Lasīšanas laiks: < 1 min
Trešdien, 24.augustā, “Bite Latvija”, “Tele2”, “LMT”, Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija, Latvijas Elektronisko komunikāciju Asociācija un Latvijas telekomunikāciju asociācija parakstījuši Labas prakses kodeksu, kas nosaka, ka telemārketinga zvanus citu operatoru klientiem var veikt tikai tad, ja iepriekš ir saņemta šī klienta nepārprotama atļauja, liecina “Bite Latvija” mājas lapā pieejamā informācija.
Nesen veiktā aptaujā izteikts vairums Latvijas iedzīvotāju norādīja, ka telemārketinga zvani ir traucējoši un tie tos nevēlas saņemt. Sekojot klientu vēlmēm, Latvijas telekomunikācijas nozares pārstāvji sanāca kopā darba grupā, izveidojot Labas prakses kodeksu. Kodeksu parakstījuši visi trīs lielākie mobilo sakaru operatori, vienojoties, ka, no šī gada 25.augusta, vairs nedrīkst veikt zvanus citu operatoru klientiem, izskatot piedāvājumus, ja vien nav saņemta iepriekšēja un apzināti izteikta atļauja.
Kā norāda “Bites” Klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Oksana Stankeviča, “No 25.augusta neviens, kurš nevēlas tikt traucēts ar zvaniem par citu operatoru mobilo sakaru piedāvājumiem, tos nesaņems. Protams, tiem, kas aizvien par ērtāku uzskata veidu, kad operators zvana un pastāsta par saviem piedāvājumiem, ir tikai jādodas pie tā, no kura vēlas saņemt jaunumus un piedāvājumus, un jāsniedz sava piekrišana.”
Labas prakses kodekss paredz, ka, lai veiktu telemārketinga zvanus citu operatoru klientiem, ir jāsaņem nepārprotama atļauja no fiziskas personas – numura lietotāja. Ar kodeksu var iepazīties šeit.