Lasīšanas laiks: 2 min
Auto žurnālists Pauls Timrots, televīzijas raidījuma “Zebra” vadītājs uzskata, ka apstiprinātā Valmieras centra apļa izbraukšanas shēma nav pareiza, jo tā ir maldinoša un var radīt avārijas situācijas.
“Tur ir nepareizi sazīmēts. Nevar būt pirms apļa bultiņas, kas rāda pa kreisi. “Lauku veči”, kas atceras veco krustojumu, iebrauks “pret spalvu” aplī. Viņi taču nevar zināt, ka tur ir aplis. Vispār ir par daudz zīmju, kas nav vajadzīgas. Shēma ir jāveido tā, ka pa pirmo joslu, braucot no Rīgas puses, var nogriezties tikai uz tiltu. Tikai pa otro varētu tikt uz teātri. Tas sadalītu plūsmu apmēram vienādi,” skaidroja auto jomas eksperts.
Pauls Timrots atzina, ka vadītāji varētu neievērot jauno kārtību, tādēļ “audzināšanas nolūkos sākumā vajag uzstādīt barjeru, bet vēlāk varētu atstāt tikai atbilstošu marķējumu.”
Eksperts arī uzsvēra, ka jau laikus, no Rīgas puses braucot, ir jābūt uzstādītām zīmēm, lai norādītu vadītājiem, ka pirmā josla ir paredzēta tikai, lai nogrieztos uz tiltu, bet otrā josla paredzēta izbraukšanai pa apli uz teātri. Savukārt tie, kuri brauks no tilta, varēs vieglāk pagriezties uz teātri, jo darbosies “labās rokas likums”. Braucot no tilta Rīgas virzienā, aplī jāiebrauc tikai no otrās joslas.
“Šobrīd tie, kas brauc pa otro joslu, viens otru “ienīst”. Braucot no Rīgas puses pa otro joslu, ko arī drīkst darīt, viņus negrib palaist tie vadītāji, kas brauc no tilta,” skaidroja Timrots.
Vispār gribētos zināt vārdus tiem ģēnijiem kas sa.irsa visu centea satiksmi, samazināja caurlaidību. Samazinot neizplānoja paralēlus risinājumus.
Tagad arī pie VTU, vai kādam skaidrs kādēļ 50kmh, ja ir luksafors?
Tāpēc arī ir 50, jo ir luksafors!🤦♀️
Normālās vietās, kā arai rīgā un citur Latvijā ir 70km/h
Viss ir vienkārši.. aplis ir par mazu lai droši pārkārtotos no iekšējās joslas uz ārējo un tad uz izbrauktuvi.Šobrīd sanāk no iekšējās joslas škērsot ārējo joslu lai tiktu uz izbrauktuvi.. noteikumi neatłauj škērsot joslas bet atłauj pārkartoties kas šajā aplī ir neiespējami.Problēma ir tā ka šajā mazajā aplī pie šādas auto plūsmas būtu jābūt divām izbrauktuvēm nevis vienai.Jo vienlaicīgi braucot pa iekšmalu aplī var iebraukt otrs auto ārējā joslā un izbraukt uzreiz pirmajā izbrauktuvē un vińam ir priekšroka to darīt. Un tad sākās prikoli.. tas kas brauc pa iekšmalu par visu varu grib šērsot malējo joslu uz izbrauktuvi neredzot spogulī autińu kas brauc pēc noteikumiem pa ārējo malu (Škērsot joslas ir aizliegts)metot priekša tam kas brauc jau pa ārmalu un gatavojas izbrauk pirmajā izbrauktuvē. Visur kur esmu pabijis un redzējis ka šādos apłos ir divas iebrauktuves un divas izbrauktuves.. Pirmā josla Tikai uz pirmo izbrauktuvi kas bieži ir norobežota no apła iekšējās joslas lai nevienam nenāktu prātā braukt pa apli.Tādā veidā vienlaicīgi divi auto droši var braukt pa apli un vienlaicīgi izbrauk vienā izbrauktuvē netraucējot vien otru un nezīlējot vai kāds laidīs, vai otrs vispār vińu redz..Tad ir citi apłi kuriem ir viena iebrauktuve un viena izbrauktuve,bet parasti šādi apłi ir łoti mazińi..Katr aplis ir piemērots auto plūsmai konkrētajā aplī.. Valmieras apła plānotāji ir domājuši kā pēc iespējas vairāk auto vienlaicīgi var iebraukt aplī bet ne pa to kā no vińa tikt visiem vienlaicīgi ārā..Varbūt ja kāds ir braucis pa Parīzi un ir sanācis brauk pa apli ap Triumfa arku zin ka aplī vispār nav nozīmētas joslas un vienlaicīgi viena otrai blakus var brauk patsmit autińi un visi brauc krustām škērsām bez avārijām,un visi izbrauc apli.. Tiesa gan pirmo reizi braucot kājas bija aukstas.
