Lasīšanas laiks: 2 min
Kādi ir pašreizējie izaicinājumi izglītības sistēmai, uzsākot kompetenču pieejā balstīta izglītības satura izveidi? Kādi ir mūsu izvirzītie uzdevumi un kādas atbildes sagaidām, tos risinot? Šie ir tikai daži no jautājumiem, uz kuriem Izglītības un zinātnes ministrija aicina rast kopīgas atbildes piecās reģionālajās konferencēs “TAGAD!”. Viena no šīm konferencēm notiek šodien, 16.novembrī, Valmieras tehnikumā.
Kā informēja Izglītības un zinātnes ministrija, reģionālo konferenču mērķis ir uzsākt sistēmisku un līdzatbildīgu kompetenču pieejā balstīta izglītības satura īstenošanu. Ikvienam dalībniekam konferences laikā būs iespēja darboties divās domnīcās, ieklausoties un diskutējot gan citam ar citu, gan tiekoties ar Latvijā pazīstamām personībām. Sarunas domnīcās vadīs IZM sadarbības partneri – eksperti no Latvijas izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības, “Iespējamās misijas”, Valsts izglītības satura centra, Latvijas Universitātes Starpnozaru izglītības inovāciju centra, uzņēmuma “Edurio” un Radošās darbības nedēļas “radi!”.
Reģionālajās konferencēs aicināti piedalīties vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu vadītāji, pilsētu un novadu izglītības pārvalžu vadītāji un izglītības speciālisti un LIZDA deleģētie pārstāvji. Gatavojoties kopīgajām diskusijām domnīcās, pirms katras konferences dalībnieki tiek aicināti piedalīties anonīmā aptaujā, kas palīdzēs nodrošināt, ka izteiktais viedoklis ir sadzirdēts jau tagad.
Valsts izglītības satura centrs (VISC) šī gada oktobrī sācis īstenot vērienīgu projektu mācību pieejas maiņas atbalstam skolās. Piecu gadu projektu paredzēts uzsākt jau šajā mācību gadā, kad tiks izstrādāts kompetenču pieejā veidotais mācību saturs vispārējā izglītībā, uzsākta tā aprobācija, plānojot pēctecīgu šīs pieejas īstenošanu izglītības iestādēs no 2018.gada 1.septembra. Reģionālajās konferencēs apkopotās idejas tiks izmantotas šī projekta īstenošanā.
Projekta kopējais finansējums ir 13 960 884 eiro. Kā norādīja VISC pārstāvis, ka pirmo reizi Latvijas valsts vēsturē izglītības satura reformai piešķirts tik liels finansējums.
“Mūsu kopīgs mērķis ir radīt iespējas, lai zināšanas un prasmes, ko sniegs mūsu izglītības sistēma, ir veiksmes atslēga 21. gadsimta globālo pārmaiņu ietvarā. Pārmaiņām ir jāseko gan izglītības saturā, ko un kā mācām, gan skolas vidē, kurā atrodas un mācās skolēns. Pārmaiņas ir vajadzīgas, lai raisītu bērnos interesi par zināšanām, rosinātu domāt un rast atbildes uz jautājumiem. Tās ir prasmes un spējas, kas 21. gadsimta sabiedrībā ir viens no būtiskākajiem attīstības resursiem,”
uzsver izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis.