Lasīšanas laiks: < 1 min
Latvijas iedzīvotāju pirktspēja reģionos ir izteikti zema, aģentūrai BNS atzina preses un citu preču tirgotāja “Narvesen Baltija” valdes priekšsēdētāja Katrīne Judovica.
“Strādājot mazumtirdzniecības nišā, problēmu netrūkst – iedzīvotāju pirktspēja, kas ir neviendabīga, bet reģionos pat izteikti zema, un darbaspēka trūkums, kas arvien palielinās,”
teica K.Judovica.
Viņa arī uzsvēra, ka papildu birokrātijas šķēršļi neveicina strauju biznesa attīstību.
“Piemēram, bažas rada jaunie kases aparātu noteikumi, kas ir neskaidri noformulēti, taču noteikti prasīs investīcijas. Tas savukārt atspoguļosies preču cenās, kas būs nelabvēlīgas pircējiem.”
Pēc viņas teiktā, konkurence mazumtirdzniecībā Latvijā pieaug, jo cīņā par pircējiem piedalās daudzi – degvielas uzpildes stacijas, veikali un mazās konditorejas.
Judovica piebilda – lai arī “Narvesen Baltija” ar visām šīm tirdzniecības vietām pārklājas preču klāsts, uzņēmuma panākums ir tirgus pozīcijas nostiprināšana.
2014.gadā “Narvesen Baltija” apgrozījums pagājušajā bija 64,051 miljons eiro, bet peļņa – 2,967 miljoni eiro.
“Narvesen Baltija” ir lielākais preses, ātro uzkodu un servisa pakalpojumu mazumtirdzniecības franšīzes tīkls, kas Latvijā darbojas kopš 1997.gada. Kopumā šobrīd Latvijā ir 254 “Narvesen” tirdzniecības vietas, tostarp 142 veikali un 112 kioski.
“Narvesen Baltija” pieder norvēģu uzņēmumam “Reitan Convenience”. “Reitan” uzņēmumu grupa ir pārstāvēta Ziemeļvalstīs un Baltijā ar tādiem zīmoliem kā “Narvesen”, “Pressbyrån”, “R-kiosk” un “Uno X”.