Lasīšanas laiks: 2 min
Jau sesto gadu pēc kārtas Vislatvijas skolēnu projekts “Esi Līderis!” organizēja par tradīciju kļuvušo biznesa spēļu konkursu “Ceļš uz bagātību”. Šogad Vidzemes reģiona pusfināls norisinājās 20.februārī Vidzemes Olimpiskajā centrā, kur jauniešiem bija iespēja izspēlēt reālas situācijas no uzņēmēja skatupunkta, pieņemt lēmumus, apzināties riskus un analizēt pieļautās kļūdas, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Latvijas Uzņēmējdarbības un menedžmenta akadēmija.
Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem šoreiz spēle veidota par sporta biznesu, līdz ar to pusfināli norisinās nozīmīgākajos reģionu sporta centros.
Šajā pusfinālā startēja 24 komandas, uzrādot izcilus rezultātus, tomēr visprecīzāk pārdomātās stratēģijas un veiksmes faktors ļāva godalgotās vietas ieņemt tikai trīs komandām. Pirmo vietu pusfinālā un ceļazīmi uz biznesa spēļu finālu Rīgā ieguva Viļakas Valsts ģimnāzijas komanda “Strukturētais ogleklis”, ko pārstāvēja Paula Šimanovska un Megija Bordāne. Otro vietu izcīnīja Balvu Valsts ģimnāzijas komanda “LADAM”, ko pārstāvēja Matīss Zelčs un Dārija Semjonova. Bronzu jeb trešo vietu ieguva Cesvaines vidusskolas komanda “Biznesa skelets”, ko pārstāvēja Anete Cielava, Natālija Šņucīte un Līga Gailīte.
Biznesa spēļu mērķis ir attīstīt biznesa domāšanu, uzņēmējspējas, īpašu uzmanību pievēršot zināšanu praktiskai pielietošanai reālās biznesa situācijās, faktoru analīzei, lēmumu pieņemšanai, prasmēm plānot un domāt tālredzīgi.
Lai noteiktu biznesa spēļu “Ceļš uz bagātību” labākās komandas, tiek organizēti trīs pusfināli: Vidzemes reģiona skolēniem, Zemgales un Kurzemes reģiona skolēniem un Latgales reģiona skolēniem. Finālsacensībās, kas norisināsies Rīgā 23.martā, piedalīsies tikai labākās komandas no visiem reģioniem, lai cīnītos par iespēju pretendēt uz Līdera Lielo balvu – aizraujošu un izzinošu ceļojumu.
Projekts “Esi Līderis!” jau astoņpadsmit gadus pulcē uzņēmīgākos, drosmīgākos, mērķtiecīgākos un atraktīvākos jauniešus Latvijā! Projekta mērķis ir veicināt skolēna zināšanu un prasmju apguvi, attieksmju un vērtību veidošanos, lai motivētu iesaistīties mūžizglītības aktivitātēs un palīdzētu izvēlēties karjeras ceļu.