Vispār jau ir pareizi sastādīta shēma, saku no savas pieredzes kā šoferis, kas izbraucis visu eiropu ( darbs tāds). Pareizi vien ir ja noradīti virzieni no kuras joslas braukt. Satiksmes bremzēšana vienīgi ir tajā momentā ja laikus nau parkātojies uz korekto joslu un iebraucot pēdējā momentā , kas liek sabremzēt pārējos pārējos automobīļu vadītājus, kas atrodas pareizā joslā. Protams piekrītu arī rakstā minētajam ka norādēm jābut jau laikus, lai laikus ieņemtu pareizo joslu.
Aplim jau nav ne vainas.Aplim ar divām ieprauktuvē un vienu izbrauktuvi būtu jābūt vismaz trīsreiz lielākam lai varētu pārkārtoties netraucējot citus braucējus ārmalā kas taisās arī izbraukt uz pirmo izbrauktuvi.Pie šāda apła izmēra un satiksmes kāda ir Valmierā bija jābūt divām izbrauktuvēm. Pirmā josla tikai uz pirmo izbrauktuvi,otrā josla uz otro un citām izbrauktuvēm,problēmu nebūtu un viss būtu pēc noteikumiem.
Nav to “lauku veču”, kas brauks pret spalvu!!! Arī viņi ir īsti šoferi, nevis kaut kādi duraki – ķerras vadītāji. Saprotu, ka tā bulta pa kreisi tiek uzskatīta par “maldinātāju”. Bet no Gaujas puses tas arī ir pa kreisi! Un kustību pa loku atpazīst arī tie, kas ieguvuši tiesības pirms 50 gadiem.
Bet, starp citu, lielāka problēma ir pārkārtoties uz izbraukšanu, ja brauc no Pārgaujas uz Rīgas pusi pa 2. joslu. Šad tad atrodas kāds, kas blakus taisa dragreisu pa 1. joslu un nelaiž pārkārtoties. Nu, lūk, šitādu dēļ arī vajag to shēmu.
Un vēl, šodien ievēroju, ka daudz vairāk vadītāju izmanto 2. joslu. :-)
Jūs apzinājāt visus “lauku večus”, ka tik viennozīmīgi apgalvojat – tādu nav!? Esmu redzējusi pietiekoši daudz tādu gan jaunāku, gan vecāku, lai uzskatītu, ka pirms jaunās shēmas ieviešanas ir stingri jāstrādā pie braucēju informēšanas par to kā aplis nu būs izbraucams.
Kas attiecas uz dragreisu – piemēram, centra aplī ir ļoti maz laika, lai sakomunicētu ar otrās joslas šoferi un saprastu vai viņš izmanto labās puses spoguli, lai izbrauktu, vai raus virsū kā lielais. Ja prot iekļauties plūsmā – uz priekšu! Izmantojat otro joslu.
Jūs esat redzējusi daudz jaunāku un vecāku lauku veču, kas brauc pretēji kustības virzienam, jo atcetas krustojumu pirms pārbūves?! A rakstu izlasījāt?
