Lasīšanas laiks: 2 min
Jau iepriekš tika ziņots, ka īsi pirms gadu mijas Vidzemes plānošanas reģions (VPR) saņēma priekšlikumus no Autotransporta direkcijas (ATD) par konkrētiem maršruta tīkla reisu samazinājumiem, kas paredz maršrutu tīklu Vidzemē samazināt par teju vienu miljonu kilometru gada griezumā. Sabiedriskā transporta padomes sēdē, kas notika 5.janvārī, klātesošie vienojās, ka reģionālais maršrutu tīkls ir jāpārskata un, ka turpmāk uzturēt to tādā apjomā, kāds tas ir šobrīd, esošā finansējuma ietvaros nav iespējams. Tāpat tika panākta vienošanās, ka plānošanas reģioni kopā ar pašvaldībām iesniegs savus priekšlikumus attiecībā uz maršrutu tīkla izmaiņām, un visi grozījumi, kas maršrutos varētu tikt veikti, notiks pakāpeniski, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Vidzemes plānošanas reģiona sabiedrisko attiecību vadītāja Anita Āboliņa.
VPR piekrīt, ka kopīgiem spēkiem jāmeklē risinājums, taču vienlaikus norāda – bez rūpīgas situācijas izpētes netiks slēgts neviens maršruts Vidzemē. Paredzams, ka priekšā ir laikietilpīgs un apjomīgs darbs, jo nolemts, ka pie viena galda sēdīsies Vidzemes pašvaldības un sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēji, lai kopā vērtētu, kādā apmērā un no kuriem reisiem iespējams atteikties. Gan VPR pārstāvji, gan arī Vidzemes pašvaldības ir kategoriski pret mehānisku reisu samazinājumu.
Lai arī tiks sagaidīti jauni priekšlikumi no VPR par slēdzamajiem reisiem, jau šobrīd ir skaidrs, ka nekādā gadījumā nedrīkst slēgt vienīgos reisus maršrutā, kā arī tos reisus, kuros tiek apkalpoti skolēni. Iespējams, varētu tikt pārskatīti tie reisi, kuri tiek izpildīti svētdienās un svētku dienās. Tāpat, lai slēgtu garos maršrutus, jāveic rūpīga pasažieru plūsmas izpēte un, iespējams, nepieciešamajos posmos, saskaņā ar reālo pieprasījumu kādā no tiem, būs jāatver jauni reisi – vairs ne tik gari, tomēr neatstājot bez pārvietošanās iespējām iedzīvotājus, kuri regulāri izmanto sabiedrisko transportu kādā reisa posmā.
Ar savienojuma reisiem ir īpaši sarežģīti, jo gadiem ilgi ir veltīts laiks, lai optimizētu esošo kustību tīklā, reisus savstarpēji salāgojot, tādējādi veidojot savienojumreisus iedzīvotāju ērtai kustībai. Reisi salāgoti arī ar skolēnu plūsmu. Tiklīdz tiek veiktas izmaiņas kādā no posmiem, sistēma sabruks.
Valsts pārvalde kalpo sabiedrībai, tāpēc, pirms pieņemt izšķirošus lēmumus, jāpārskata visas iespējamās alternatīvas, tās rūpīgi jāizvērtē un tikai tad jārīkojas.