Lasīšanas laiks: 2 min
Jaunajam Valsts ieņēmumu dienesta vadītājam (VID) jāturpina bijušās VID vadītājas Ināras Pētersones iesāktas reformas, kā arī “jāiedveš jauna elpa” dienestā, piektdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā “Rīta Panorāma” teica “Vienotības” priekšsēdētājs Andris Piebalgs.
Viņš atzīmēja, ka Pētersone VID vadītājas amatā iesāka daudz labas reformas, kas jaunajam vadītājam jāturpina, turklāt ir nepieciešamas arī jaunas reformas.
Piebalgs norādīja, ka finanšu ministrei Danai Reizniecei-Ozolai ir pēc iespējas ātrāk jāizvirza kandidāts, kas rūpīgi jāizdiskutē un jāredz kandidāta VID attīstības vīzija.
Jaunais vadītājs ir jāapstiprina pēc iespējas ātrāk, jo ilgstoši VID nevar strādāt bez līdere, teica Piebalgs.
Ministru prezidents Māris Kučinskis iepriekš norādījis, ka nākamajā nedēļā būtu jāpieņem lēmums par jauno VID vadītāju.
“Šobrīd galvenais ir atrast vadītāju un apstiprināt to. Esmu nospraudis mērķi – 2.augusts, kad vajadzētu apstiprināt jauno VID vadītāju,” intervijā “Latvijas Radio 4” sacīja Kučinskis.
Aģentūra BNS jau vēstīja, ka līdzšinējā VID ģenerāldirektore Ināra Pētersone jūnija beigās atstāja amatu.
Tāpat ziņots, ka VID ģenerāldirektora amata konkurss noslēdzās bez rezultātiem. No četriem amata pretendentiem, kas tika virzīti konkursa otrajai kārtai, neviens netika atzīts par piemērotu. Vēlāk pretendentus uz VID vadītāja amatu meklēja valsts pārvaldē. Uzrunātas tika vairākas amatpersonas, tostarp Valsts vides dienesta vadītāja Inga Koļegova, Valsts kases pārvaldnieks Kaspars Āboliņš un Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) vadītāja Baiba Vītoliņa, taču pēdējie divi atteikušies pretendēt uz attiecīgo amatu. Koļegova piekritusi amata piedāvājumam.
VID ir finanšu ministra padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas nodrošina nodokļu maksājumu un nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas teritorijā, kā arī iekasē nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus Eiropas Savienības budžetam, īsteno muitas politiku un kārto muitas lietas.