Lasīšanas laiks: 2 min
Lai gan pēdējā nedēļā Latvijā beidzot sācis līt, taču pirms tam ilgstošajā sausuma periodā uz grants ceļiem pastiprināti veidojās putekļi, kas aktualizēja jautājumu par ceļu apstrādi ar putekļu absorbentu.
VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors paskaidroja, ka ceļu apstrāde ar putekļu absorbentu ir ļoti dārga.
“Atbilstoši apstiprinātajai tehnoloģijai, kas paredz iepriekš sagatavot virsmu un mitrināt segumu pēc sāls uzklāšanas, lai būtu ilgtermiņa efekts, atputekļošana izmaksā vidēji 1300 eiro par kilometru. Savukārt grants autoceļu uzturēšanai visam gadam tiek atvēlēts 1500 eiro par kilometru. Tādēļ rūpīgi jāizsver, vai ir vērts iztērēt atputekļošanai gandrīz visu finansējumu, kas mums ir paredzēts visam gadam.”
R. Nešpors pastāstīja, ka atputekļošanas darbi tiek plānoti sadarbībā ar VAS “Latvijas Valsts ceļi” un pašvaldībām. Ceļu apstrāde ar putekļu absorbentu tiek veikta selektīvi, atsevišķos posmos, kur atrodas nozīmīgi sociālie objekti.
VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” atzina, ka vairākas pašvaldības ir veikušas savā pārziņā esošo ceļu atputekļošanu, izmantojot vienkāršotu tehnoloģiju, kas neparedz virsmas sagatavošanu un mitrināšanu. Uzņēmums, piesaistot ekspertus, ir izvērtējis šo tehnoloģiju un atzinis, ka to var izmantot tikai uz zemas intensitātes ceļiem. Augstas intensitātes ceļiem šī tehnoloģija ir mazefektīva. Tāpēc tiek meklēti risinājumi, kā uzlabot esošo tehnoloģiju, lai padarītu to lētāku, saglabājot efektivitāti. R. Nešpors pastāstīja, ka šogad atsevišķos ceļu posmos plānots izmēģināt vairākas jaunas tehnoloģijas, kas, iespējams, pierādīs sevi kā efektīvas un būs izmantojamas plašākos apjomos.