Cik bieži Jūs brauciet, it īpaši, pa Boķa pogu? Es piemēram ļoti bieži un jau divas reizes esmu redzējis kā divi onkas – viens ar moskviču un otrs ar Opel izbrauca krustojumu kā vecajos labajos laikos – pret spalvu! Visi bija šokā…
Pie VTU vispar tagad ir dzila pak..a.Ja kada masina tur saplist ta uzreiz ir propka.Bija normals cels,tagad tik sacakareja :(
Cik propkās esi tur stāvējis?
Ir arī tāda lieta,ka daudzi vienkārši nezina satiksmes noteikumus,;šajā gadijumā braucot no tilta puses,pirms iebraucot aplī,apstājas lai palaistu gājējus,savukārt izveidojas nevajadzīga rinda pret kalnu….
No gaujas puses braucot nav jālaiž gājēji, braucot no apļa uz gauju jālaiž gājēji!
Gājējiem ir tāda proritāte, ka virsū jau nebrauks.
Un cik ir tādu noteikumu zinātāju, kas palaiž gājējus, nogriežoties uz tiltu? Katrs desmitais, kaut noteikumos noteikts, ka jālaiž! Bez noteikumiem ir arī pieklājības, kas valda mazākā mērā uz Latvijas ceļiem, un tupums, kas novērojams pārsvarā.
Priekšnama ir gājēju parejas turvispar nav ko līst un ja lien tad lai gaida….
Gājēji jāpalaiž gan uzbraucot uz galveno ceļu,gan nobbraucot no tā.
…un rada arī avārijas situāciju. Jo automašīnas, kas brauc pa otro joslu, var neredzēt šo gājēju!
Timrota kungs, kāda labā roka, ja no visām pusēm pirms apļa ir DOT CEĻU zīmes !!! Eksperts kurš neredz zīmes
Tieši tā. Citādi no Timrota iepriekšminētā sapratu, ka man apļa vidū otrajā joslā būs jāsāk stāvēt un laist visus tos, kas nogriežas pirmajā nobrauktuvē pa labi. Tā viss centrs apstāsies.
Domāju kad Timrots ir runājis par daudz apļiem un krustojumiem. Tapēc visu sīki un detalizēti nevar atcerēties visus ko ir apskatijis.
http://cms.ukintpress.com/UserFiles/1_%20PennDOT%20multilane%20roundabout%20graphic.jpg
Piekrītu Timrotam. Negribu bakstīšanos jaunajā centra aplī.
negribi braukt pareizi,tad sēdi mājā!
piekasīšanās siikumime saliek shitaadas zīmes (kā visur normālā pasaulē :) )un viss ir kārtībā:
https://goo.gl/maps/3ghdFtnSw9D2
Vakardien pat braucu no Rīgas ielās uz leju un divi nevarēja sadalīt kurš nu pirmais tiks uz Rīgas ielās. Viena pa iekšu, otrs pa āru un tad bakstās.
Valmierā daudzjoslu apļi ir problemātiski viena iemesla dēļ, jo daudzi šoferi ir mudaki kas uzspiež gāzi un neļauj pārkārtoties no vidējās joslas uz malējo, tādejādi netiek izlaisti ārā, šī iemesla dēļ retais tikai brauc pa vidējo joslu jo pārkārtošanās gadījumā var nākties ilgi gaidīt lai tiktu uz ārējo joslu. Sarpcitu arī likumsargi mēdz arī nelaist pārkārtoties uz ārējo joslu ja nu vienīgi jābūt naglijam un jāspraucās nekaunīgi iekšā, bet šis atkal draudz ar satiksmes negadījumu. Vienkārši šoferīšiem vajag censties būt laipnākiem un saprotošākiem vienam pret otru.
Ilgi, tas ir cik? 2 sekundes?
