Lasīšanas laiks: 2 min
Apsteidzot grafiku, ceļa rekonstrukcijas darbus uz Vidzemes šosejas plānots pabeigt šogad, aģentūrai BNS pavēstīja būvfirmas “Binders” sabiedrisko attiecību speciāliste Vita Noriņa.
Viņa norādīja, ka uzņēmums apsteidzis darbu izpildes grafiku uz valsts galvenā autoceļa A2 Rīga-Sigulda-Igaunijas robeža (Veclaicene), kur šā gada aprīlī sākta ceļa asfalta segas rekonstrukcija no pagrieziena uz Langstiņiem līdz nobrauktuvei no Garkalnes dzelzceļa pārvada.
“Šodien, 30.oktobrī, 10 kilometrus garā rekonstruētā posma brauktuves abos virzienos tiks pilnībā atvērtas autotransporta satiksmei,”
atzīmēja Noriņa, piebilstot, ka orientējoši līdz decembrim objektā vēl turpināsies atsevišķi maza apjoma darbi un labiekārtošanas pasākumi. Šajā laikā uz ceļa saglabāsies ātruma un atsevišķi satiksmes ierobežojumi.
Pēc viņas paustā, visu projektā paredzēto darbu izpilde pilnībā būs pabeigta orientējoši līdz 2015.gada decembrim, kaut līgumsaistības ar pasūtītāju Latvijas valsts autoceļu pārvaldītāju “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) paredz, ka asfalta segas rekonstrukcijas darbiem objektā jābūt pabeigtiem 2016.gada ceļu būves sezonā. “Līdz ar to gandrīz uz pusi samazinājies laika periods, kad autobraucējiem šajā ceļa posmā jāsastopas ar remontdarbu dēļ radītām neērtībām,” norādīja Noriņa.
Atbilstoši projektam asfalta segas rekonstrukcija veikta ceļa posma abos virzienos, secīgi organizējot darbus abās ceļa brauktuvēs. Projekts paredzēja asfalta segas rekonstrukciju, izmantojot reciklēšanas metodi, kas nozīmē, ka vecais asfalts tika safrēzēts, segas stiprināšanai sajaukts ar cementu, izlīdzināts un pa virsu trijās kārtās ieklāta jaunā asfalta sega. Projekts neparedzēja ceļa pamatu rekonstrukciju.
Projektā rekonstruēts arī Garkalnes pārvads (reģionālā autoceļa P3 pārvads pār autoceļu A2), pārvads pār dzelzceļu un gājēju tunelis aiz pagrieziena uz Langstiņiem. Rekonstrukcijas zonā atjaunotas sabiedriskā transporta pieturvietas, atsevišķās vietās uzstādītas metāla drošības barjeras, atsevišķā posmā izbūvēta lietus ūdens kanalizācija, iztīrīti grāvji un rekonstruētas caurtekas.
Ceļa segas rekonstrukcijas galvenais būvuzņēmējs ir “Binders”, savukārt apakšuzņēmēji – “Lemminkainen Latvija”, “Ceļu pārvalde”, “Rīgas tilti” un “Tilts”. Līguma summa – 14,9 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.
“Binders” ir dibināts 1993.gadā, un uzņēmuma pamatkapitāls ir 5,852 miljoni eiro. Kompānija pieder privātpersonām Normundam Lustem (30%), Alvim Tanbergam (30%), Armandam Garkānam (30%) un Kasparam Garkanim (10%).