Lasīšanas laiks: 2 min
Latvijā lauku teritorijās dzīvojošie iedzīvotāji tēriņos ir apdomīgāki nekā pilsētnieki, aģentūrai BNS pavēstīja “Baltic International Bank” korporatīvās komunikācijas vadītāja Teika Lapsa, atsaucoties uz jaunākā “Baltic International Bank Latvijas barometra” pētījuma datiem.
Viņa norādīja, ka aptaujā 50% respondentu atzina, ka vienmēr rūpīgi seko līdzi visiem saviem tēriņiem, tostarp šādi apgalvoja 48% pilsētās un 56% lauku teritorijās dzīvojošie Latvijas iedzīvotāji.
Lūgti aprakstīt, kādus naudas taupīšanas paņēmienus iedzīvotāji izmanto, gan pilsētās, gan lauku teritorijās dzīvojošie visbiežāk norādījuši preču iegādi veikalos par zemākām cenām – attiecīgi 48% pilsētnieku un 50% lauku teritorijās dzīvojošo. Tāpat taupības nolūkos bieži tiek izmantotas akcijas un gaidīts atlaižu laiks – šādi rīkojas 47% pilsētnieku un 40% lauku teritorijās dzīvojošie.
Tāpat Lapsa informēja, ka 22% pilsētnieku līdzekļu taupības nolūkos labprāt preces iegādājas internetā, taču lauku teritorijās dzīvojošie šādu alternatīvu izvēlas gandrīz divas reizes retāk. Tikmēr laukos dzīvojošie biežāk nekā pilsētnieki naudas izdevumu samazināšanai priekšroku dod jau lietotām precēm – uz šādu ietaupīšanas veidu norādīja 25% lauku teritorijās un 20% pilsētās dzīvojošie respondenti.
Vaicāti norādīt, kādām precēm iedzīvotāji visbiežāk pārtērē ikmēneša budžetu, gan lauku teritorijās, gan arī pilsētās dzīvojošie norādījuši, ka visbūtiskāk budžets tiek pārtērēts, iegādājoties pārtikas produktus, pavēstīja Lapsa, piebilstot, ka šādi atbildēja 54% pilsētās un 50% lauku teritorijās dzīvojošie. Tāpat pārtērēšanas tendences sakrīt otrajā populārākajā pozīcijā – 26% gan pilsētās, gan lauku teritorijās dzīvojošie pārtērē budžetu apavu, aksesuāru un apģērbu iegādei.
Pēc “Baltic International Bank Latvijas barometra” datiem, būtiski retāk budžets tiek pārtērēts precēm, kuras nav primāri nepieciešamas ikdienā un bieži vien netiek iegādātas regulāri, piemēram, grāmatu un žurnālu, dāvanu vai rotaļlietu iegādei. Gādājot dāvanas pilsētnieki pārtērējas vairāk nekā trīs reizes biežāk (18%) par lauciniekiem (5%), bet iegādājoties žurnālus un grāmatas pilsētnieki pārtērē budžetu divas reizes biežāk nekā lauku iedzīvotāji. Divas reizes biežāk pilsētnieku budžets tiek pārsniegts arī iegādājoties rotaļlietas bērniem.
“Baltic International Bank Latvijas barometrs” ir Latvijas iedzīvotāju noskaņojuma un attieksmes pētījums, kurā ik mēnesi, iekļaujot pazīstamu ekspertu vērtējumus, tiek atspoguļotas sabiedrībā aktuālas norises.