Lasīšanas laiks: 2 min
Autovadītāji arvien aktīvāk piesaka apdrošināšanas atlīdzības par avārijām, kas saistītas ar sniegu. Kopš aizvadītās nedēļas nogales, kad sācis intesīvāk snigt un apledojuši ceļi, apdrošināšanas sabiedrībā ERGO saņemto transportlīdzekļu apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu apjoms palielinājās par 20%. Galvenokārt negadījumi notikuši Rīgā un tās apkārtnē, kā arī Saulkrastos un uz šosejas Inčukalns-Valmiera.
Viens no nopietnākajiem negadījumiem notika uz apvedceļa tilta virs upes Lielā Jugla, kurā apledojuma dēļ pretī braucošā automašīna sanesta sāniski un ietriekusies citā transportlīdzeklī. Savukārt Rīgā slidenā ceļa dēļ saslīdējis auto taranējis citu ielas malā stāvošu auto.
“Kā liecina mūsu speciālistu apkopotā informācija, kopumā manevri, kuru dēļ visbiežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi pilsētās, ir distances neievērošana, priekšrokas nedošana un bieža joslu maiņa, braucot intensīvas satiksmes apstākļos.
Analizējot, piemēram, OCTA pieteikumus vien, aptuveni 65% ceļu satiksmes negadījumu notiek, veicot šos minētos manevrus. Skaidrs, ka ziemā, kad ceļa segums var būt apledojis, varbūtība iekļūt šādos negadījumos ar auto ir daudz lielāka,” stāsta ERGO atlīdzību regulēšanas departamenta direktors Ivars Vismanis.
Saskaņā ar ERGO datiem šādos negadījumos radītie bojājumi transportlīdzeklim lielākoties nav lieli, un parasti tie ir saskrāpēti spārni vai atdures stieņi, izsisti lukturi, auto diski u.tml. Vidējā izmaksātā atlīdzība šādos gadījumos ir ap 400 eiro.
“Ziemas apstākļos vadīt auto ir citādāk – to droši vien apzinās ikviens. Ir grūtāk apstāties un veikt dažādus manevrus – pārvietoties pa joslām u.tml. Autovadītājiem jārēķinās, ka ātrumu jāsāk samazināt agrāk un manevri jāveic bez asām kustībām. Labāk izbraukt no mājas laicīgāk, lai kavējot nav jāsteidzas, un ir jābūt īpaši uzmanīgiem katru mirkli, kas tiek pavadīts pie stūres,”
norāda Ivars Vismanis.
Ieteikumi, kas jāņem vērā autovadītājiem:
– Lai izvairītos no nepatīkamām situācijām, šoferiem ieteicams pirms jebkādu manevru veikšanas objektīvi novērtēt ceļa stāvokli un to, vai tam pietiks laika un vietas.
– Nevajadzētu paļauties uz pieņēmumu, ka gan jau citi satiksmē iesaistītie visu pamanīs un palaidīs.
– Tapat steigā ieteicams neprovocēt situācijas, neievērojot distanci, jo nekad nevar zināt, cik veikli uz izmaiņām satiksmē reaģēs priekšā vai blakus braucošā transportlīdzekļa vadītājs. Īpaši svarīgi tas ir ziemas apstākļos, kad ceļa segums var būt apledojis.
– Svarīgi ir iekļauties satiksmes plūsmā un ievērot cieņu pret citiem tās dalībniekiem.