Lasīšanas laiks: 3 min
Pasaules kausa posmā 29. janvārī Kēnigszē Latvijas vadošais bobsleja pilots Oskars Melbārdis divu braucienu summā sasniedza septīto pozīciju. Savukārt Oskars Ķibermanis saglabāja pirmajā braucienā uzrādīto 14. vietu. Par sacensību uzvarētāju kļuva Vācijas pilota Jahonesa Lohnera pilotētais četrinieks.
Kēnigszē četriniekos nestartēja Uģa Žaļima četrinieks, jo viņa komandas stūmējs Dāvis Sprinģis bija devies uz Eiropas U-23 čempionātu, tādēļ Latviju šajās sacensībās pārstāvēja divas četrinieku ekipāžas.
Pirmais brauciens
Pirmais nopietnu pieteikumu uz augstu vietu izvirzīja Vācijas pilots Niko Valters, ar rezultātu 48.59 pārspējot Kēnigszes trases rekordu. Neviens nespēja pietuvoties Valteram, līdz uz starta nestājās cita vācu ekipāža. Johaness Lohners ar nedaudz sliktāku startu trases augšdaļā nedaudz atpalika, bet brauciena otrajā pusē Lohners pārņēma vadību, uzrādot labāko brauciena laiku ar 48.45.
Ar 15. starta numuru startēja Oskars Ķibermanis ar stūmējiem Jāni Jansonu, Matīsu Mikni un Raivi Zīrupu. Startā latviešu četrinieks uzrādīja tobrīd trešo rezultātu (4,86). Trases augšdaļā Ķibermaņa pilotētā ekipāža par desmitdaļu atpalika no vadošajām komandām, bet apļa virāža tika veikta par zemu, zaudējot ātrumu. Finišā Ķibermanis atpalika no līderiem par pussekundi, neiebraucot labāko desmitniekā. Pēc pirmā brauciena Ķibermanis atradās 14. pozīcijā.
Oskars Melbārdis ar stūmējiem Daumantu Dreiškenu, Arvi Vilkasti un Jāni Strengu uz starta stājās ar 19. numuru. Startā Melbārdis ar 4.84 apsteidza otru Latvijas ekipāžu, uzrādot trešo laiku. Brauciens tika veikts bez lielām kļūdām, bet dažās nianses varēja būt labākas. Finišu Melbārdis sasniedza sestajā pozīcijā ar 48,69 uzrādot sesto laiku braucienā. No otrās vietas Melbārdis atpalika sekundes desmitdaļu, kas deva cerības otrajā braucienā pacīnīties par medaļām.
Otrais brauciens
Otrajā braucienā Ķibermanis uz starta stājās septītais. Startā latvieši sasniedza tādu pašu rezultātu kā pirmajā braucienā. Ķibermanis trasē iztika bez rupjām kļūdām, bet kamanas neslīdēja. Latvijas ekipāža kopumā uzrādot rezultātu 1:38:14 zaudēja pirmajā braucienā apsteigtajām brita Hala un francūža Kosterga ekipāžām, tobrīd noslīdot par divām pozīcijām. Turpinājumā kanādietim Kripsam neizdevās sekmīgs otrais brauciens, zaudējot Ķibermanim. Vēlāk arī Monako pilots Rinaldi piekāpās Ķibermaņa ekipāžai, līdz ar to latvieši saglabāja pirmajā braucienā uzrādīto 14. vietu.
No favorītiem otrajā braucienā labu rezultātu uzrādīja Frančesko Fridriha komanda. Sasniedzot labāko starta laiku (4.81), vācieši finišēja ar rezultātu 1:37.51.
Pēc pirmā brauciena sesto vietu ieņēmušā Melbārža ekipāža startā uzrādīja rezultātu 4.83. Jau pēc starta Melbārdis zaudēja Frīdriham, bet sānslīde vienā no taisnēm liedza pacīnīties par medaļām. Trases beigās tika sasniegts labs ātrums, sadeldējot vāciešu pārsvaru, tomēr Frīdrihu apsteigt neizdevās. Divu braucienu summā Oskars Melbārdis uzrādīja rezultātu 1:37:55, kas kopvērtējumā deva septīto vietu un 0,06 sekundes atpalika no bronzas pozīcijām.
Stīvens Holkombs pirms otrā brauciena priekšpēdējās laika atzīmes atpalika astoņas simtdaļas no Frīdriha, bet pēdējos metros amerikānis neticami pārspēja Vācijas komandu, apsteidzot Frīdrihu par vienu simtdaļu. Arī turpinājumā sekoja saspringta cīņa par medaļām, jo Stuļņevs par vienu simtdaļu spēja apbraukt Holkombu. Tomēr pirmās divas pozīcijas nosargāja Valters un Lohners, izcīnot Vācijai dubultuzvaru.
Latvijas izlases galvenais treneris Sandis Prūsis LTV7 tiešraidē atzina, ka medaļa esot bijusi tuvu, tikai sešu simtdaļu attālumā, tomēr vieta no labāko trijnieka esot patāla. Prūsis norādīja, ka grūti noteikt cik daudz maksāja Melbārža kļūda s-veida virāžā, tomēr paturot prātā Pasaules čempionātu, bezcerīgi mūsējie neizskatās. Par Holkomba neticamo finišu Prūsis norādīja, ka amerikāņi uz vienu četrinieka kamanu tērējot miljonus, un tāda ir tehnoloģija ar to mums ir jāsacenšās.