Lasīšanas laiks: 2 min
Piektdien, 17.jūnijā, Valmierā, norisinājās VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) un Latvijas Riteņbraucēju apvienības rīkotais izglītojošais seminārs par drošu un ērtu veloinfrastruktūru.
Latvijas Riteņbraucēju apvienība, uzsākot sadarbību ar VAS “Latvijas Valsts ceļi”, bija norādījusi uz vairākām nepilnībām LVC darbībā. Lai kopīgi risinātu esošās problēmas veloinfrastruktūrā, un labāk izprastu viens otra vajadzības, tika nolemts rīkot šādus seminārus, kuros sabiedrību informētu par jaunumiem velosatiksmē, kā arī iedzīvinātu valsts standarta “Velosatiksme” prasības jaunajos veloinfrastruktūras projektos.
“Velostandartā” jeb Valsts standartā (LVS) “190-9 Ceļu projektēšanas noteikumi. 9.daļa: “Velosatiksme” ir apkopotas pasaules labākās prakses un vadlīnijas, kuras var izmantot kvalitatīvas velosatiksmes plānošanā un projektēšanā.
Izglītojošajā seminārā piedalījās: Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks, viens no valsts standarta “Velosatiksme” autoriem, LVC inženieris, Aigars Šarpņicks, CSDD pārstāvji, savukārt klātesošo vidū bija inženieri, projektētāji, arhitekti, būvnieki un citas personas, kurām ir nozīmīga sakārtota un kvalitatīva veloinfrastruktūra.
Viesturs Silenieks iepazīstināja klātesošos ar velosatiksmes lomu tautsaimniecībā, minot dažādus pozitīvos un negatīvos piemērus Latvijā un citās valstīs.
Kā norāda V.Silenieks, veloinfrastruktūru un riteņbraucējus var pielīdzināt upes straumei. “Ja upē tiks uzcelts dambis, spiediens to pārraus vai arī ūdens ar laiku tam sāks plūst pāri. Lai tā nenotiktu, upes tecējumu var regulēt, rokot grāvjus, kanālus utt. Tāpat arī satiksmes organizācijai ir jābūt plūstošai. Ja krustojumos vai kādās citās vietās, atrodoties mašīnā, tu vari ērti nobremzēt un nogaidīt, braucot ar riteni, apstāšanās laikā nepieciešams no tā nokāpt. Tieši šī iemesla dēļ, riteņbraucēji cenšas atrast tās ērtākās vietas, pa kurām izbraukt, nenokāpjot no velosipēda.”
Pēcpusdienā semināra dalībnieki ar velosipēdiem devās izbraucienā pa Valmieru, lai novērtētu veloinfrastruktūru dažādās pilsētas vietās.
Kā zināms, šādi semināri ir notikuši jau vairākās Latvijas pilsētās – Rēzeknē, Rīgā un citur. Turpmākie praktiskie semināri plānoti rudenī, un tie norisināsies Kurzemes un Zemgales reģionos.
Pats esmu sens velobraucējs. Bracu jau no 1939 gada ! Tad bija ļoti maza kustība,
Valmierā bija kādas 10 automašīnas.Autobuss gāja divreiz dienā uz Staciju.
Šodien ir cita kustība. Gribētu.lai velo braucēji ievērot satiksmes noteikumus.
Visvairāk neievēro jaunieši .Brauc kustībai pretējā virzienā,pa divi trīs uz vien velosipēda.rīko sacīkstes,brauc un runā pa telefonu,brauc neturoties pie stūres
Tas viss apdraud gājējus un citus braucējus .