Lasīšanas laiks: 3 min
Vidzemes Augstskolas (ViA) Pārvaldības un komunikācijas programmas absolvente Liene Salmiņa un Latvijas Universitātē (LU) bakalaura grāds analītiskajā ekonomikā ieguvušais Kristaps Svīķis iekļuvuši starp 27 “Iespējamās misijas” (IM) jaunajiem dalībniekiem, liecina IM mājaslapā www.iespejamamisija.lv publiskotā informācija.
Kā liecina dalībnieku anketas IM mājaslapā,
Liene pieņems izaicinājumu mācīt latviešu valodu Rīgas 74.vidusskolā.
Latviešu valodu viņa jau ir mācījusi ne reizi vien. Liene ir bijusi latviešu valodas un kultūras speciāliste Omskā un Krasnojarskā, kur palīdzējusi uzturēt latviešu tradīcijas un valodu, apzinājusi latviešu diasporas grupu un dibinājusi kontaktus ar Latviju. Tāpat viņa bijusi latviešu valodas skolotāja Eiropas Skolā un Rīgas Stradiņa universitātē.
Liene, izvērtējusi savu skolotājas darbu, ir nonākusi pie secinājuma, ka vēlas būt mūsdienīga skolotāja un cer, ka IM viņai sniegs iespēju gan apgūt mūsdienīgas mācīšanas metodes, gan iegūt domubiedru grupu, ar ko kopā turpināt pilnveidot savas iemaņas. Skolā viņa ienesīs latviešu kultūras un tradīciju izpratni un veicinās savstarpējas saprašanās mākslu.
Savukārt Kristaps atgriezīsies reiz absolvētajā Mazsalacas vidusskolā, kur nu jau skolotāja amatā pasniegs matemātiku un ekonomiku.
Iepriekš Kristaps ir strādājis par ekonomistu Latvijas Bankā, kur viņa pienākumos bijusi valsts finanšu analīze. Viņš ir publicējis vairākas autorpublikācijas par tobrīd aktuāliem ekonomikas jautājumiem saistībā ar valsts finansēm. Skolas laikā darbojies jauno ģeogrāfu skolā, jauno matemātiķu skolā, jauno ķīmiķu skolā, kā arī mācījis vienaudžiem matemātiku un trenējis galda tenisā. Šogad palīdzējis tēvam organizēt Latvijas komandu čempionātu galda tenisā.
Aicinājumu iesaistīties Latvijas izglītības sistēmā Kristaps izjutis jau augstskolas pirmajos gados. Vairāk par pašu IM uzzinājis no drauga Igora, kurš savulaik pats bijis IM skolotājs un nu ir skolas direktors. “Jau no sākta gala uzrunāja IM ideāli. Man ir ļoti svarīgi strādāt komandā, kura “krīt un ceļas” par tiem pašiem principiem, kas man ir svarīgi,” savu motivāciju iesaistīties IM komentēja Kristaps.
Skolā Kristaps centīsies pasniegt caur līdzībām dabā, sabiedrībā, lai mācāmais priekšmets nav sauss un pliks, un no skolēniem sagaidīs un palīdzēs attīstīt spriestspēju, spēju argumentēt un vēlmi izzināt. “Domāju, ka ieinteresētas, zinātkāras acis ir ikviena skolotāja lielākā alga,” Kristaps piebilst un ir pārliecināts, ka “visi skolēni VAR, tik’ katram nepieciešama sava pieeja”.
IM ir izglītības programma, kas pastāv, lai nostiprinātu izglītību kā vērtību Latvijā.
Tās veidotāji un atbalstītāji uzskata, ka kvalitatīvas izglītības pamats ir labs skolotājs. Vairāk nekā 40% pedagogu Latvijā ir vecāki par 50 gadiem, tāpēc tā palīdz zinošiem un mērķtiecīgiem augstskolu absolventiem kļūt par iedvesmojošiem skolotājiem un nākotnes līderiem.
Programmas mērķis ir nodrošināt, lai katrs bērns Latvijā saņem kvalitatīvu izglītību, kas attīsta viņa spējas, kā arī motivāciju un prasmes mācīties mūža garumā,
jo Latvijas sekmīgas attīstības pamats ir gudri, radoši un prasmīgi cilvēki.
Programmas būtisks priekšnosacījums zinošāko un motivētāko jauniešu piesaistei darbam skolā ir rūpīga atlase. Šogad programmai saņemti 175 pieteikumi, bet atlasi izturējuši vien 27 jaunieši. IM 7.iesaukuma dalībnieki strādās gan mazpilsētu pamatskolās un vidusskolās, gan novadu centru vidusskolās, gan ģimnāzijās, gan latviešu, gan mazākumtautību skolās Rīgā, Ikšķilē, Jelgavā, Lielvārdē, Tukumā, Liepājā, Siguldā, Salacgrīvā, Ventspilī, Babītē, Mazsalacā, Slokā, Olainē un Salaspilī.