Lasīšanas laiks: 2 min
Šogad grants ceļu sakārtošanai Latvijā plānots novirzīt vēsturiski lielākās investīcijas – 30 miljonus eiro, piektdien ikgadējā ceļinieku konferencē “Valsts ceļu tīkla nākotne: iespējas un izaicinājumi” sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Viņš atgādināja, ka šogad valsts autoceļu finansējums ir 307 miljoni eiro, tostarp 183 miljoni eiro ir valsts budžeta līdzekļi, bet 124 miljoni eiro – Eiropas Savienības fondu finansējums. Vēsturiski lielākais ieguldījums plānots vietējo grants autoceļu remontdarbos, kuri pēdējos gados pārlieku mazo investīciju dēļ ir ļoti sliktā stāvoklī.
“Šī ceļu būvniecības sezona atšķiras no iepriekšējām ar to, ka valsts vietējos autoceļos, kuri pārsvarā ir ar grants segumu, tiks ieguldīts rekordliels finansējums – ap 30 miljoniem eiro, kas ļaus sakārtot 400 kilometrus vietējās nozīmes autoceļu,” uzsvēra Augulis.
Viņš piebilda, ka pērn īstenota valsts un pašvaldību, kā arī mežu un privāto ceļu inventarizācija, lai varētu plānot ceļu remontdarbus, ņemot vērā satiksmes intensitāti, skolu tīklu un daudzus citus faktorus. Tas palīdzēs īstenot sociālekonomiski pamatotus ceļu remontdarbus.
Ministrs uzsvēra, ka valsts galveno autoceļu stāvoklis pēdējos gados uzlabojas, taču pieaug arī satiksmes intensitāte. “Esmu pārliecināts, ka tuvākajos gados, varēs sakārtot visus galvenos valsts autoceļus,” pauda Augulis.
Pēc viņa teiktā, arī jautājums par Autoceļu fonda izveidi nav atstāts novārtā – tas ir idejiski pareizākais risinājums attiecībā uz finansējumu autoceļu sakārtošanai, ņemot vērā neskaidrības saistībā ar Eiropas Savienības fondu finansējuma pieejamību pēc 2020.gada. Satiksmes ministrija ir sagatavojusi redzējumu par Autoceļu fondu, kuru iesniegs izskatīšanai valdībā. Tas paredz no 2020.gada audzēt nodokļu ieņēmumus, tostarp no Autoceļa vinjetes, kā arī izmantot struktūrfondu rezerves, lai aizpildītu finansējuma trūkumu.
Jau ziņots, ka piektdien Rīgā notiek ikgadējā ceļinieku konference “Valsts ceļu tīkla nākotne: iespējas un izaicinājumi”. Konferencē piedalās 300 dalībnieku: ceļu nozares speciālisti, pašvaldību vadītāji, ceļu būvniecības uzņēmumu vadītāji, valsts pārvaldes un nevalstisko organizāciju pārstāvji un citi speciālisti.