Lasīšanas laiks: 2 min
No esošajām piecām Valmieras ģimnāzijām un vidusskolām, pašvaldībai veicot skolu tīklu optimizāciju, rezultātā būtu jāpāriet uz četrām, teikts pētījumā “Optimālā vispārējās izglītības iestāžu tīkla modeļa izveide Latvijā”, kas šodien, 25.oktobrī, tika prezentēts Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM).
Pētnieki norāda, ka nepietiekams sekmju līmenis ir divās skolas – Valmieras 2.vidusskolā, kur obligāto centralizēto eksāmenu (OCE) indekss ir 30,5%, un Valmieras 5.vidusskolā ar OCE indeksu 35,8%, tādēļ būtu jāapsver iespēja reorganizēt kādu no šīm skolām, ļaujot jauniešiem vidusskolas posmā iekļauties kādā no pārējām izglītības iestādēm.
Pētnieku secinājums izriet no tā, ka par spīti skolēnu pieplūdumam pilsētai no blakus novadiem, tas neatsver iedzīvotāju skaita samazinājumu pašā pilsētā.
Tomēr potenciālo skolēnu skaitu Valmierā varētu palielināt līdz 895, Valmieras skolām uzņemot jauniešus no Strenču, Mazsalacas un Alojas novadiem, kuru vidusskolas ieteikts reorganizēt, jo vidusskolas posmā ir nepietiekams audzēkņu skaits. Strenču un Staiceles vidusskolas šo procesu ir uzsākušas, taču pētnieki to iesaka darīt arī Mazsalacas vidusskolai par spīti 63,9% OCE indeksā, jo skola ir pārāk maza un citas skolas tai ir pietiekami tuvu.
10 skolēni no Mazsalacas varētu doties uz 45 kilometrus tālo Valmieru, savukārt pārējie uz 19 kilometrus attālo Rūjienas vidusskolu, ko iesacīts saglabāt un attīstīt, jo tai ir jauna multifunkcionālā halle, 49,3% augsts OCE indekss un 117 potenciālo vidusskolēni, ieskaitot jauniešus no Mazsalacas un Naukšēniem, kur arī ieteikts reorganizēt vidusskolu.
Tam pētījuma veicējam vajadzētu lai viņa bērni mēro katru dienu 45 km. uz skolu…Tad tik gudri maigi sakot nerunātu
Nez – tad jau labus rezultātus eksāmenos un līdz ar to augstu indeksu nevajag, ja tomēr skola jālikvidē….. dīvaini pētītāji.
Drizak Valmieras neizglitotos skolniekus vajadzetu vizinat uz Mazsalacu, kur var sasniegt 64% OCE.
Drīzāk vajag slēgt 5. vidusskolu, jo tur ir pārāk viegli mācīties un atstāt 2. vidusskolu,jo jāciena arī mazākumtautības intereses izglītoties.