Lasīšanas laiks: 2 min
Piektdien, 30.oktobrī, jau sesto gadu Vidzemes Augstskolā (ViA) norisinās konference – praktisks seminārs pedagogiem “Vidzemes Augstskola: sadarbības partneris izglītībā”. Šā gada konference tēma ir “Mūsdienu pedagogs un jaunietis – izaicinājumi un iespējas kvalitatīva mācību procesa nodrošināšanā”.
Konference tiek rīkota ar mērķi sniegt iespēju pedagogiem papildināt savas zināšanas un gūt jaunu praktisku pieredzi turpmākajam darbam. Konferencē tiks skarti tādi jautājumi kā pedagoga un skolēna sadarbība, pedagoga loma jauniešu pilnveides un izaugsmes veicināšanā, kā arī citas aktuālas tēmas.
Pedagogu konference norisinās divās daļās. Pirmajā daļā jeb plenārsēdē konferences dalībniekus uzrunāja Vidzemes Augstskolas rektors Gatis Krūmiņš, uzsverot mūžizglītības nozīmi.
“Nekad iepriekš vēsturē nav bijusi situācija, ka pirmsskolas vecuma bērns spēj mācīt pieaugušu cilvēkus. Taču mūsdienās bērni ir daudz kompetentāki informāciju tehnoloģiju jomā par saviem vecvecākiem,”
ilustrējot situāciju, norādīja rektors.
Turpinājumā ievadreferātu lasīja Izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile, arī akcentējot mūžizglītības nozīmi. Viņa norādīja, ka ir pagājuši tie laiki, kad cilvēks ar jaunībā iegūtajām zināšanām var iztikt visu mūžu, kas būtiski ietekmē visu izglītības sistēmu un prasa meklēt jaunus risinājumus.
“Liela atbildība ir jāuzņemas pašiem cilvēkiem, jo mūsdienas neviens nevar atļauties būt viduvējs, taču daudz svarīgāki faktori par intelekta koeficientu ir cilvēka neatlaidības un zinātkāres koeficients,” uzsvēra ministre.
Vidzemes Augstskolas lektore Agnese Karaseva pastāstīja konferences dalībniekiem par faktoriem, kas saistīti ar tehnoloģiju lietojumu pedagoģiskajā darbā. Par kompetenču pieeju izglītības saturā stāstīs Valsts Izglītības satura centra vadītājs Guntars Catlaks, bet konferences turpinājumā Latvijas Universitātes profesore Zanda Rubene atbildēs uz aktuālo jautājumu – kas mums būtu jāzina par mūsdienu bērniem un jauniešiem? Savukārt pasniedzēja un psiholoģe Zane Veinberga runās par interesi, motivāciju un efektivitāti ikdienas darbā.
Konferences otrajā daļā paredzēti divi praktisko semināru bloki, kas dos iespēju pedagogiem darboties praktiski, izmēģināt dažādas metodes un iesaistīties diskusijās. Semināru vadītāju vidū ir pedagogi un psihologi, augstskolu docētāji, Radošuma pils izaugsmes treneri, “Iespējamās misijas” absolventi un citi ievērojami izglītības speciālisti Latvijā. Semināros tiks apskatītas tēmas gan par interaktīva mācību procesa organizēšanu, gan jauniešu riskanto uzvedību un skolas organizācijas kultūru, gan par mediju lomu un to praktisku pielietojumu mācību procesā, gan citām noderīgām tēmām, kas dod iespēju caur praktiskiem uzdevumiem gūt vērtīgu pieredzi.