Valmieras Ziņas

5 lietas, ko zaudē uzņēmums, sakot “Nē” tehnoloģijām

Lasīšanas laiks: 3 min

Uzņēmumiem, kuri savā darbā izmanto tehnoloģiju risinājumus, rentabilitāte ir vairāk nekā par 10% augstāka, salīdzinot ar tiem, kuri to nedara, liecina Pasaules Bankas dati. Kamēr prognozes rāda, ka nākamie pieci būs digitālās ekonomikas gadi, kad konkurencē izdzīvos tikai tehnoloģijām atvērti uzņēmumi, Latvija biznesa tehnoloģiju ieviešanā Eiropā ieņem pēdējo vietu, un vairumam uzņēmēju izpratne par digitālo risinājumu pienesumu konkurētspējas celšanā ir nepietiekama.

“Neiegūta peļņa, zaudēti klienti, vājš serviss ir “klupšanas akmeņi”, kas traucē uzņēmumiem uzlabot peļņas rādītājus un uzvarēt konkurences cīņā. Taču ar tehnoloģiju atbalstu bizness var darboties sekmīgāk, un tepat Latvijā to pierāda mikro un mazo uzņēmumu apmācības tehnoloģiju lietošanā – pēc digitālo risinājumu ieviešanas apmācītie uzņēmumi uzrāda par 25% augstāku rentabilitāti.

Lai vairotu Latvijas uzņēmumu zināšanas par tehnoloģijām un mudinātu tās izmantot biznesa rezultātu uzlabošanai, LIKTA ir dibinājusi kustību “Loģiskā atlase”,” stāsta Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) prezidente Signe Bāliņa.

“Loģiskā atlase” apkopojusi piecas lietas, ko zaudē uzņēmums, sakot “Nē” tehnoloģijām

Naudu

Strādājot pa vecam, ir jārēķinās ar lielāku resursu patēriņu, p iemēram, tehnoloģijas palīdz līdz 50% ietaupīt elektroenerģiju, bet dokumentu aprites automatizēšana var par 60% ierobežot papīra patēriņu. Arī biroja izmaksas var būt zemākas, ja ar mākoņpakapojumu atbalstu ievieš attālinātās darbavietas, tādējādi uzņēmuma vajadzībām īrējot vai iegādājoties telpas ar mazāku platību.

Potenciālos klientus

Pirms produktu vai pakalpojumu iegādes izpēti internetā veic vairāk nekā 70% Latvijas pircēju. Tāpēc bez interneta vidē izveidotas kontaktinformācijas un informācijas par uzņēmuma produktiem vai pakalpojumiem būtiski sarūk izdevība sastapt savus nākamos klientus. Arī tad, ja uzņēmums nav atrisinājis, kā piefiksēt neatbildētos zvanus darbinieku pusdienlaikā vai ārpus darba laika, visticamāk potenciālais klients būs devies jau pie cita apdrošinātāja, tūrisma operatora vai preču tirgotāja.

Dokumentus

7,5% no visiem dokumentiem tiek pazaudēti un 3% no atlikušajiem tiek nolikti nepareizajā vietā. Parasti zaudējums ir ne tikai noklīdusī informācija, bet arī laiks, ko darbinieki pavada tās meklēšanā, lai tā vietā veiktu svarīgāku pienākumu izpildi. Līgumu saskaņošanai pa teju visiem iespējamajiem kabinetiem nav jābūt vispārpieņemtam darba stilam, jo īpaši tādēļ, ka tehnoloģijās balstīta dokumentu vadības sistēma informācijas meklēšanā pavadīto laiku var samazināt par 30%, bet neizpildīto vai nokavēto uzdevumu skaitu par 50%.

Precizitāti

Biznesa likums “1-10-100” ilustrē, kā progresē laika un naudas patēriņš, kad uzņēmums labo, piemēram, cilvēciskā faktora ietekmē radušās kļūdas finanšu atskaitēs, vai vēl ļaunāk – turpina operēt ar nepareiziem datiem (likuma pamatprincips: ja datu ievadīšana maksā 1 eiro, tad to labošana jau 10 eiro, bet kļūdu seku novēršana jau 100 eiro). Savukārt ar tehnoloģiju risinājumiem daudzus procesus iespējams automatizēt un kļūdu rašanos novērst – piemēram, līdz ar elektronisko pavadzīmju norēķinu sistēmas ieviešanu kļūdu skaitu iespējams samazināt līdz pat 90%.

