Lasīšanas laiks: 2 min
Tiklīdz pavasaris nomaina ziemu, cilvēki sāk aktīvi interesēties par velosipēdiem, tā ekipējumu un velo maršrutiem. Izbraucieni ar velosipēdu ir lielisks veids kā iepazīt apkārtējo dabu, apskatīt dažādus tūrisma objektus, pie reizes arī sniedz nepieciešamo fizisko aktivitāšu devu, uzlabojot veselību un fizisko formu. Latvijā riteņbraucēju skaits pieaug ik gadu un velosipēds tiek izmantots gan kā ikdienas pārvietošanas līdzeklis, gan atpūtas vajadzībām, gan sacensībās, tādēļ divriteņa komplektācija ir atkarīga no īpašnieka vajadzībām. Iepirkšanās centra “K Senukai” Lucavsala konsultante Marika Gauja sniedz ieteikumus, ko ņemt vērā, izvēloties sev piemērotāko velosipēdu.
“Veikalā esam novērojuši, ka vīrieši ir vairāk ieinteresēti iegādāties velosipēdu aktīvai atpūtai – kalnu, tūrisma, šosejas vai kādu citu specializēto velosipēdu. Savukārt sievietes vairāk izvēlas ērtus pilsētas velosipēdus, kas ļauj viegli pārvietoties ikdienā. Esam novērojuši arī to, ka klienti pilsētu centros pievērš lielāku uzmanību tendencēm un pastāvīgi meklē kaut ko atšķirīgu – spilgtās krāsas, citādāku dizainu. Klienti no priekšpilsētām vai reģioniem priekšroku dod lētākiem modeļiem un nedzenās pakaļ tendencēm,” skaidro “K Senukai” konsultante Marika Gauja.
Taču gan vīrietim, gan sievietei, izvēloties sev piemērotāko velosipēdu, būtu jāņem vērā vairāki nosacījumi.
Kāds ir braukšanas mērķis?
Kur ir paredzēts braukt ar velosipēdu – pilsētā, tūrisma braucienos, pa šoseju, pa mežiem un takām. Katrs velosipēds ir piemērots konkrētam braukšanas veidam, taču ir arī universāli un tie ir piemēroti braukšanai pa dažādiem segumiem. Pēc klasifikācijas velosipēdi iedalās kalnu, šosejas, pilsētas, tūrisma, pludmales, sporta un specializētajos velosipēdos.
Galvenie komponenti, kam jāpievērš uzmanība:
• Riteņu diametrs. Velosipēds ar lielākiem riteņiem būs ātrāks un ērtāks garākos brauciens, taču ar to būs grūtāk manevrēt. Velosipēds ar mazākiem riteņiem būs lēnāks, taču tas būs manevrēt spējīgāks.
• Svarīgs ir rāmja materiāls un izmērs – pārāk liels rāmis traucēs stabilitātei, nepiemērots attālums līdz velosipēda stūrei var veicināt roku tirpšanu un muguras sāpes. Braucot ar divriteni, kuram pārāk mazs rāmi, kāju muskuļi izjutīs daudz lielāku slodzi un daudz ātrāk būs jūtams nogurums.
• Svarīgi ir arī ātruma pārslēdzēji. Parasti velosipēdi tiek aprīkoti ar padsmit ātrumiem, tā atvieglojot braukšanu. Standarta velosipēdiem ātruma pārslēdzēji jau ir pievienoti, taču, ja vēlaties tos mainīt, uzmanība jāpievērš velosipēda veidam, kā arī ātruma sistēmas grupai – tiem abiem jābūt saderīgiem.
Velosipēda papildu ekipējums – drošībai un ērtībai:
Klasiskos velosipēdu modeļus pārdod pilnā komplektācijā, ar pašu nepieciešamāko – atstarotājiem, lukturīšiem, dubļu sargiem, ķēdes sargu, zvaniņu, atbalsta kāju, taču, piemēram, kalnu velosipēdiem nākas to visu iegādāties atsevišķi. Ikvienam velo braucējam būtu ieteicams iegādāties aizsargķiveri, atstarojošos elementus un divriteņa slēdzēju.