Lasīšanas laiks: 2 min
Tartu pilsētas sapulce ceturtdien kā īpaši svarīgu jautājumu apspriedusi nepieciešamību pēc dzelzceļa satiksmes ar Rīgu. Par to ziņu aģentūru BNS informējis pilsētas sapulces preses dienests.
Kā apspriedē izteicies pilsētas sapulces priekšsēdētājs Vladimirs Šokmans, Tartu allaž akcentējusi transporta maģistrāļu nozīmi ne tikai no pašas pilsētas vajadzību viedokļa, bet arī saistībā ar līdzsvarotu visas Igaunijas reģionālo attīstību.
“Pirms nepilniem diviem gadiem mēs pieņēmām aicinājumu parlamentam un valdībai, kurā pārliecinoši lūdzām, lai transporta tīkla attīstības gaitā kā prioritāte tiktu noteikta ērtas satiksmes nodrošināšana gan starp Tartu un Tallinu, gan starp Tartu un Rīgu,” viņš atgādinājis. “Šim jautājumam mēs plānojam pievērst uzmanību arī turpmāk, jo līdztekus maģistrāles “Rail Baltic” projektam pastāvīgi jāstrādā arī pie tā, lai Tartu būtu atvērta un starptautiskā mērogā viegli pieejama pilsēta.”
Diskusijā uzsvērts, ka ir svarīgi cieši sadarboties ar Latviju valdības līmenī, lai pēc iespējas drīzāk varētu palaist vilcienu no Rīgas un tādējādi nodrošinātu Dienvidigaunijai kvalitatīvu satiksmi ar tādu svarīgu transporta mezglu kā Rīgas lidosta, savukārt Latvijas iedzīvotājiem dotu iespēju vieglāk apmeklēt kultūras un tūrisma objektus Igaunijā.
Sēdē piedalījās arī Igaunijas valsts dzelzceļa kompānijas “Eesti Raudtee” attīstības direktors Anvars Salometss un valstij piederošā pasažieru vilcienu operatora “Elron” valdes priekšsēdētājs Andruss Osips. Tika apspriesta pērnruden uzsāktā vērienīgā dzelzceļa Tapa-Tartu rekonstrukcija, kas ļaus pasažieru vilcieniem šajā maršrutā attīstīt 120 kilometru ātrumu stundā.
Tartu mērs Urmass Klāss atzīmēja, ka līnijā Tartu-Tallina būtu jāparedz vairāk eksprešu, īpaši akcentējot nepieciešamību pēc ekspreša reisa vēlā vakarā, kā arī pēc augstākas servisa kvalitātes visos “Elron” vilcienos. “Šaubos, ka tas būtu nepaveicams uzdevums – piedāvāt cilvēkiem vilcienā vieglas brokastis un dzērienus, nemaz jau nerunājot par jaunākajiem laikrakstiem,” viņš piebildis.
Kā liecina wikipedia.org publicētā informācija, dzelzceļa līnija Rīga—Pleskava ir 1886.—1889. gadā uzbūvēts dzelzceļš, kas savienoja Rīgas staciju ar dzelzceļa līniju Pēterburga—Varšava Pleskavā. Tai bija atzars Valka-Tērbata (pašlaik – Tartu). Mūsdienās dzelzceļa līnija sadalīta dzelzceļa posmos Rīga-Lugaži-valsts robeža, Valga—Pečori un Pečori—Pleskava.