Pārdošanas apjomus

Nav tehnoloģiju, nav iespējas iepazīt savus klientus. Digitālie risinājumi ļauj veidot datu bāzes, sekot līdzi klientu paradumiem un balstīt uz tiem mārketinga aktivitātes, piedāvājot individuālus (specializētus) risinājumus. Tas palīdz palielināt pārdošanas apjomu, piemēram, ja klients iegādājas velosipēdu, tad pēc tam periodiski viņš var saņemt atgādinājumus, ka velosipēdam būtu jāveic tehniskā apkope, ieziemošana vai jāuzstāda jauni aksesuāri. Turklāt digitāla datu bāze var glābt arī reizēs, kad darbinieks, kurš informāciju par klientu glabājis tikai savā pierakstu kladē, pamet uzņēmumu kopā ar visu, kas tam bijis zināms.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA “Valmieras Olimpiskais centrs” Viesnīca „Sports Hotel” aicina pievienoties savai komandai  BROKASTU VIESMĪLI uz noteiktu laiku līdz 31.08.2025. Galvenās prasības klandidātiem: augsta atbildības izjūta un precizitāte darbā; uzturēt tīru un kārtīgu darba vidi un aprīkojumu; higiēnas un paškontroles normu ievērošana un to kontrolēšana; spēja patstāvīgi plānot savu darba laiku; labas latviešu valodas zināšanas; pieredze līdzīgā amatā tiks uzskatīta par priekšrocību. Amata apraksts: plānot un organizēt viesu apkalpošanu brokastīs; organizēt pasūtījumu izpildi; pagatavot un sagatavot brokastu produkciju; nodarboties ar viesu uzņemšanu; pasūtīt produktus un citus materiālus, kontrolēt to izlietošanu un uzgalbāšanu; piedalīties saimniecības struktūrvienības darba organizēšanā; brokastu zāles un virtuves sagatavošana brokastīm. Piedāvājam: pilnas slodzes darbu; draudzīgu un atsaucīgu kolektīvu; stabilu atalgojumu un sociālās garantijas; atalgojums: stundas tarifa likme pārbaudes laikā 4,65 EUR/h, pēc pābaudes laika 5.00 EUR/h (pirms nodokļu nomaksas); summēto darba laiku, darbu maiņās (06.00-14.30); dažāda veida “bonusus” pēc pārbaudes laika; darba vieta: viesnīca "Sports Hotel", Vaidavas iela 15, Valmiera, Valmieras novads. Pieteikuma vēstuli un CV lūdzam sūtīt uz e-pastu – egita.kise@sportshotel.lv līdz 30.04.2025. Tiks izskatīti tikai tie pieteikumi, kuros būs gan CV, gan motivācijas (pieteikuma) vēstule. Informācija par piedāvāto amatu pa tālruni +371 25464433 Kontaktpersona Egita Ķīse, Informācija par viesnīcu www.sportshotel.lv Pretendentu iesūtītie dokumenti un personas dati, uz vakances laiku un noteiktu laiku pēc norādītā termiņa beigām, pārziņa leģitīmo interešu ietvaros tiks uzglabāti pārziņa lietvedībā. Iesniedzot savu pieteikumu, Jūs piekrītat savu personas datu apstrādei norādītās vakances pretendentu izvērtēšanas un atlases procesā un saziņai ar Jums. Nosūtītajos dokumentos lūgums neiekļaut sensitīvus (īpašās kategorijas) personas datus. Savu piekrišanu datu apstrādei norādītajiem mērķiem varat atsaukt jebkurā laikā, sazinoties ar pārzini. Pārzinis garantē nenodot pretendenta personas datus trešajām personām, bez pretendenta rakstveida saskaņojuma. Pārzinis SIA “Valmieras Olimpiskais centrs”, reģistrācijas Nr. 54103025871, adrese: Čempionu iela 2, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Profesija: VIESMĪLIS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Vaidavas iela 15, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ēdināšana / Pārtikas rūpniecība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-04-30 Kontaktpersona: Egita Ķīse

Mūsu partneri