Lasīšanas laiks: 2 min
Tāpat kā mēs regulējam temperatūru komerciālās un pat dzīvojamās ēkās, līdzīgi tas notiek arī automobiļa dzinējā, kur šo funkciju veic dzesēšanas šķidruma temperatūras devējs. Daži ražotāji to dēvē arī par slēdzi (switch). Tas, iespējams, ir tāpēc, ka dzinēja dzesēšanas ventilatora ieslēgšana un izslēgšana pie noteiktas temperatūras ir devēja uzdevums.
Devējs garantē, ka motora darbības temperatūra nepārsniedz drošās robežas. Tas reģistrē, kāda ir dzinēja temperatūra, automātiski nosūtot signālu uz dzinēja vadības moduli atkodēšanai. Pēc tam elektroniskās kontroles modulis (EKM) veic papildu darbības saskaņā ar devēja nolasīto temperatūru.
Jūs būsiet pārsteigti par to, cik svarīga nozīme ir šim mazajam sensoram jūsu automašīnas veiktspējas nodrošināšanā. Tas ir tāpēc, ka EKM regulē visus parametrus – pat gaisa un degvielas proporciju dzinējā. Tādējādi pareiza devēja darbība ietekmē arī degvielas patēriņu.
Tādēļ nedrīkst ignorēt pazīmes, ja aizdomas par dzesēšanas šķidruma temperatūras devēja bojājumu. Šāda nevērība var izraisīt negatīvas sekas. Ja devējs ir bojāts, var rasties nopietni bojājumi dzinējā, ko rada tādi faktori kā pārkaršana, slikta aizdedzes regulēšana, kā arī nepareiza gaisa un degvielas proporcija. Tas izraisa arī dzesēšanas sistēmas elektrisko komponentu, piemēram, ventilatora motora kalpošanas laiku samazināšanos. Ja dzinējs pārkarsts, varat būt drošs, ka tā rezultātā radīsies kāds nopietns bojājums.
“Duralast” dzesēšanas šķidruma temperatūras devējs palīdzēs nodrošināt normālu dzinēja dzesēšanu, taču jūsu uzdevums joprojām būs regulāri sekot līdzi, vai nav bojājumu pazīmju dzinēja darbībā un laikus tās novērst.
AutoDoc videokonkurss!
Uzņemiet video mūsu interneta veikalā iegādātās autodaļas izsaiņošanu un laimējiet 1000 €! Konkursā var piedalīties tikai mūsu YouTube kanāla un Facebook lapas sekotāji.