Lasīšanas laiks: 3 min
Portāls “Valmieras Ziņas” jau informēja, ka 13.septembrī, pulksten 21:20 Valmierā 1955.gadā dzimis vīrietis, vadot velosipēdu pa vecā šaursliežu dzelzceļa uzbērumu virzienā no Grīšļu ielas uz Cēsu ielu, uzbrauca betona blokam. Vīrietis krita un notikuma vietā no gūtajām traumām gāja bojā. Kā “Valmieras Ziņas” informēja Valsts Policijas Vidzemes reģiona pārvaldes priekšnieka palīdze Anžela Geļjanu, par notikušo uzsākts kriminālprocess un tā ietvaros nozīmēta ekspertīze, taču tās rezultāti vēl nav zināmi.
Valmieras pilsētas pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste vides komunikācijā Līga Bieziņa “Valmieras Ziņām” skaidroja, ka
betona šķērslis uz gājēju-velosipēdu ceļa atradās, lai ierobežotu iespējamu motorizēto transporta līdzekļu kustību.
“Uz bijušā Valmieras šaursliežu dzelzceļa uzbēruma posmā starp Leona Paegles ielu un Cēsu ielu abās pusēs ir izvietotas zīmes Nr.417 “Kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš”. Pa to ir aizliegts pārvietoties ar automašīnām, kvadracikliem, motocikliem, mopēdiem un citiem mehāniski darbināmiem transporta līdzekļiem.
Šī gada 19.septembra Valmieras pilsētas pašvaldības Satiksmes drošības komisijas sēdē, lemjot par satiksmes dalībnieku drošību uz gājēju-velosipēdistu ceļa posmā starp bijušo šaursliežu dzelzceļa tiltu un Cēsu ielu,
tika nolemts esošo šķērsli aizvietot ar mūsdienīgāku risinājumu (šķērsli), kas būs aprīkots arī ar atstarojošiem elementiem, lai norobežotu gājēju un riteņbraucēju ceļu no iespējamas motorizēto transporta līdzekļu kustības,”
skaidroja pašvaldības pārstāve.
Satiksmes drošības komisijas sēdē Valmieras pilsētas pašvaldības Nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pārvaldes vadītāja Rita Jemšika skaidroja, ka šķēršļi uz uzbēruma tika uzstādīti, jo pa to regulāri braukušas automašīnas un kvadracikli, apdraudot gājējus un riteņbraucējus. Arī paši pārgalvīgie vadītāji un viņu spēkratu pasažieri pakļāva sevi briesmām, jo uzbērums ir šaurs un augsts, gar to aug koki. Nobraucot no uzbēruma ar transporta līdzekli, sekas var būt traģiskas. Arī šaursliežu dzelzceļa tilts nav piemērots automašīnām un kvadracikliem, jo tas ir šaurs un esošais koka segums nav paredzēts autotransporta kustībai. Turklāt gar uzbērumu ir novietots gāzes vads, kuru bojājot var rasties katastrofālas sekas.
Lai gan betona šķērslis atturēja automašīnu vadītājus pārvietoties pa uzbērumu, novērojumi pirms traģiskā negadījuma liecināja, ka to varēja apbraukt gan ar kvadraciklu, gan motociklu, gan ar mopēdu. Tādēļ gājēji un velobraucēji nevarēja justies droši. Jācer, ka jaunie šķēršļi būs ne tikai droši un labi redzami tumšā laikā, bet arī neļaus pa uzbērumu braukt automašīnām un kvadracikliem. Taču diez vai ir iespējams nodrošināt to, ka šķērsli, ko var apbraukt velosipēdists vai māmiņa ar ratiņiem, nevarētu apbraukt arī motocikla vai mopēda vadītājs. Tādēļ uz šī gājēju ceļa būtu nepieciešama aktīvāka pašvaldības policijas kontrole un, iespējams, vajadzētu uzstādīt video novērošanas kameras.
Kā novēroja portāls “Valmieras Ziņas”, līdzīga situācija ir uz gājēju celiņa, kas savieno Sajūtu parka atpūtas kompleksu un Vanšu tiltu. Arī tur biežu vien mēdz braukt motociklisti un mopēdisti, apdraudot gājējus un velosipēdistus. Arī šeit būtu nepieciešama aktīvāka pašvaldības policijas kontrole.
Tajā nelaimē nav jāvaino dome , kas darīja , kas tai bija jādara . Ja kāds ir vainīgs , tad tie , kuru dēļ tas akmens tur bija uzlikts . Diemžēl , mūsu sabiedrība vēl joprojām atrodas akmens laikmetā , kad lielākā daļa domā , ka drīkst visu , kas nav aizliegts …
Vainīgs pats braucējs,jo bijis stipri pa daudz sareibis.. Vaina jāmeklē pašos.. Tad es pilns iebraukšu garažu kooperatīva šlakbomā un cietīšu,vainīgs būs tas,kurš slakbomu uzlicis????
Paldies , ka kautko esat darījuši … Darbs izdarīts pavirši , kautkas pazāģēts bet daži 100 metri un viss .. Tak tumsā aizejat un saprotiet to ceļa posmu cik tur slikti dēļ neapzāģētiem kokiem un idegušas laternas lampas…. Un protams pagriezienā uz Laicenu ielu kā tumsā ir tā ir…
experti ir korumpēti!!!
3 gadus atpakaļ uz gājēju pārejas nāvējoši notrieca manu mammu! un, ko experti?! tādu sviestainu expertīzi uztaisīja, ka pat zirgam jāsmejas!!! KORUMPANTĒTI TIE EXPERTI!!!
Kurš vainīgs, kurš nē! Šajā gadījumā tam tagad maza nozīme, cilvēks gājis bojā un to nemainīs nekas. Vien ar nožēlu jāsecina, ka jānotiek kam lielam, šajā gadījumā ar letālām sekām, lai pašvaldības aizsēdējušies “speciālisti” izbrauktu ārpus centra un apsekotu problēmas arī pilsētas nomalē lai pēc tam varētu investēt pilsētas attīstībai arī vietās kurās goda viesus nevedam un neplātamies ar “cēlām” celtnēm.