Lasīšanas laiks: 3 min
Jau kādu laiku Brenguļu autotrase uzņēmusi jaunus apgriezienus. To pārņēmuši divi autosporta entuziasti – Arnis Odiņš un Aldis Rolmanis. Lai uzzinātu vairāk par viņu plāniem trases attīstībai, uz sarunu aicinājām Arni Odiņu, kurš arī pats aktīvi nodarbojas ar autosportu.
Kāpēc notikusi trases pārņemšana?
Ar kolēģi Aldi Rolmani jau sen domājām, ka vajag pašiem savu trasi. Tā kā Valmieras apkārtnē arī nebija pārāk daudz iespēju, kur trenēties, nolēmām, ka kaut kas lietas labā ir jādara. Tieši sagadījās, ka Brenguļos autotrase bija nedaudz nolaista, un tai prasījās līdzekļu ieguldīšana, tad nu braucām pie saimnieces un visu sarunājām. Noslēdzām uz septiņiem ar pusi gadiem nomas līgumu un sākām rekonstrukciju.
Kā jūs iedomājāties tieši par trasi Brenguļos?
Sazinoties ar Latvijas Automobiļu federāciju, noskaidrojām, ka šajā trasē vairs posmus viņi nevēlas ļaut rīkot, un ir pienācis pēdējais brīdis, lai trasi atdzīvinātu. Vecais trases saimnieks un veidotājs Oļģerts Vērmanis aizgāja aizsaulē, un viņa dzīvesbiedre pēdējos gadus vēl trasi uzturēja, bet tam visam bija vajadzīgi diezgan lieli līdzekļi un darbs. Nevarētu teikt, ka viņai nebija interese par trasi, taču ir grūti visu savu brīvo laiku un līdzekļus tai veltīt. Mēs paši, kad sākām rekonstrukciju vasarā, bijām šeit pārvākušies uz dzīvi divus mēnešus. Bijām četri cilvēki un visu laiku strādājām. Protams, mums ir arī savi atbalstītāji, jo pilnīgi ar savu finansējumu to būtu paveikt grūti. Mūs atbalsta uzņēmums ‘’Traktorunoma.lv’’, kas mums iedeva uz veselu mēnesi par brīvu ‘’BobCat’’ traktoru, “Storent”, “EGU Būve”, “Ramirent”.
Kādas turpmāk būs sacensības un cik bieži tās notiks?
Jau rudenī uzrīkojām “Folkreisa” posmu, kas vienlaikus bija arī kā pārbaude Latvijas automobiļu federācijas priekšā, jo trasei bija beigusies licence, bija jauni saimnieki/organizatori. Šis posms izdevās ļoti veiksmīgs, līdz ar to mēs atguvām tiesības rīkot Latvijas čempionāta posmu 2016.gada sezonā. Pirms Jāņiem pie mums atkal būs Latvijas čempionāta posms. Visas sacensības, kas pie mums notiek, tiek saskaņotas ar Latvijas Automobiļu federāciju.
Vai plānots trasi pārveidot vai pilnveidot?
Iespējams, taisīsim jaunu džokera apli. To visu plānojam darīt pavasarī, un, ja mums labi veiksies, trase jau šogad iegūs papildu “odziņu”. Plānots arī novākt visas betona apmales un tās nomainīt pret mūsdienīgām metāla apmalēm. Tāpat plānots pilnveidot jau iesākto skatītāju tribīņu rekonstrukciju, izvietojot tās abās trases pusēs.
Vai ir plānots veidot trasē arī starptautiskas sacensības?
Šobrīd maksimālais, ko varam panākt, ir Baltijas čempionāts. Plašākā mērogā runa varētu būt tikai par rallijkrosu. Taču, ja paskatāmies, ka starptautiskie posmi pēdējos gados nav notikuši pat Bauskā “Mūsas” trasē, tad jābūt reāliem – mūsu trasē kaut ko tādu sarīkot ir ļoti grūti, es pat teiktu, ka šobrīd nereāli.
Vai pats esat saistīts ar autosportu?
Jā, es jau četrus gadus nodarbojos ar autosportu Latvijas čempionātā autokrosā. Pirmajā gadā bija viduvēji rezultāti, otrajā gadā biju otrajā vietā Latvijas čempionātā un trešajā vietā Baltijas čempionātā, bet trešajā gadā paliku trešajā vietā Latvijas čempionātā un otrajā vietā Baltijas čempionātā, lai gan bija iespēja būt pirmajam. Vienkārši pēdējā posmā pievīla tehnika. Pērnajā sezonā izdevās viss – biju gan Latvijas, gan Baltijas čempions. Plānoju titulus arī aizstāvēt, un, cerams, palīdzēs arī mājas trase.
Kā vērtējat autosporta attīstību Latvijā?
Manuprāt, viss ir kārtībā. Ja, piemēram, uz Smiltenes posmu bija sabraukušas aptuveni simts mašīnas, tad par kādu izaugsmi mēs vēl varam runāt, vienā dienā nemaz vairāk nevarētu ietilpināt.
Parādās lielāka interese par rallijkrosu, jo mums ir tik labi braucēji kā Reinis Nitišs un Jānis Baumanis, līdz ar to lēnām viss pāriet uz to virzienu.