Lasīšanas laiks: 2 min
Piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” gadu pēc Krievijas noteiktā embargo piena produktu importam un pērn augustā uzsāktās atlaižu kampaņas piena produktiem līdz 30% apmērā pārdevis produkcijas rekordapjomu Latvijā – par 17 tūkstošiem tonnu jeb 48% vairāk piena produktu, salīdzinot ar gadu iepriekš, informē uzņēmuma pārstāve Linda Mežgaile.
Vislielākais pieaugums novērojams tradicionālajiem ikdienas piena produktiem – pienam, kefīram, skābajam krējumam, biezpienam, sviestam un svaigajam sieram, kuru pārdošanas rezultāti Latvijā teju dubultojušies.
“Pārdošanas apjoma rekords gadu pēc tam, kad ieviesām līdz pat 30% atlaides visai mūsu piena produkcijai, apliecina, ka esam spējuši daļēji pārvarēt embargo radīto ietekmi un pielāgoties jaunajai tirgus situācijai. Pateicoties pircēju atsaucībai un lojalitātei mūsu produktiem, esam spējuši realizēt vietējā tirgū būtisku daļu mūsu zemnieku piegādātā piena, kuru vairs nevarējām pārstrādāt produktos Krievijas tirgum. Pircēju aktivitāte mums ir palīdzējusi saglabāt nemainīgu svaigpiena iepirkuma apjomu, vienu no visaugstākajām iepirkuma cenām valstī un regulāri norēķināties ar zemniekiem par pienu. Redzam, ka vietējais tirgus šajā gadā ir izaudzis, un tā ir laba ziņa visai nozarei,” skaidro Normunds Staņēvičs, AS “Rīgas piena kombināts” (“Food Union grupa”) valdes priekšsēdētājs.
“Vienlaikus mums joprojām ir daudz darba jaunu eksporta tirgu apgūšanā un esošo palielināšanā pirms mēs varētu teikt, ka pilnībā esam pārvarējuši Krievijas tirgus aizvēršanos. Ceļš uz Ķīnas tirgu nav ātrs un vienkāršs, taču mēs ar pārliecību skatāmies Ķīnas un Vidējo Austrumu virzienā. Pavisam drīz uzsāksim saldējuma tirdzniecību Šanhajā,” papildina Normunds Staņēvičs.
Visplašāk patērētais “Food Union” ražotais produkts laikā no pērnā gada 21.augusta līdz šī gada 21.augustam bija Limbažu piens pasterizētais piens, kuru izdzēra par 68% vairāk jeb 7,6 miljoniem piena paku vairāk, nekā gadu iepriekš. Gada laikā Latvijā izdzerti teju 20 miljoni “Limbažu piens” pasterizētā piena iepakojumu.
Vislielāko patēriņa pieaugumu šajā periodā piedzīvoja dzeramais Lakto jogurts (pieaugums +129%), Valmiera skābais krējums (+106%) un Rasa saldkrējuma sviests (+91%).
Jau iepriekš tika ziņots, ka saistībā ar Krievijas noteikto piena produktu importa embargo, Latvijā vadošais piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” 2014.gada 21.augustā noteica atlaides visai savai piena produkcijai 5% līdz 30% apmērā ar mērķi veicināt vietējās piena produkcijas patēriņu. Atlaides tika noteiktas visiem populārākajiem “Food Union” produktu zīmoliem – “Limbažu piens”, “Valmiera”, “Rasa”, “Rasēns”, “Mana Saime” un “Lakto”. Šādas atlaides produkcijai ir spēkā jau gadu un turpināsies, kamēr piena iepirkuma cena pasaulē saglabāsies kritiski zema.