Izbrauc labāk caur Ogri pa Daugavpils šoseju un paskaties uz zīmēm.Luksafori ik pa 500m un pirms katra zīme 50 un pec 70:D
vispirms auto instruktori jāapmāca pareizi apli izbraukt,neviens mācībnieks nekad nebrauc pa otro joslu -tas ir vājprāts tai aplī,it sevišķi pievakarē
esot pie stūres, trīs lietas man zāļu skapītī stāv:
1. pieklājība
2. pagriezienu (ne)rādīšana
3. telefons
Tālāk jau nāk saprašana, ka Valmiera sen nav kolchozs “Uz priekšu!”, kur viss iet atpakaļ, bet potenciālā Latvijas galvaspilsēta (tad, kad Rīgu pilnībā pārņems SC un ZZS). Ir satiksmes noteikumi, ir nesamērīgi liels, bet slinks CSDD un CP un izlaidusies tauta, no kuras vismaz 2/3 nevajadzētu sēsties pie stūres. Pavērojiet- neievēro joslas, pļerkst pa telefonu, nerāda pagriezienus, pārkāpj horizontālos apzīmējumus, brauc pie sarkanā(!), neapstājas pie STOP u.t.t. Bet ko dara CP!?! Labākā gadījumā sēž, noslēpušies, un nekāpj ārā no siltā auto, bet faktiski ikdienā pilsētā nav redzami vispār.
P.S. Ja kāds jūtas nepelnīti aizskarts, esmu gatavs tikties tet a tet.
Piekrītu, jo es prasīju cilvēkam kurš tikko beidza autoskolu kā jāizbrauc centra aplis un viņš teica ka jābrauc pa malējo joslu nevis vidējo,jo instruktors kas mācīja braukt esot teicis ka apļi esot pa mazu lai izbrauktu pa vidējo joslu
Auto instruktori nemāca braukt pa otro joslu, jo mācībnieki nepaspēs un nemācēs pārkārtoties vajadzīgajā vietā, tā kā aplis ir tik maziņš. Jāpārkārtojas ir pirms nogriešanās un jānogriežas jau no pirmās joslas nevis tā kā to dara lielākais variants centra aplī – pa taisno no otrās joslas nogriežas no tirgus puses braucot lejā uz Pārgauju. Tā kā ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka jābrauc tuvāk ceļa labajai malai, tad šobrīd, kamēr aplī nav nekādas izmaiņas veiktas, tā ir drošāk pašiem mācībniekiem. Viņus jau tā visi ienīst un regulāri apdzen par “pārāk lēnu braukšanu” uz 50, bet viņiem ir jāiemācās braukt PĒC LIKUMA, lai iegūtu tiesības.
Nekas jauns jau nav jaizdomā,viss jau ir izdomāts,piemēram Islandē apļos labās rokas likums nedarbojas un izbraucot no apļa vidējās joslas vienmēr ir priekšroka.Apļi griežas uz 50km/h un nav ne avāriju ne drūzmēšanās.
Es vispār savu degunu otrajā joslā nebāžu, jo var gadīties, ka no viņas būs pagrūti tikt ārā, jo jāpalaiž pa pirmo joslu braucošie. Tapēc arī braucu tikai pa pirmo, kaut vai no Rīgas puses, lai brauktu atpakaļ uz Rīgas pusi. Nekāda otrā josla, tik pa pirmo. Varbūt dažreiz lēnāk, bet galā es nokļūstu.
Tur viss ir saprotami un pareizi.
Ja pirms apļa ir zīme aplis un lauku veci to neredz tad vajag grāmatu pacilāt.
Bet netrūkst jau tāpat dulburu kas neprot normāli braukt.
Nau jau jāņem valletas aplis.
Var ņemt par piemēru aplis pie depo.
Virziena no depo uz Rīgu kāds klauns taču izvales pa ārējo vot tas ir lauku stulbums.
Vis tur kārtībā ja neesat mācījušies satiksmes noteikumus Tad tā ir jūsu vaina jo likums apli ir pirmā nobrauktuves tikai pa labi un otrā ir uz parējām
Un kas tas Timrots ir? Kāds viņam prasa? Jeb atkal visām mucām par tapu uzbāžas…
Nekāda vaina nav Valmieras aplī, drīz visi būs braukt iemācījušies.
Tik mazā aplī 2 joslas ir velti, ja nav 2 izbrauktuves, jo no Gaujas puses uz Rīgas pusi braucot pa 2. joslu nepaspēj pārkārtoties uz 1. joslu. Esmu dienas laikā 9 no 10 gadījumiem saskāries ar to, ka pirmā joslā kāds man jau praktiski blakus.