu un tml. Analizēt saņemto vizuālo un digitālo materiālu un veikt korekcijas drukas procesā. Plānot un uzraudzīt procesus, veikt izejmateriālu pasūtījumus un uzskaiti. Veikt citus ar uzņēmuma darbību saistītus darbus (dokumentu apstrāde, uzskaite). Piedāvājam: Apmācību darbam ar drukas un pēcapstrādes iekārtām. Iespēju ikdienā strādāt ar jaunākām tehnoloģijām, iespēju profesionāli pilnveidoties. Atalgojumu no 1000-1500 bruto, (atkarīgs no padarītā apjoma, kvalitātes un ieinteresētības). Darba vietas adrese: Alejas iela 12, Valmiermuiža, Valmieras nov. CV ar pieredzes (veikto pienākumu) vai hobiju un interešu aprakstu lūdzam sūtīt uz e-pastu:lietvediba@artifex.lv Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: DIGITĀLĀS IESPIEŠANAS OPERATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-05-14 Kontaktpersona: ARTIFEX PLUS

VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs", Reģ. nr. 40003356530, aicina komandā: ATSLĒDZNIEKU DARBA VIETA: VAS “LATVIJAS AUTOCEĻU UZTURĒTĀJS” VIDZEMES REĢIONA VALMIERAS NODAĻAS VALMIERAS IECIRKNIS, RĪGAS IELA 65, VALMIERA, VALMIERAS NOVADS, LV-4201 No Jums sagaidām: pamata vai vidējās pakāpes profesionālo izglītību vai vispārējo vidējo izglītību un profesionālos kursus, kas piešķir tiesības vadīt un uzraudzīt attiecīgas iekārtas un darbagaldus; valsts valodas prasmi saskaņā ar LR normatīvajos aktos noteiktām prasībām; darba pieredzi specialitātē vai radniecīgā profesijā, priekšroka tiks dota kandidātam ar metināšanas prasmēm; pozitīvu attieksmi pret darbu, kārtīgumu, precizitāti un augstu atbildības sajūtu; vēlama autovadītāja ”B” kategorijas apliecība. Jums uzticēsim: veikt atslēdznieka un frēzētāja uzdevumus; veikt dažādus metāla un tamlīdzīgu materiālu apstrādes darbus ar griešanas metodi uz metālapstrādes darbagaldiem, veikt citus līdzīga satura uzdevumus; veikt autotransporta, traktortehnikas un mehānismu remontu un apkopes; veikt darbus, kas saistīti ar tehnikas un mehānismu uzglabāšanu. Mēs piedāvājam: interesantu, atbildīgu un dinamisku darbu vienā no lielākajiem autoceļu uzturēšanas uzņēmumiem; iespēju iegūt pieredzi un attīstīt savu profesionālo kompetenci; draudzīgu un atsaucīgu kolektīvu; veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšanu; sociālās garantijas; stabilu atalgojumu, kas sastāv no darba algas pastāvīgās un mainīgās daļas par individuālo ieguldījumu, kopējo bruto darba algu mēnesī no 1050 EUR līdz 1350 EUR. Piedāvājumu jāiesniedz: Līdz 2025.gada 19.maijam (ieskaitot), elektroniski iesūtot CV un motivācijas vēstuli VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” uz e-pastu vakance.vidzeme@lau.lv. Tālrunis papildus informācijai: 26428886 Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un padomes regulas (ES) 201/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (turpmāk “Vispārīgās personas datu aizsardzības regula”), 13.pantu, informējam, ka: 1) pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu personāla atlases norisi; 2) minētās personas datu apstrādes pārzinis ir VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs”, adrese: Krustpils iela 4, Rīga, LV-1073; 3) piesakoties personāla atlasei, Pretendents piekrīt savu personas datu izmantošanai citos Sabiedrības personāla atlases konkursos. Gadījumā, ja Pretendents nevēlas sniegt savu piekrišanu Sabiedrības turpmākai savu personas datu apstrādei šādam mērķim, lūdzam norādīt to pieteikumā. Lai iepazītos ar informāciju par personas datu apstrādi VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs”, aicinām apmeklēt mājaslapu www.lau.lv. Profesija: ATSLĒDZNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 65, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-05-19 Kontaktpersona: vakance.vidzeme@lau.lv 26428886

Mūsu partneri