Lasīšanas laiks: 3 min
Šodien, 24.augustā, Vecpiebalgā tika svinīgi atklāts atjaunotais reģionālā autoceļa Cēsis–Vecpiebalga–Madona (P30) posms no Brežģa kalna līdz Vecpiebalgai. Atklāšanas pasākumā lentu grieza Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Edgars Tavars, VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange, Vecpiebalgas novada domes priekšsēdētāja Ella Frīdvalde – Andersone un SIA 8CBR valdes priekšsēdētājs Andris Lacbergs, portālu “Valmieras Ziņas” informēja VAS Latvijas Valsts ceļi.
Edgars Tavars savā uzrunā uzsvēra, ka autoceļu tīkla sakārtošana ir Satiksmes ministrijas prioritāte un mērķtiecīgi tiek meklēts veids, kā nodrošināt ilgtspējīgu finansējumu ceļu remontdarbiem. Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs pateicās visiem būvniekiem, kas strādāja šajā objektā, un uzteica pašvaldību un Vecpiebalgas novada iedzīvotājus par aktīvu pozīciju un rīcību, 2014.gadā skaļi piesakot valdībai, ka slikti ceļi ir valsts mēroga problēma.
LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange informēja, ka patlaban tiek izstrādāts rekonstrukcijas projekts arī nākamajam šī ceļa posmam – no Vecpiebalgas Madonas virzienā. Taču ir atvērts jautājums par to, vai šī projekta realizācijai tiks piešķirts finansējums, jo Eiropas Savienības fondu līdzekļi, kas šajā plānošanas periodā bija piešķirti autoceļiem, jau ir pilnībā sadalīti.
Vecpiebalgas novada domes priekšsēdētāja Ella Frīvalde – Andersone pašvaldības iedzīvotāju vārdā pasniedza Jānim Langem simbolisku dāvanu – porcelāna krūzi, kas ir ražota Vecpiebalgā, un kuru tagad bez raizēm varēs nogādāt līdz Rīgai. 2014. gadā, pieprasot izsludināt ārkārtas situāciju novadā sliktā stāvoklī esošā ceļa dēļ, Vecpiebaldzēni šādas krūzes veda uz Rīgu, lai parādītu, ka pa ceļam tās pārvēršas lauskās.
SIA 8. CBR vadītājs Andris Lacbergs savukārt apliecināja, ka ceļinieki ir gatavi turpināt remontdarbus uz šī autoceļa līdz pat Madonai un atgādināja, ka pērn atklātais Vecpiebalgas ceļa posms, kas iet cauri Taurenei, šogad saņēma ceļu būvniecības nozares Gada balvu.
Vecpiebalgas ceļš iepriekš bija ļoti sliktā stāvoklī. Uz ceļa bija iesēdumi, iebrauktas rises, plaisas un bedres, bet ceļa melnais segums jeb asfalts bija pilnībā sabrucis. 2016. gada vasarā SIA 8CBR uzsāka būvdarbus uz šosejas Cēsis–Vecpiebalga–Madona posmā no Brežģa kalna līdz Vecpiebalgai (38,0.-49,0. km).
Projekta ietvaros pārbūvēts 11 km garais iepriekš nokalpojušais ceļa posms. Izbūvēta jauna segas konstrukcija: ieklāta karstā asfalta dilumkārta un apakškārta, nesaistītu minerālmateriālu maisījums un salizturīgā kārta. Veikti zemes darbi un nostiprinātas nogāzes. Zem ceļa izbūvētas 17 jaunas caurtekas, kā arī atjaunotas 14 sabiedriskā transporta pieturvietas.
Vecpiebalgas centrā izbūvēts gājēju ceļš un apgaismotas gājēju pārejas. Uzstādītas jaunas ceļa zīmes, barjeras automašīnu un gājēju drošībai. Tāpat ierīkoti ceļa signālstabiņi un uzklāti ceļa horizontālie apzīmējumi.
Ceļam izbūvētas nobrauktuves un sakārtoti pieslēgumi valsts un pašvaldības autoceļiem. Atjaunoti stāvlaukumi pie Brežģa kalna un Vecpiebalgā, kas aktīvi tiek izmantoti tūrisma sezonā.
Posma rekonstrukcijas izmaksas ir 8 891 271,29 eiro (ar PVN), projektu līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF).
Pirms gada, 25.augustā tika atklāts rekonstruētais autoceļa Cēsis–Vecpiebalga–Madona (P30) posms no pārvada pār bijušo dzelzceļa līniju līdz Brežģa kalnam aiz Taurenes (24,6.-38,0.km).
Visa posma garumā tika veikta autoceļa pārbūve un pilnībā atjaunota ceļa sega: izbūvēts salizturīgais slānis, šķembu pamats un divas asfalta kārtas. Projekta ietvaros izbūvēts jauns monolīta dzelzsbetona trīs laidumu tilts pār Gauju.
Arī iepriekšējā objektā būvdarbus veica SIA 8CBR, tos līdzfinansēja ERAF un izmaksas bija 10,4 miljoni eiro (ar PVN).
Manuprāt vispār tur nau par ko spriest.
Galu galā Valmiera cilvēki liek tiesības.
A ko tad viņi mācīja? Kā tad nolika tas tiesības.?
Un jebkura saprātīga būtne spēj izbraukt to apli.
Ja tikai tie instruktori nemacitu jau starta ka tur nevaig līst.(iekšējā josla domāju.)
Tad būtu viss kārtībā.
Un vēl jautājums?vajadzīga spriešana par to apli.
Bet vaitad kad būvēja to ceļa posmu.nebija piesaistīts arhitekts un visi gudrie.?
Kāpēc to darīt vēlreiz.?un par ļoti lielu naudu neizdarīt absolūti neko.?
Kā tas ir iespējams?