Lasīšanas laiks: 2 min
Trešdien, 16.martā, Vidzemes Augstskolā notika koncertlekcija “Leģionāri – brīva Latvija!”, kurā vēstures skolotājs Juris Mūrnieks stāstīja par latviešu cīņām par brīvu un neatkarīgu Latviju, atrodoties vācu armijas sastāvā. Savukārt Politiski represēto vīru koris “Baltie bērzi” izpildīja vairākas patriotiskas dziesmas.
Kora “Baltie bērzi” dalībnieks Ivars Briedis, uzrunājot lekcijas apmeklētājus, pārsvarā Vidzemes Augstskolas studentus, teica: “Skatoties uz jums, mēs redzam savu pagātni. Mēs bijām tādā vecumā, kādā esat jūs pašlaik, kad mūsu dzīvi izpostīja karš, kurš aizrāva daudzus tūkstošu nebūtībā. Šodien ir tā diena, kad pieminam leģionārus. Savulaik šo vārdu mēs pat pieminēt nedrīkstējām. Šodien mēs mēģināsim atrast kopīgu atbildi, kas bija leģionāri, ko viņi darīja kara laikā, par ko un pret ko cīnījās un kas ar viņiem notika pēc kara. Un vēl viens būtisks jautājums, kā mēs šodien uztveram šo vārdu.”
Juris Mūrnieks iepazīstināja lekcijas apmeklētājus ar Latviešu leģiona vēsturi, kā arī skaidroja dažādus aspektus par to, kā mūsdienās uztver un interpretē leģionāru kustību, un atbildēja uz interesentu jautājumiem.
Koncertlekciju cikls tapis ar Valmieras novada fonda atbalstu. Portāls “Valmieras Ziņas” jau informēja, ka “Sev, tev, novadam” 2015.gada otrā konkursa ietvaros Valmieras novada fonds (VNF) parakstīja līgumu ar astoņiem projektu pieteicējiem par ideju īstenošanu Valmieras un tuvākās apkaimes attīstības sekmēšanai. Viens no atbalstītajiem projektiem ir Valmieras politiski represēto biedrības iesniegtais projekts “Tev mūžam dzīvot, Latvija!”. Projektu īstenos Valmieras politiski represēto vīru koris “Baltie bērzi”. Tā kā vīru rindās ir arī Latviešu leģiona dalībnieki, kungi kopā ar vēstures skolotāju Juri Mūrnieku plāno līdz oktobrim viesoties dažādās novada skolās, skaidrojot par leģiona darbību. Vīri iecerējuši jauniešus iepazīstināt arī ar leģionāru dziesmām, tās kopā apgūstot un izpildot. Koncertlekcijas laikā vīri skolēniem atgādinās par Latvijas neatkarības atjaunošanas nozīmi.